Update articol:
COMUNICAT

Camera Deputaților anunță finalizarea proiectului “Creşterea capacităţii administrative a Camerei Deputaţilor pentru furnizarea de servicii de calitate”

Camera Deputaților anunță finalizarea proiectului "Creşterea capacităţii administrative a Camerei Deputaţilor pentru furnizarea de servicii de calitate"

Camera Deputaților a finalizat, în calitate de beneficiar, proiectul “Creșterea
capacităţii administrative a Camerei Deputaților pentru furnizarea de servicii de calitate”, cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 – cod SIPOCA 714/cod MySMIS 130074.

Obiectivul general al proiectului constă în creşterea capacității administrative a
structurii organizatorice a serviciilor Camerei Deputaților prin măsuri de simplificare a furnizării serviciilor către beneficiari, susţinute prin implementarea unor soluţii informatice inovative.

Prin activităţile desfăşurate în cadrul proiectului s-a urmărit atingerea următoarelor rezultate:

  • Optimizarea şi simplificarea proceselor operaționale din cadrul Camerei
    Deputaților în scopul reducerii poverii administrative pentru cetăţeni şi mediul de afaceri prin intermediul unei platforme integrate care să digitalizeze fluxurile de lucru din cadrul instituţiei;
  • Îmbunătăţirea abilităţilor şi cunoştinţelor personalului Camerei Deputaţilor pentru înţelegerea abordării pe procese şi implementarea măsurilor de simplificare implementate prin proiect, precum şi pentru utilizarea sistemelor informatice dezvoltate de proiect.

Valoarea totală a proiectului este de 14.599.974,32 lei, din care finanţarea
nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană este de maximum 12.261.622,40 lei. Cofinanţarea beneficiarului, respectiv Camera Deputaților, este de 2.338.351,92 lei.

Camera Deputaților a derulat proiectul timp de 38 luni, în perioada septembrie 2019 – noiembrie 2022.

Proiectul asigură accesul online, în regim de permanență și indiferent de dispozitivul folosit de cetățeni (laptop, PC, smartphone, tabletă), la nu mai puţin de opt servicii publice oferite de Camera Deputaților: depunerea de petiții, transmiterea de solicitări de acces la informații de interes public, conform Legii nr. 544/2001, acreditarea organizaţiilor neguvernamentale, acreditarea jurnaliştilor, solicitarea de copii ale documentelor dinarhivă, solicitarea de acces al cetăţenilor la ședințele publice ale Camerei Deputaților, consultarea publică pentru inițiative legislative și înscrierea la programul de internship.

Totodată, prin soluțiile informatice implementate, s-a efectuat digitizarea fluxurilor interne de lucru ale Camerei Deputaților, prin intermediul Platformei integrate ELO, şi a fost eliminată posibilitatea pierderii, dublării şi inconsecvenţei datelor şi informaţiilor deţinute în cadrul instituţiei.

Proiectul include și o componentă referitoare la egalitatea de șanse, care presupune un nivel egal de vizibilitate și afirmare pentru ambele sexe în toate sferele vieții publice și private, urmărind susţinerea participării depline a femeilor și bărbaților în societate.

Ca urmare, orice cetăţean interesat de aceste servicii publice, le poate utiliza,
începând cu 3 ianuarie 2023, din faţa calculatorului personal sau de pe telefon, în confortul casei sau al biroului, în orice moment, proiectul asigurând astfel accesibilitatea tuturor cetăţenilor la serviciile publice oferite de Camera Deputaților.

Mai multe informații despre proiect sunt disponibile pe pagina de internet a Camerei Deputaților: www.cdep.ro – Informații Publice – Proiect POCA.