Afaceri

CFR Infrastructură: Linia de cale ferată care uneşte Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni este finalizată în proporţie de 97%

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, a anunţat, miercuri, CFR SA.

Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.
Stadiul fizic de execuție al lucrărilor – 97%.
Lucrări finale de executat
Stație T1 Aeroport
◘finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals)
◘montare instalaţii electrice, TTR, instalații sanitare, electice și termice
◘așternere membrană peroane și aplicare vopsea epoxidică
◘instalare difuzoare, camere video, grup electrogen
◘lucrări alimentări cu apă și realizare rigolă preluare ape meteorice
◘montare parapet protecție peroane
Constructii civile/viaduct:
◘montare sistem de colectare și scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 și 25 – 37)
◘completare panouri fonoabsorbante
◘instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct)
Suprastructura:
◘Buraj 1 mecanic, km 17+500 – km 18+025
◘Profilare mecanică parțială, km 18+025 – km 18+850
Instalații semnalizare și telecomunicații
◘montare tâmplărie aluminiu container CE
◘instalare fundație semnal, rame instalații CE, cabluri SCB, duct, camerete FO și subtraversări
Drumuri
◘extindere bretea racord DN1
◘amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură
◘continuare realizare rigolă între km CF 16+629 – km 17+536;
◘lucrări canalizare pluvială la bretra DN1-AIHCB
 
Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoare contract: 398,1 milioane lei
Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile
Contractant: SC ARCADA COMPANY
Constructori pe categorii de lucrări:
◘ SC ARCADA (construcții civile/viaduct)
◘ SC WIEBE (suprastructură CF)
◘ ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)
 

Articole recente

Trump asigură că nu intenţionează deocamdată să penalizeze China pentru achiziţiile de petrol rusesc

Preşedintele american Donald Trump a declarat, într-un interviu acordat vineri postului Fox News după summitul…

4 ore ago

Putin şi-a demonstrat încă o dat viclenia la summitul cu Trump, constată premierul polonez Tusk

Premierul liberal polonez Donald Tusk a susţinut sâmbătă, după summitul desfăşurat în Alaska între preşedintele…

4 ore ago

Merz: SUA sunt gata să participe la garanțiile de securitate pentru Ucraina

Statele Unite sunt gata să participe la garanțiile de securitate pentru Ucraina, a declarat sâmbătă…

4 ore ago

Putin a propus la summitul cu Trump să diminueze pretenţiile teritoriale faţă de Ucraina în schimbul controlului deplin în Doneţk (presă)

Preşedintele rus Vladimir Putin a cerut vineri, la summitul din Alaska cu preşedintele american Donald…

6 ore ago

Lideri europeni, invitaţi la Washington la întâlnirea dintre Trump şi Zelenski (Reuters)

Lideri europeni au fost invitaţi să participe luni la Washington la întâlnirea la care preşedintele…

7 ore ago

Cea mai bună modalitate de a pune capăt războiului este un „acord de pace”, nu un armistițiu, afirmă Trump

Într-o schimbare radicală a poziției sale, președintele SUA, Donald Trump, afirmă că un „acord de…

13 ore ago

This website uses cookies.

Read More