Politica

Ciolacu: Am discutat cu preşedinta CE despre renegocierea PNRR, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta împrumuturi

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că discuţiile cu preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, au vizat, între altele, renegocierea PNRR, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta de împrumuturi, precum şi viitorul acord cu Comisia privind reducerea deficitului bugetar, potrivit Agerpres.

Premierul a făcut precizările, joi, într-o conferinţă de presă, la Bruxelles, la sediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă UE, la finalul întrevederii cu şefa Comisiei Europene.

“Am avut o discuţie, aş spune foarte aplicată, cu doamna preşedinte al Comisiei Europene, nou aleasă; cum este şi normal, am discutat despre viitorul comisar european din partea României, am discutat despre portofoliul viitorului comisar din partea României, am discutat despre renegocierea PNRR-ului, lucru pe care dumneavoastră îl cunoaşteţi, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta de împrumuturi”, a declarat Marcel Ciolacu.

El a adăugat că a existat şi o discuţie mai tehnică cu preşedinta CE despre cererea de plată numărul 3 din PNRR.

“Am discutat, chiar mai tehnic, cu doamna preşedinte şi despre cererea de plată numărul 3″, a spus Ciolacu.

Premierul a precizat că a înaintat în cadrul discuţiilor propunerea unui nou acord privind deficitul României, care să se întindă pe 7 ani.

” Am discutat, de asemenea, cum era şi normal, despre un nou acord în ceea ce priveşte deficitul României, de această dată venind cu propunerea de a avea un acord pe şapte ani, şi am explicat foarte clar de ce ne dorim acest lucru, pentru că cele mai mari investiţii vor urma în anul 2025 şi în 2026. După cum bine ştim, PNRR-ul are un deadline la sfârşitul anului 2026 în ceea ce priveşte investiţia”, a declarat Ciolacu.

Premierul a menţionat că a prezentat în cadrul întâlnirii şi un stadiu al investiţiilor în infrastructura rutieră şi feroviară.

” Infrastructura rutieră, prima propunere a fost din partea României să avem o sumă alocată de aproximativ 13,7 miliarde de euro. Aprobarea finală a fost în jur de 7 miliarde. Diferenţa reprezintă cofinanţarea din partea statului român. Normal că dacă dorim să finalizăm, am înţeles de la domnul Grindeanu, astăzi, că am ajuns la 900 km în lucru şi în licitaţie de drum expres şi de autostrăzi, atunci efortul bugetar din partea statului român este de aproximativ 60% ca şi cofinanţare. Normal că aceste investiţii aduc domnului Boloş, la Ministerul Finanţelor, impozite şi taxe mai mari, şi de aceea se şi vede pe acest trimestru că are depăşiri de plan – datorită acestor investiţii majore în infrastructura din România, mult aşteptate de către români”, a explicat Ciolacu.

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

7 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

7 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

8 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

9 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

9 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More