Afaceri

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Electrificarea și reabilitarea liniei CF Constanța – Mangalia

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L. – I.S.P.C.F. S.A, câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată CONSTANȚA – MANGALIA (43 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.

Oferta financiară a Asociereii BAICONS IMPEX S.R.L. – I.S.P.C.F. S.A a fost de 7.770.000 lei fără TVA (criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț).

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

  • creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
  • creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
  • modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
  • sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
  • dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
  • montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc;
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Valoarea totală estimată a contractului este de 12.023.503,80 RON fără TVA, iar sursa de finantare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de 9 de luni.

Articole recente

Ședință CGMB: Masterplanul Velo București și proiecte privind modernizarea vehiculelor transportului în comun, pe ordinea de zi

Consilierii generali ai Capitalei se întrunesc în ședință, miercuri, de la ora 11:00, iar printre…

60 de minute ago

Preţurile petrolului au crescut cu peste 3% marţi, pe fondul detensionării războiului comercial şi al presiunilor SUA asupra Rusiei

Preţurile petrolului au crescut marţi cu peste 3%, extinzând avansul de luni, în contextul unei…

o oră ago

Gaza: Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în septembrie dacă Israelul nu va lua măsuri ‘substanţiale’, declară Starmer

Prim-ministrul britanic Keir Starmer a declarat marţi că Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în…

9 ore ago

Dacă Rusia nu va înceta în zece zile războiul în Ucraina, vom impune sancţiuni, spune Trump

Preşedintele american Donald Trump a prevenit marţi că ultimatul dat omologului său rus Vladimir Putin…

9 ore ago

Fico: Marea Britanie a plătit activiști pentru a influența alegerile din Slovacia în 2023; vom solicita explicații

Prim-ministrul slovac Robert Fico (Smer-SD) a declarat marți că Ministerul de Externe britanic (Foreign Office)…

10 ore ago

This website uses cookies.

Read More