Afaceri

Cifra de afaceri a Orange a fost de 1,416 miliarde de euro, în 2024, scădere cu 8,5%

Grupul Orange anunță că, în 2024, cifra de afaceri a fost de 1,416 miliarde de euro, în scădere cu 8,5% față de anul anterior. În al patrulea trimestru, Orange Romania a realizat o cifră de afaceri consolidată de 367 de milioane de euro, în scădere cu 9,8% față de T4 2023. La data de 31 decembrie 2024, Orange oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienți, internet fix prin bandă largă pentru 1 milion de clienți și servicii de televiziune prin cablu și satelit pentru 1 milion de clienți, potrivit unui comunicat.

Compania și-a consolidat poziția ca operator de telecomunicații convergent, prin finalizarea fuziunii dintre Orange Romania S.A. (ORO) și Orange Romania Communications S.A. (OROC), la 1 iunie 2024. Orange rămâne consecvent în obiectivul său de a-și întări poziția pe piața serviciilor integrate fix-mobil din România atât pentru clienții rezidențiali, cât și pentru segmentul business.

„La 6 luni de la fuziunea juridică, suntem într-un proces activ de unificare, iar etapele pe care le parcurgem acum sunt fundamentale pentru succesul nostru pe termen lung. Acesta a fost un pas crucial pentru consolidarea poziției Orange Romania pe segmentele de internet fix și TV. Vorbim despre un proces complex care a presupus eforturi susținute și pregătiri temeinice. Timp de aproape 3 ani am îmbunătățit procesele, structura organizației și sistemele IT ale celor două companii, dar, totodată, am pus bazele pentru creșterea sustenabilă pe care ne-am asumat-o pentru viitor.

Ne concentrăm pe îmbunătățirea continuă a calității serviciilor și a experienței clienților, dar și pe creșterea valorii afacerii prin investiții eficiente, într-o industrie în care acestea sunt critice pentru menținerea performanței, în contextul tehnologic actual. Piața locală de telecomunicații este dezechilibrată din punct de vedere competitiv. După un an 2024 marcat de provocări, așteptăm schimbări legislative care să creeze un mediu concurențial corect, pentru stimularea investițiilor. Experiența noastră la nivel global ne arată că doar un parteneriat solid între mediul politic și actorii economici și sociali poate duce la creșterea calității serviciilor oferite, la investiții ce contribuie la o dezvoltare durabilă pe termen lung a societății în ansamblu”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.

În ciuda provocărilor tot mai mari din piață, investițiile în extinderea și modernizarea rețelei au continuat în 2024, fiind o componentă esențială a strategiei companiei pentru dezvoltarea pe termen lung. Extinderea acoperirii rețelei fixe și upgrade-ul tehnologiei de la FTTB (Fiber to the Building) la FTTH (Fiber to the Home) contribuie la creșterea performanței serviciilor de internet, clienții beneficiind astfel de viteze mai mari și de o experiență îmbunătățită. Anul trecut, prin extinderea infrastructurii și modernizarea rețelei existente, Orange Romania a adăugat peste 278.000 de gospodarii.

Extinderea a vizat și rețeaua mobilă 5G, care acoperă acum 45 de orașe, precum și îmbunătățiri ale rețelelor existente pentru serviciile 4G și 4G+. Orange a fost recunoscută din nou ca rețeaua numărul 1 din România pentru servicii de internet mobil și voce. Auditorul extern independent LCC International a reînnoit certificarea de cea mai bună rețea mobilă la finalul lui 2024, după măsurătorile comparative realizate pentru toți cei 4 operatori din România, în 40 de zone metropolitane și pe drumurile dintre localități.

Eforturile de extindere și modernizare a rețelei au contribuit la cele din zona comercială. În ciuda stabilizării bazei de clienți abonați (postpaid), segmentul rezidențial a continuat să fie sub presiune în 2024. În același timp, interesul pentru serviciile digitale a crescut. Orange Romania înregistrează o ascensiune în ceea ce privește numărul de utilizatori YOXO, cu o creștere de 30% a numărului de clienți noi, precum și o creștere a utilizării canalelor digitale, 1 din 2 interacțiuni cu clienții fiind gestionată cu succes de un bot.

Segmentul B2B a fost un motor de creștere important, datorită dezvoltării accelerate a soluțiilor IoT (+23% față de anul anterior) și a serviciilor de internet broadband (+9% față de anul anterior), susținut de extinderea continuă a rețelelor de fibră optică și 5G.

Articole recente

Întâlnirea Trump – Von der Leyen: UE și SUA au convenit un acord comercial

Statele Unite și Uniunea Europeană au convenit un acord comercial cadru în urma întâlnirii pe…

4 ore ago

Comisia Europeană îi cere lui Zelenski să menţină independenţa instituţiilor anticorupţie

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a avut duminică o discuţie telefonică cu preşedintele…

5 ore ago

Anastasiu: Am avut certificat ORNISS pe perioada cât am fost consilier prezidenţial şi vicepremier

Vicepremierul demisionar Dragoş Anastasiu a confirmat că, pe perioada cât a deţinut funcţiile de consilier…

5 ore ago

Lutnick: Trump vrea o ofertă comercială „suficient de bună” din partea UE, dar nu este clar ce înseamnă asta

Secretarul pentru comerț Howard Lutnick a declarat că „întrebarea” înaintea discuțiilor dintre președintele Donald Trump…

6 ore ago

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

8 ore ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More