Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzCazurile de furturi de energie s-au înmulţit în timpul pandemiei, când s-au întors în ţară oameni ultraspecializaţi în furturi de energie, a declarat, marţi, Doina Vornicu, director operaţional al CEZ România, într-o conferinţă de presă.
“Pandemia ne-a adus în situaţia de a gestiona metode noi de furt. Îmi pare rău că trebuie să spun, dar cazurile de fraudă au crescut foarte mult în acest an şi ne-am întrebat ce se întâmplă. Motivul este că, în afară de ‘specialiştii’ locali, cu care deja începuserăm să gestionăm problemele, le învăţaserăm metodele, am început să anticipăm paşii lor şi eram oarecum în victorie în lupta asta – şi să ştiţi că mereu în lupta noastră cu frauda am fost sprijiniţi de autorităţile locale, de poliţie, jandarmerie, de toţi cei care ne puteau facilita accesul şi să ne ajute în definitivarea dosarelor – deci faţă de acei clasici ‘jucători’, pe această piaţă au început să apară noi ‘jucători’ ultrapecializaţi în furturi de energie electrică şi în diverse dispozitive foarte sofisticate cu care reuşesc să oprească contoarele, bazate pe telecomandă. N-o să mă credeţi la ce nivel de tehnologizare s-a ajuns în acest domeniu! Este vorba despre cei întorşi din străinătate, odată cu pandemia, iar cazurile de fraudă au crescut”, a spus Vornicu, potrivit Agerpres.
În 2020, departamentul Pierderi a identificat 2.007 de cazuri din 20.697 de cazuri verificate.
“Anul acesta, până la sfârşitul lunii mai, am înregistrat 959 de cazuri de sustragere, cu 204 mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, deci o creştere de 20%. Ce facem şi cum abordăm în acest moment această situaţie? Folosim baze de date, analiza bazelor de date ne duce către nişte zone mai concentrate, cert este că metodele de fraudă sunt extrem de tehnicizate şi suntem îngrijoraţi în legătură cu acest aspect şi foarte hotărâţi să demontăm orice fel de activitate de acest gen”, a arătat reprezentantul CEZ.
Efectele sunt apariţia unor variaţii de tensiune, întreruperi de electricitate, iar cei care suferă sunt clienţii corecţi.
“Pentru noi, acest lucru duce la pierderi financiare. Suntem în contact cu autorităţile specializate, întrucât această cruciadă devine mai complicată şi frustrantă pentru noi. Azi nu mai e suficient să mergem în teren să identificăm aceste cazuri, ci trebuie să lucrăm cu big data”, a precizat Vornicu.
Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…
Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…
Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…
Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…
Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…
Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…
This website uses cookies.
Read More