Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzBoeing President and CEO David L. Calhoun
Senatorii americani l-au criticat marți pe Dave Calhoun, CEO-ul Boeing (BA.N), pentru problemele de siguranță ale constructorului de avioane, în timp ce acesta din urmă îşi cerea scuze familiilor care i-au pierdut pe cei dragi în două accidente ale 737 MAX și îşi asuma responsabilitatea după ce o uşă a unui avion Boeing a explodat în aer, în ianuarie, potrivit Reuters.
Directorul executiv Dave Calhoun s-a confruntat cu întrebări repetate cu privire la cât este plătit, cultura de siguranță a Boeing și de ce nu demisionează imediat în loc să se pensioneze până la sfârșitul anului, în cadrul unei audieri în fața Subcomisiei Permanente pentru Investigații a Senatului.
Senatorul Josh Hawley, R-Mo., i-a acuzat pe Calhoun și Boeing că „exploatează” compania prin tăierea costurilor în detrimentul siguranţei și a criticat pachetul său salarial de aproape 33 de milioane de dolari, în creștere cu 45% anul trecut față de 2022.
„Sincer, domnule, cred că este o farsă că încă mai ești la locul tău de muncă”, a spus Hawley.
„Sunt mândru de fiecare acțiune pe care am luat-o”, a spus Calhoun ca răspuns la întrebările dure din partea senatorului republican Josh Hawley, care a mai întrebat: „De ce nu ați demisionat?” și l-a acuzat pe Calhoun că „exploatează” Boeing.
Compensația totală a lui Calhoun în 2023 a crescut la 32,8 milioane de dolari, o creștere cu 45% față de cele 22,6 milioane de dolari pe care le-a primit anul precedent.
Audierea de ieri este prima dată când Calhoun s-a confruntat cu întrebările parlamentarilor americani și a pus în lumina reflectoarelor proasta reputație a Boeing în materie de siguranță și a CEO-ului, care a declarat în martie că intenționează să demisioneze până la sfârșitul anului, pe fondul schimbării managementului Boeing.
Senatorul Richard Blumenthal, care a prezidat subcomisia, a numit procedura un „moment de socoteală” pentru Boeing și a spus în audiere că există dovezi copleșitoare pentru ca Departamentul de Justiție al SUA să urmărească penal Boeing.
„Ca fost procuror federal și procuror general de stat, cred că dovezile sunt copleșitoare pentru a justifica această urmărire penală”, a spus Blumenthal.
Procurorii au termen limită până pe 7 iulie să informeze un judecător federal din Texas despre planurile lor. Departamentul de Justiție a constatat în mai că Boeing nu a „proiectat, implementat și aplicat un program de conformitate și etică”, ca parte a respectării unui acord de urmărire penală amânat în urma accidentelor fatale.
Calhoun și-a asumat responsabilitatea pentru incidentele care au dus Boeing în criză în ultimii cinci ani, recunoscând că incidentul Alaska Airlines (ALK.N) din 5 ianuarie a fost rezultatul unui defect de fabricație. Boeing și-a asumat, de asemenea, responsabilitatea dezvoltării unui sistem software cheie legat de accidentele mortale din 2018 și 2019 din Indonezia și Etiopia, care au ucis 346 de persoane.
„Sunt aici în spiritul transparenței și sunt aici pentru a-mi asuma responsabilitatea”, a spus Calhoun reporterilor mai devreme, înainte de a intra în sala de audiere. La începutul audierii, Calhoun s-a îndreptat către familiile victimelor accidentelor și a spus: „Îmi cer scuze pentru durerea pe care am provocat-o”, adăugând că firma s-a angajat „în totalitate” să abordeze problemele legate de siguranță.
Inginerul-șef al Boeing, Howard McKenzie, a minimizat preocupările legate de siguranță cu privire la sute de elemente de fixare strânse incorect ale unora dintre avioanele Boeing. Descoperirea elementelor de fixare a fost raportată pentru prima dată de Reuters săptămâna trecută.
McKenzie a confirmat că elementele de fixare au fost strânse în partea greșită, dar a spus că o analiză inițială făcută de Boeing a spus că sunt în siguranță.
Săptămâna trecută, Boeing a declarat Departamentului de Justiție al SUA că nu a încălcat un acord de urmărire penală amânat, care a protejat compania de o acuzație penală rezultată în urma accidentelor.
„Boeing trebuie să nu se mai gândească la venituri, ci trebuie să înceapă să se gândească la următoarea generație”, a spus Blumenthal.
El a spus că a apărut un nou avertizor , după o audiere cu un alt denunțător anterior, în aprilie. Blumenthal a declarat marți că Sam Mohawk, un investigator de asigurare a calității la Boeing, a susținut că firma a pierdut evidența pieselor care au fost deteriorate sau care nu corespund specificațiilor și că „aceste piese sunt probabil instalate pe avioane”. Piesele semnalate de Mohawk au fost în uzina Boeing din Renton, Washington, unde compania își produce cel mai bine vândut 737 Max.
Mohawk a acuzat că i s-a spus de către supraveghetori să ascundă dovezi de Administrația Federală a Aviației, potrivit unui memoriu împărtășit de comitet marți. Zeci de piese importante au fost depozitate afară în timpul unei inspecții FAA, inclusiv 42 de cârme, precum și aripi și stabilizatori, a susținut Mohawk în declarațiile către Administrația pentru Securitate și Sănătate Ocupațională, se arată în notă.
Boeing a emis un avertisment scris împotriva lui Mohawk, spunând că s-a implicat într-un „comportament sau comunicare inacceptabil/disruptiv”, conform plângerii lui Mohawk, pe care subcomisia a făcut-o de asemenea publică. Mohawk a mai susținut că firma a redus personalul în timpul turei sale, ceea ce a făcut dificilă îndeplinirea sarcinilor.
FAA a declarat că a înregistrat o creștere a numărului de rapoarte din partea personalului Boeing de la explozia uşii din ianuarie. „Investigăm în detaliu fiecare raport, inclusiv acuzațiile descoperite prin activitatea Senatului”, a spus agenția marți. FAA a refuzat să comenteze detaliile ultimelor acuzații.
Boeing a declarat că producătorul de avioane examinează afirmațiile despre care a auzit luni. „Încurajăm în mod continuu angajații să raporteze toate preocupările, deoarece prioritatea noastră este să asigurăm siguranța avioanelor noastre și a publicului”, se arată în comunicat.
Boeing a mai spus că și-a mărit dimensiunea echipei de calitate și „a crescut semnificativ numărul de inspecții per avion din 2019”.
De la explozia în aer din 5 ianuarie a unei uși a unui avion 737 MAX 9, controlul producătorului de avioane de către autoritățile de reglementare și companiile aeriene s-a intensificat.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a declarat că lipsesc patru șuruburi cheie din avionul Alaska Airlines. Departamentul de Justiție a deschis o anchetă penală în acest caz.
Pe 30 mai, Boeing a transmis FAA un plan de îmbunătățire a calității, după ce şeful FAA, Michael Whitaker, a acordat companiei 90 de zile pentru a dezvolta un efort cuprinzător de a aborda „problemele sistemice de control al calității”. El a interzis companiei să extindă producția de MAX.
Acțiunile Boeing au încheiat marți cu 1,9% mai jos, la 174,99 dolari.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More