Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzMiriam Constantin, V7 Studio
V7 STUDIO
Afacerea V7 Studio a fost dezvoltată de o tânără avocată (Miriam Constantin) și constă în realizarea și subînchirierea de spații de co-working premium pentru antreprenori și intraprenori care sunt în căutarea unui loc inspirațional de unde să lucreze. Locația existentă este una premium, pet-friendly, ultra-centrală, situată în București, Sector 1, Str D.I. Mendeleev și a fost aleasă special pentru integrarea ușoară a lucrului în lifestyle (fiind în proximitate de metrou, teatre, centre de spectacol, săli de sport, hoteluri, săli de expoziție, restaurante). În anul 2023 suprafața existentă la etajul 1 al clădirii a fost completată prin adăugarea unui spațiu nou la etajul 4, care cuprinde birouri private și săli de meeting unde se organizează evenimente tip corporate (workshops, meetups) și traininguri. Planurile antreprenoarei includ pentru finalul acestui an sau început de 2024 extinderea în afara Bucureștiului, probabil printr-o locație nouă în alt oraș.
În ce domeniu activează compania pe care o reprezentați și cum a evoluat aceasta în ultimii ani?
Miriam Constantin: V7 Startup Studio este un spațiu de lucru flexibil, din care profesioniștii care aleg să lucreze astfel au acces la toate resursele de office de care au nevoie, (incluse într-un flat rate) și cel mai important, la o comunitate vibrantă din domenii variate.
V7 Startup Studio a început într-o mansardă frumoasă din strada George Enescu, ca o inițiativă avangardistă de a crea un loc unde oamenii pot să își sfredelească ideile întru afaceri sustenabile și demne de investiții și suport.
Sub pretextul larg uzitatului concept de coworking, V7 Startup Studio, redeschis în strada Mendeleev nr. 5, în esență, este un loc în care se întâlnesc profesioniști ce construiesc sau ajută la construirea unor proiecte de impact și care își găsesc aici, pe lângă un birou, săli de ședință echipate corespunzător și mobilier de recreere, oameni așisderea, suport cu orice fel de recomandare, ușa deschisă, materiale sau pur și simplu încurajare să își pună în practică ideile, să lucreze mai bine, mai eficace, mai mulțumiți de ceea ce fac în fiecare zi.
Sub umbrela unui spațiu de lucru pur și simplu, pe care oamenii aleg să îl activeze în mod flexibil, pentru o echipă, o parte a unei echipe, pentru ei înșiși, o lună, câteva zile sau 2 ani, să facă un workshop sau ceva întâlniri periodice, V7 Startup Studio este mai cu seamă un loc în care oameni remarcabili se întâlnesc și fac schimb de idei, voie bună și, uneori, chiar și de proiecte.
Care au fost oportunitățile și provocările cu care v-ați confruntat din 2020 până în prezent?
Miriam Constantin: În mod cert contextul pandemic a influențat activitatea noastră. Însă, în retrospectivă, pandemia a cristalizat și mai bine lucrul flexibil, creând realmente o nouă ordine, o reașezare a civilizației ce include idei foarte creative despre cum ar trebui să muncim, de unde, în ce fel, democratizând de o manieră fără precedent deopotrivă accesul la facilitățile unui birou și libertatea de a lucra de oriunde. Astfel că, așa cum nu putem spune de multe ori în istorie, pandemia a făcut loc unei oportunități uriașe pentru a regândi un filon de office rental ce părea de neclintit. S-a făcut loc unei soluții pentru o necesitate crescândă – de a avea flexibilitate, cu tot ce poate însemna asta, și suprafețe mici.
Imposibilitatea de a mai merge la birou în fiecare zi a catalizat o industrie ce se dezvoltă din 2017 cu destul de multă dificultate. Există un segment de clienți care preferă work from home – încă din anii 70’ când prețul petrolului crescuse așa de mult încât oamenii nu mai puteau face naveta. Totuși afacerile ce puneau la dispoziție pre-pandemic spații de lucru în mod flexibil, s-au luptat cu schimbarea percepției generale ca poți lucra eficient doar de la biroul companiei, care trebuie neapărat să dispună de suprafețe mari, închiriate pe termen lung, ce trebuie umplute zi de zi de către toți angajații.
Oportunitatea și mai mare este aceea că modul în care fiecare nou jucător se raportează la ideea de flexibilitate poate să fie foarte diferit. Suntem în prezența unui ocean albastru, în care spațiile de coworking sau alte afaceri din același spectru au libertatea să meargă în orice direcție. De la spații ce găzduiesc meșteșugari, creatori de modă și cercetători în materie de inovație în industria textilă (Lottozero, în Prato), până la birouri mici de avocați ce lucrează flexibil (în Lyon, un astfel de spațiu a primit derogare de la Baroul lionez), la spații închiriate în comun de instructori de sport etc.. Modelele de afaceri variază și ele și, fiindcă flexibilitatea stă la temelia acestui business, nu există un tipar care se potrivește tuturor, care e preferat, garantat, dovedit profitabil sau eficient.
O bună parte din 2021 pe noi ne-a prins cu interdicția de a organiza evenimente și instrucțiuni clare de a purta măşti chiar și în birou. Cumva, în mod paradoxal, oamenii și-au dorit să vină la birou peste disconfortul restricțiilor. Dorința de a lucra dintr-un mediu profesionist și, în același timp, primitor și încurajant în materie de conexiuni cu alți oameni, au primat.
Lipsa veniturilor în perioada de ezitare a oamenilor și a restricțiilor dure era fără îndoială temporară, trebuia doar să ne aruncăm un ochi în viitor și să avem răbdare.
Ce investiții ați realizat în ultimii ani în cadrul companiei?
Miriam Constantin: Cel mai mult am investit pentru a realiza un spațiu care să aibă toate condițiile, astfel încât oamenii nu numai să poată lucra de aici, dar, mai mult, să fie mulțumiți, încântați și să aibă sentimentul că pot crește profesional, își pot perfecționa proiectele și pot cultiva o stare de bine lucrând de aici. Asta a însemnat, pe lângă design, o extindere pe încă un etaj și obiecte de artă care să delecteze rezidenții noștri, o investiție semnificativă în a face selecția rezidenților, căutarea clienților potriviți cu valorile noastre, astfel încât să nu fie necesară supra-ocuparea spațiului, ci ocuparea sa rezonabila cu profesioniști remarcabili, politicoși, dispuși să ajute și să împărtășească din experiențele și energia lor.
Cât de important este un aport de cash-flow în dezvoltarea afacerii?
Miriam Constantin: Nu există nicio investiție fizică, pe Pământ, care să nu aibă nevoie de bani. Când gestionezi un spațiu fizic, mai curând decât o afacere virtuală, gestionezi costuri imediate, foarte usturătoare și presante, așa cum sunt chiriile, utilitățile, serviciile IT, salariile etc.. Nemaivorbind de necesitatea de a face investiții când clienții o cer. Fără bani, o investiție puternic operațională nu se poate nici naște și nici dezvolta.
Aici a intervenit finanțarea pe care am obținut-o de la factory by Raiffeisen Bank. M-a ajutat mult faptul că nu au cerut garanții, că deși eram un business în fază de start up, fără istoric, au crezut în planul nostru de business și au înțeles nevoia disponibilizării rapide a creditului, astfel încât să nu ne blocăm financiar.
Pe ce bază ați ales banca pentru finanțare?
Miriam Constantin: Am ales să lucrez cu cei de la factory by Raiffeisen Bank în primul rând pentru abordarea prietenoasă pe care au avut-o pentru o afacere la început de drum, analiza obiectivă și în același timp ponderată a business-ului și timpul scurt necesar pentru obținerea finanțării, condițiile bancare potrivite pentru nivelul la care eram atunci și explicațiile clare oferite. Poate că mă repet, însă elementul decisiv a fost interacțiunea cu oamenii din echipa factory by Raiffeisen Bank.
Pentru ce ați avut nevoie de finanțare?
Miriam Constantin: Finanțarea a fost necesară pentru o parte dintre investiții, partiții și elemente de construcție în principal, însă și pentru capitalul de lucru în primele câteva luni în care a trebuit să facem selecția rezidenților și să susținem cheltuielile în lipsa veniturilor complete imediate. Fără cash flow-ul obținut rapid, tot demersul nostru ar fi fost mult mai anevoios, adăugând timp în dezvoltare și implicit costuri suplimentare.
În ce fel ați reflectat în business-ul dumneavoastră obținerea finanțării?
Miriam Constantin: V7 Startup Studio este astăzi pentru că, odată cu finanțarea de la factory by Raiffeisen Bank, a putut închide, în 3 luni de la crearea companiei, investiția necesară să lucreze at full speed. Să putem crește gradul de ocupare în mod corespunzător și să ne facem o bază de clienți și parteneri densă și calitativă.
Cât de important este să ai un consultant din partea băncii care să te trateze ca pe un partener?
Miriam Constantin: Este cel mai ignorat aspect, acela al bancherului care trebuie să acționeze ca un partener al afacerilor pe care le are în portofoliul său. Aceasta este cu atât mai important când clienții sunt antreprenori mici, la prima afacere poate. Până la urmă, scopurile băncii și ale clientului mereu converg. Banca vrea să ofere un produs – creditul – și acesta să fie plătit, în vreme ce clientul vrea să aibă o afacere de succes, din care poate susține un produs bancar. Ca atare, mai curând decât deloc, bancherul și antreprenorul sunt parteneri. Sau ar trebui să fie. În cazul V7 Startup Studio, noi am avut parte la Raiffeisen de o echipă cu valori similare cu noi și care înțelegea foarte bine că, pentru a crește, avem nevoie de ghidaj, înțelegere și chiar și empatie. Nu se întâmplă des, însă ar trebui. Există cumva această prejudecată, această barieră culturală ce ne face să ne raportăm la bancheri ca la niște roboți care au mereu cu o agendă ascunsă. Însă colaborarea și proiectele mici de succes, unde mizele poate nu sunt așa mari, sunt un început excelent să arătăm că parteneriatul dintre bancă și client poate funcționa de minune.
Pe noi banca ne ajută inclusiv acum, odată cu acest interviu, că avem oportunitatea ca oamenii să ne citească, să ajungem la ei. Banca noastră ne recomandă cât se poate de mult, iar acest aspect este chiar mai important decât creditul. Aici se cunoaște realmente parteneriatul nostru, că am trecut dincolo de raportul dat de creditul dintre noi. Acum, echipa băncii se asigură că noi creştem dincolo de nevoia noastră deja complinită prin credit.
Care sunt proiectele de viitor?
Miriam Constantin: Viitorul V7 Startup Studio este destul de eclectic, în sensul în care extinderea cu alte suprafețe nu poate să se întâmple fără ca propunerea de valoare să nu fie centrată pe oameni, pe dezvoltarea unui funnel de resurse și experiențe care să umple orice spații noi am avea în portofoliu în viitor. Analizăm acum, cu o concretețe ridicată, oportunitatea de a ne extinde într-un alt oraș și, totodată, dezvoltarea unui software întemeiat pe noile tehnologii precum datafication, XR (extended reality) și smart devices, care să îmbunătățească experiența rezidenților în spațiile noastre.
În ce măsură recomandați și altor antreprenori accesarea unei finanțări?
Miriam Constantin: Dacă o companie produce, un credit doar îi va da un boost sau relaxarea să se perfecționeze.
Însă nu toate afacerile se pretează sau trebuie să își propună să fie finanțate de fonduri de investiții, VC, angels. There is no one size fits it all. Totuși, uneori, costul unui credit poate fi mai mic decât acela al bucății din companie pe care o dai unui investitor. Cu toate acestea, cred că este esențial ca orice finanțare și mai cu seamă un credit trebuie să vină după ce afacerea este 75% cert că va merge mai departe și după ce s-a creat un funnel de venituri.
Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…
Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…
Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…
Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…
Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…
Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…
This website uses cookies.
Read More