Auto

Carlos Ghosn spune că Renault este o umbră a ceea ce era odată

Carlos Ghosn, fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, a criticat situaţia actuală în care se află Renault şi a respins acuzaţiile potrivit cărora ar fi responsabil de dificultăţile prin care trece grupul auto francez, potrivit Agerpres.

Renault, proprietarul Dacia, urmează să publice în data de 18 februarie rezultatele financiare pentru 2021, care potrivit analiştilor ar urma să arate o redresare după pierderile record de opt miliarde de euro înregistrate în 2020.

Într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei “Parisien”, Carlos Ghosn a criticat situaţia în care se află proprietarul Dacia. “Pentru moment, avem rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”, spune Carlos Ghosn care adaugă că este îndurerat să vadă că “Renault nu mai este decât o umbră a ceea ce era odată”.

Referindu-se la strategia denumită Renaulution, dezvăluită anul trecut de noul CEO, Luca de Meo, Carlos Ghosn a spus: “atunci când anunţi un plan este foarte bine, însă strategia este doar 5%, în timp ce acţiunile şi rezultatele reprezintă 95%”.

Fostul director este nemulţumit în special de faptul că i se impută dificultăţile actuale ale Renault. Atât preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard cât şi directorul general, Luca de Meo au criticat în repetate rânduri strategia lui Ghosn care viza creşterea volumelor de vânzări, în timp ce echipa actuală de conducere mizează pe o strategie care prevede vânzări mai mici dar mai multă profitabilitate.

Pentru Carlos Ghosn, noua conducere ar fi putut găsi alte motive de atac, reamintind că în 2018 consiliul de administraţie de la Renault i-a cerut să continue strategia de creştere a volumelor de vânzări. În plus, Ghosn reaminteşte că în 2017 alianţa Renault-Nissan a fost cel mai mare constructor auto mondial şi că a obţinut “rezultate excepţionale” iar acum fostul număr 1 mondial a devenit “un mic constructor fragil”.

Carlos Ghosn, care în prezent trăieşte în Liban după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare, a denunţat încă odată un complot între oficialii Nissan şi autorităţile japoneze pentru a-l detrona într-un moment în care se pregătea să organizeze o fuziune între Nissan şi Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Articole recente

Sébastien Lecornu a fost numit în funcţia de prim-ministru al Franţei de către preşedintele Emmanuel Macron

Sébastien Lecornu, cel care a rămas în cabinete succesive ale Franţei în calitate de ministru…

7 ore ago

Cristian Vasilcoiu – numit secretar general adjunct la Ministerul Muncii

Mădălin-Cristian Vasilcoiu va exercita în următoarele 6 luni funcția de secretar general adjunct al Ministerului…

7 ore ago

Racheta rusă care a distrus parțial sediul guvernului ucrainean conținea 35 de componente americane

Ucraina a confirmat marți că o rachetă rusă Iskander a distrus duminică o parte a…

8 ore ago

Polonia anunță arestarea unui ‘agent din Belarus’ și expulzarea unui diplomat din această țară

Premierul polonez Donald Tusk a anunțat marți arestarea unui 'agent din Belarus' și expulzarea unui…

8 ore ago

DIICOT l-a reținut pe fostul director adjunct al SIS acuzat de trădare (surse)

Alexandru Bălan, fost director adjunct al Serviciului de Informații și Securitate din Republica Moldova, acuzat…

9 ore ago

Washingtonul confirmă că a fost informat în prealabil de Israel despre atacul efectuat în Qatar împotriva responsabililor Hamas

Statele Unite au fost informate de Israel înaintea lansării atacului aerian efectuat marţi în capitala…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More