Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat în cei 17 ani de existenţă peste 2,8 milioane de euro pentru consumatori, a anunţat, luni, ANPC, potrivit Agerpres.
În anul 2025, Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) înfiinţată la iniţiativa Comisiei Europene şi cofinanţată de aceasta alături de guvernele naţionale, sărbătoreşte împlinirea a 20 de ani de activitatea continuă în folosul consumatorilor europeni. În această săptămână, Reţeaua ECC a sărbătorit evenimentul printr-o reuniune online a tuturor experţilor din cele 29 de Centre membre ale Reţelei, se arată în comunicatul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Echipa Centrului European al Consumatorilor din România (ECC Romania), parte a ECC-Net de 17 ani, a fost prezentă la eveniment, alături de colegii din celelalte Centre, pentru a celebra cooperarea şi activitatea susţinută în beneficiul consumatorilor europeni.
ECC Romania menţionează că a recuperat, pe cale amiabilă şi gratuit, aşa cum prevede procedura de lucru specifică Reţelei, peste 2,8 milioane de euro, care s-au întors integral la consumatorii reclamanţi.
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda și Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi facilitează soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.
ECC Romania funcţionează în cadrul ANPC, fiind cofinanţat de Uniunea Europeană şi de Guvernul României.