CERT-RO: Hackerii lansează atacuri cu pagini care copiază denumirea şi identitatea vizuală a unor branduri cunoscute

Una dintre metodele pe care le folosesc atacatorii în lansarea de atacuri de tip scam implică crearea unor pagini pe social media, care copiază denumirea şi identitatea vizuală a unor branduri cu reputaţie, precum Lidl, avertizează specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-o postare pe Facebook.

“La scurt timp după lansarea unor astfel de pagini, imediat ce au bifat un număr consistent de urmăritori, aceştia vor publica cel mai probabil postări în care promovează concursuri sau oferte promoţionale false. Scopul principal este acela de a determina utilizatorii să execute o acţiune dăunătoare (accesarea unor link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare sau credenţiale pe site-uri de phishing, etc.), folosindu-se de un anumit scenariu, care de obicei implică iniţiative promoţionale închipuite”, susţin experţii în securitate cibernetică.

Potrivit sursei citate, un exemplu în acest sens este o pagină de Facebook denumită ‘Lidl Romania’, creată joi, 29 iulie 2021.

“După cum se poate observa, audienţa acestei pagini a ajuns la 400+ urmăritori. Spre deosebire de aceasta, pagina de Facebook oficială a Lidl Romania are peste 2 milioane de urmăritori, dar şi un bagde care atestă autenticitatea acestei pagini. Mare atenţie la aceste detalii! Verificaţi mereu dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare, atunci când interacţionaţi cu postări din partea unor branduri cunoscute şi raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională”, notează CERT-RO.

Specialiştii instituţiei precizează că, alternativ, utilizatorii pot transmite astfel de cazuri pe adresa de e-mail alerts@cert.ro sau la numărul de urgenţă 1911, dedicat incidentelor de securitate cibernetică.

Articole recente

XTB: Bitcoin, încă în zona vulnerabilă, nu convinge decât dacă revine spre 60.000 la finele anului

Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB, brokerul de burse internaționale listat pe Bursa de…

7 minute ago

Cum susține sectorul digital o tranziție sustenabilă a României?

Viitorul verde al Uniunii Europene după pandemia COVID-19 Pandemia COVID-19 a determinat schimbări imediate și…

25 de minute ago

Ionuţ Stroe: Premierul ne-a asigurat că Legea bugetului de stat va fi trimisă în Parlament până la 20 decembrie

Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuţ Stroe, a declarat luni că premierul Nicolae Ciucă a…

3 ore ago

OCDE: procedura amiabilă pentru soluționarea disputelor fiscale, slab utilizată în România (Deloitte)

Autori: Ciprian Gavriliu, Partener, și Corina Augustin, Consultant Senior, Prețuri de Transfer, Deloitte România Companiile…

3 ore ago

AROBS Transilvania Software a debutat la Bursă în urma celui mai mare plasament privat din istoria pieței AeRO

AROBS Transilvania Software, companie românească de IT, a debutat pe piața AeRO a Bursei de…

3 ore ago

Ionuţ Stroe – noul purtător de cuvânt al PNL (surse)

Deputatul Ionuţ Stroe este noul purtător de cuvânt al Partidului Naţional Liberal (PNL), potrivit unor…

4 ore ago