Energie

CCR: Legea privind aprobarea OUG pentru înființarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier și al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon este constituţională în raport cu criticile de neconstituţionalitate extrinsecă formulate

În ședința din data de 9 aprilie 2025, Curtea Constituțională, în cadrul
controlului de constituționalitate a priori, a respins, cu unanimitate de voturi, ca neîntemeiată, obiecţia de neconstituţionalitate formulată de Înalta Curte de Casație și Justiție şi a constatat că Legea privind aprobarea Ordonanței de urgentă a Guvernului nr.81/2024 pentru înființarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier și al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul resurselor minerale, petrolului și stocării geologice a dioxidului de carbon, în ansamblu, este constituţională în raport cu criticile de neconstituţionalitate extrinsecă formulate. Cu majoritate de voturi, a respins ca neîntemeiată obiecţia de neconstituționalitate şi a constatat că prevederile art.I pct.4 din Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.81/2024 [cu referire la art.11 alin.(2) şi art.111 alin.(2) din Legea minelor nr.85/2003] sunt constituţionale în raport cu criticile de neconstituţionalitate formulate.

În esență, Curtea a reţinut că prin legea criticată sunt reglementate unitar
relaţii sociale omogene, în domeniile vizate de legiuitorul delegat (minele, petrolul
şi stocarea geologică a dioxidului de carbon), de natură să reflecte o unitate normativă şi un scop unic. Prin conţinutul său normativ, legea privind aprobarea
Ordonanţei de urgență a Guvernului nr.81/2024 se circumscrie obiectului de
reglementare al ordonanţei de urgenţă, iar situaţia care a condus la adoptarea
măsurilor legislative prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.81/2024
constituie o stare de fapt obiectivă, independentă de voinţa Guvernului, care poate fi
încadrată în conceptul constituţional de „situaţii extraordinare a căror reglementare
nu poate fi amânată”.

De asemenea, Curtea a reținut că soluția legislativă instituită art.I pct.4 din legea
supusă controlului de constituționalitate nu conține norme de natură să afecteze
principiul separației și echilibrului puterilor în stat sau principiul securității
raporturilor juridice.

 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

21 de minute ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

22 de minute ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

2 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

2 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

3 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More