Agricultură

Cerealele din Ucraina ajung în portul românesc Constanţa

Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind aşteptate să sosească cantităţi şi mai mari, a afirmat marţi directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată pe la graniţa sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre.

România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră – o arteră majoră de transport pentru cereale şi petrol – cu Bulgaria, Turcia, Georgia şi Ucraina.

“Există aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate în silozuri, o parte fiind încărcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate şi se află în drum spre Constanţa”, a declarat pentru Reuters Florin Goidea.

Acesta a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale.

Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ două milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.

Luna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că o linie de cale ferată de tip sovietic, cu ecartament larg, care vine din Republica Moldova şi merge direct în Portul Galaţi, va fi reabilitată rapid. O astfel de măsură ar accelera transporturile de cereale.

Luni, analiştii de la APK-Inform au informat că poliţiştii de frontieră din Ucraina au închis câteva căi navigabile în zona gurii fluviului Dunărea, din cauza minelor care plutesc în derivă în Marea Neagră.

Dar ministrul de Externe ucrainean, Dmitro Kuleba, a declarat săptămâna trecută la Bucureşti că există o şansă de îmbunătăţire a infrastructurii Dunării şi a rutelor comerciale.

“Există o şansă reală importantă pentru ca fluviul Dunărea să devină chiar şi mai profitabil din punct de vedere economic, mai important şi să conecteze mai bine ţările din regiunea Mării Negre cu ţările din vestul Europei, din punct de vedere comercial”, a afirmat Kuleba.

Articole recente

O bursă de valori a Republicii Moldova va fi lansată la Chişinău, a anunţat premierul Dorin Recean

O bursă de valori a Republicii Moldova va fi lansată luni, la Chişinău, a anunţat,…

37 de secunde ago

Fost director al Aeroportului Timișoara și foști membri ai CA, trimiși în judecată pentru abuz în serviciu

Fostul director al Societății Naționale 'Aeroportul Internațional Timișoara - Traian Vuia' SA Idolu Iulian Daniel,…

2 minute ago

Audit al Curții de Conturi la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, pentru verificarea derulării contractului de achiziție a ramelor Coradia Stream

Curtea de Conturi a României efectuează, începând de luni, o misiune de audit ad hoc…

o oră ago

ANALIZĂ XTB: Recorduri istorice pentru aur în această toamnă. Piața este susținută de nevoia investitorilor de siguranță

Prețul aurului a fost din nou în centrul atenției, deoarece a atins un nou maxim…

o oră ago

Ucraina/ Starlink a căzut pe toată linia frontului în mijlocul întreruperii globale a serviciului de internet

Serviciul de internet prin satelit Starlink a încetat să funcţioneze pe toată linia frontului din…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More