International

Canalul Panama începe procesul de selecție a firmelor care vor construi și opera conducta de GPL

Canalul Panama a demarat un proces competitiv pentru selectarea companiei care va proiecta, construi și opera o conductă de transport a gazului petrolier lichefiat (GPL), a anunțat joi autoritatea responsabilă, în urma întâlnirilor cu companiile interesate.

Proiectul, care se estimează că va necesita o investiție între 4 și 8 miliarde de dolari, face parte din demersul canalului de a răspunde cererii crescute de servicii, inclusiv transbordarea, și de a genera venituri suplimentare, în urma extinderii zonei sale printr-o hotărâre a Curții Supreme de Justiție de anul trecut.

Conducta cu o capacitate de 2 milioane de barili pe zi este estimată să contribuie cu între 1 și 1,2 miliarde de dolari la veniturile anuale ale căii navigabile, a declarat Ricaurte Vasquez, directorul canalului, într-un interviu acordat Reuters după întâlniri.

Proiectul conductei vizează transportul GPL-ului american destinat Asiei de la o parte a canalului la cealaltă. O linie de transport de energie electrică va fi construită ca parte a planului.

Printre companiile care s-au întâlnit cu autoritățile canalului pentru a discuta despre conductă s-au numărat Exxon Mobil (XOM.N), Phillips 66 (PSX.N), Shell (SHEL.L), Energy Transfer (ET.N), Puma Energy, SK Energy, Vitol, Mitsubishi (8058.T), Itochu (8001.T), și Sumitomo (8053.T),  a declarat canalul într-un comunicat.

„Am avut o sală plină de oameni interesați”, a spus Vasquez despre întâlnire, adăugând că următorul pas va fi un proces de precalificare.

Câștigătorul procesului competitiv este de așteptat să fie selectat în ultimul trimestru al anului 2026, în timp ce un proiect paralel de construire și operare a două noi porturi în zona canalului va fi lansat între sfârșitul acestui an și începutul anului viitor, a spus el.

Canalul prevede un profit de 3,5 miliarde de dolari în anul fiscal care se încheie în septembrie, în linie cu rezultatele anului precedent, a spus Vasquez. Se preconizează că consolidarea tonajului de marfă prin primirea de nave mai mari va compensa reducerea traficului spre sfârșitul anului.
„Anul acesta am avut o sezonalitate diferită, mai multe mărfuri fiind transportate către Statele Unite acum, în loc de octombrie-decembrie”, a spus el.

Articole recente

Nvidia afirmă că concurența „a sosit fără îndoială”, după lansarea clusterului AI de către Huawei

Huawei își intensifică sistemele de calcul AI, în timp ce producătorul american de cipuri Nvidia…

59 de minute ago

Canalul Panama începe procesul de selecție a firmelor care vor construi și opera conducta de GPL

Canalul Panama a demarat un proces competitiv pentru selectarea companiei care va proiecta, construi și…

o oră ago

SUA lansează o inițiativă pentru accelerarea proiectelor de rețele electrice pentru IA; centralele pe combustibili fosili care urmau să fie închise definitiv vor continua să funcționeze

Administrația Trump a lansat joi o inițiativă pentru accelerarea dezvoltării centralelor electrice și a liniilor…

o oră ago

Administraţia Trump cere Curţii Supreme permisiunea de a o demite pe guvernatoarea Rezervei Federale Lisa Cook

Administraţia preşedintelui Donald Trump a solicitat joi Curţii Supreme să anuleze deciziile instanţelor inferioare care…

o oră ago

Bolojan: Deficitul bugetar nu va putea fi coborît sub 8% în acest an; în 2026 ar trebui dus spre 6%

Premierul Ilie Bolojan estimează că deficitul bugetar nu va putea fi coborât în acest an…

o oră ago

Avion de luptă european FCAS: Germania şi Spania “doresc să ajungă la o soluţie în acest an (Merz)

Berlinul şi Madridul "doresc să ajungă la o soluţie până la sfârşitul anului 2025" privind…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More