International

CE solicită WhatsApp să informeze mai bine consumatorii în privinţa actualizărilor condiţiilor de furnizare a serviciilor

Reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) şi Comisia Europeană au transmis miercuri o nouă scrisoare către WhatsApp, prin care aplicaţia este invitată să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor rămase în ceea ce priveşte actualizările privind condiţiile sale de furnizare a serviciilor şi politica de confidenţialitate şi să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

În special, WhatsApp este invitată să arate modul în care intenţionează să comunice orice actualizări viitoare ale condiţiilor sale de utilizare şi să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înţelege cu uşurinţă implicaţiile unor astfel de actualizări şi să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări.

De asemenea, companiei i se solicită să clarifice dacă obţine venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

O primă scrisoare s-a trimis în ianuarie, deoarece mai multe actualizări ale condiţiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informaţiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicaţie sau al serviciului său de asistenţă.

Cu toate acestea, informaţiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent şi sunt considerate insuficiente şi derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziţie o lună pentru a le demonstra autorităţilor de protecţie a consumatorilor că practicile sale respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.

Comisia a publicat recent un document care prezintă o imagine de ansamblu a acţiunilor anterioare ale acestei reţele, cuprinzând o analiză prospectivă a tendinţelor pieţei care afectează drepturile consumatorilor şi asupra căruia reţeaua CPC îşi va concentra activităţile în următorii doi ani.

“WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înţeleg ceea ce acceptă şi modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aştept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii şi drepturile lor fundamentale”, a declarat Didier Reynders, comisarul pentru Justiţie, potrivit Agerpres.

Articole recente

Ucraina: Zelenski a promulgat o lege care le permite bărbaţilor cu vârste de peste 60 de ani să se înroleze în armată

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a promulgat o lege adoptată luna aceasta de parlamentul de la…

14 minute ago

Guvern: Decizia statului român este fermă – România nu va intra în război

România nu va intra în război şi nu există niciun motiv de panică sau alarmare…

56 de minute ago

Ministrul Transporturilor a trimis Corpul de Control la Metrorex

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, a trimis Corpul de control la Metrorex pentru a…

2 ore ago

Fondul de private equity T2Y Capital devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding

Clifford Chance Badea a asistat T2Y Capital, un investitor financiar specializat în growth capital, cu…

3 ore ago

După 11 trimestre de creștere susținută, Piața de asset management din România a depășit pragul istoric de 1 milion de investitori

• Numărul investitorilor în fondurile deschise de investiții s-a dublat în ultimii trei ani, după…

3 ore ago

Indicele BET al Bursei de Valori București a spart pragul de 20.000 de puncte; nou maxim istoric

BET, principalul indice al Bursei de Valori Bucuresti, a depasit, azi, pragul de 20.000 de…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More