Energie

CCR: Legea privind aprobarea OUG pentru înființarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier și al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon este constituţională în raport cu criticile de neconstituţionalitate extrinsecă formulate

În ședința din data de 9 aprilie 2025, Curtea Constituțională, în cadrul
controlului de constituționalitate a priori, a respins, cu unanimitate de voturi, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituţionalitate formulată de Înalta Curte de Casație și Justiție şi a constatat că Legea privind aprobarea Ordonanței de urgentă a Guvernului nr.81/2024 pentru înființarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier și al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul resurselor minerale, petrolului și stocării geologice a dioxidului de carbon, în ansamblu, este constituţională în raport cu criticile de neconstituţionalitate extrinsecă formulate. Cu majoritate de voturi, a respins ca neîntemeiată obiecţia de neconstituționalitate şi a constatat că prevederile art.I pct.4 din Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.81/2024 [cu referire la art.11 alin.(2) şi art.111 alin.(2) din Legea minelor nr.85/2003] sunt constituţionale în raport cu criticile de neconstituţionalitate formulate.

În esență, Curtea a reţinut că prin legea criticată sunt reglementate unitar
relaţii sociale omogene, în domeniile vizate de legiuitorul delegat (minele, petrolul
şi stocarea geologică a dioxidului de carbon), de natură să reflecte o unitate normativă şi un scop unic. Prin conţinutul său normativ, legea privind aprobarea
Ordonanţei de urgență a Guvernului nr.81/2024 se circumscrie obiectului de
reglementare al ordonanţei de urgenţă, iar situaţia care a condus la adoptarea
măsurilor legislative prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.81/2024
constituie o stare de fapt obiectivă, independentă de voinţa Guvernului, care poate fi
încadrată în conceptul constituţional de „situaţii extraordinare a căror reglementare
nu poate fi amânată”.

De asemenea, Curtea a reținut că soluția legislativă instituită art.I pct.4 din legea
supusă controlului de constituționalitate nu conține norme de natură să afecteze
principiul separației și echilibrului puterilor în stat sau principiul securității
raporturilor juridice.

 

Articole recente

Franţa şi Germania propun noi sancţiuni europene împotriva Rusiei, care să vizeze şi compania Lukoil

Franţa şi Germania propun ca Uniunea Europeană să vizeze Lukoil, o companie petrolieră rusă prezentă…

9 ore ago

Franța/ Guvernul Bayrou a pierdut votul de încredere; premierul își va prezenta demisia

Deputații francezi au răsturnat guvernul, respingând luni votul de încredere solicitat de prim-ministrul François Bayrou…

9 ore ago

Justiţia americană confirmă în apel condamnarea lui Trump la plata a 83 de milioane de dolari pentru defăimare

O curte de apel din New York a confirmat luni o decizie anterioară pronunţată împotriva…

10 ore ago

Viktor Orban propune transformarea UE într-o structură cu cercuri concentrice

Premierul ungar Viktor Orban a sugerat transformarea structurii Uniunii Europene într-una a cercurilor concentrice şi…

10 ore ago

Xi Jinping îndeamnă BCRIS “să reziste oricăror forme de protecţionism”

Preşedintele chinez Xi Jinping a cerut ţărilor BRICS să "reziste tuturor formelor de protecţionism", la…

10 ore ago

Senat/Adoptare tacită: Acordul administraţiei locale, obligatoriu pentru activităţile economice ale operatorilor de jocuri de noroc

Plenul Senatului a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă prin care se stabileşte obligativitatea acordului…

10 ore ago

This website uses cookies.

Read More