Politica

Ciolacu: Am discutat cu preşedinta CE despre renegocierea PNRR, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta împrumuturi

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că discuţiile cu preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, au vizat, între altele, renegocierea PNRR, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta de împrumuturi, precum şi viitorul acord cu Comisia privind reducerea deficitului bugetar, potrivit Agerpres.

Premierul a făcut precizările, joi, într-o conferinţă de presă, la Bruxelles, la sediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă UE, la finalul întrevederii cu şefa Comisiei Europene.

“Am avut o discuţie, aş spune foarte aplicată, cu doamna preşedinte al Comisiei Europene, nou aleasă; cum este şi normal, am discutat despre viitorul comisar european din partea României, am discutat despre portofoliul viitorului comisar din partea României, am discutat despre renegocierea PNRR-ului, lucru pe care dumneavoastră îl cunoaşteţi, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta de împrumuturi”, a declarat Marcel Ciolacu.

El a adăugat că a existat şi o discuţie mai tehnică cu preşedinta CE despre cererea de plată numărul 3 din PNRR.

“Am discutat, chiar mai tehnic, cu doamna preşedinte şi despre cererea de plată numărul 3″, a spus Ciolacu.

Premierul a precizat că a înaintat în cadrul discuţiilor propunerea unui nou acord privind deficitul României, care să se întindă pe 7 ani.

” Am discutat, de asemenea, cum era şi normal, despre un nou acord în ceea ce priveşte deficitul României, de această dată venind cu propunerea de a avea un acord pe şapte ani, şi am explicat foarte clar de ce ne dorim acest lucru, pentru că cele mai mari investiţii vor urma în anul 2025 şi în 2026. După cum bine ştim, PNRR-ul are un deadline la sfârşitul anului 2026 în ceea ce priveşte investiţia”, a declarat Ciolacu.

Premierul a menţionat că a prezentat în cadrul întâlnirii şi un stadiu al investiţiilor în infrastructura rutieră şi feroviară.

” Infrastructura rutieră, prima propunere a fost din partea României să avem o sumă alocată de aproximativ 13,7 miliarde de euro. Aprobarea finală a fost în jur de 7 miliarde. Diferenţa reprezintă cofinanţarea din partea statului român. Normal că dacă dorim să finalizăm, am înţeles de la domnul Grindeanu, astăzi, că am ajuns la 900 km în lucru şi în licitaţie de drum expres şi de autostrăzi, atunci efortul bugetar din partea statului român este de aproximativ 60% ca şi cofinanţare. Normal că aceste investiţii aduc domnului Boloş, la Ministerul Finanţelor, impozite şi taxe mai mari, şi de aceea se şi vede pe acest trimestru că are depăşiri de plan – datorită acestor investiţii majore în infrastructura din România, mult aşteptate de către români”, a explicat Ciolacu.

Articole recente

Câteva mii de cadre didactice protestează în Piața Victoriei împotriva modificărilor aduse sistemului de Educație

Câteva mii de cadre didactice din toată țara protestează, luni, în Piața Victoriei din Capitală,…

9 minute ago

Ziua Z pentru finanțele publice din Franța, a doua economie a Uniunii Europene (Andrei Rădulescu)

Autor: Andrei Rădulescu Astăzi Parlamentul Franței se reunește în sesiune extraordinară pentru a vota programul…

11 minute ago

Gazprom a primit un rating “AAA” din partea unei agenţii chineze de evaluare

Agenţia chineză de evaluare financiară CSCI Pengyuan a atribuit un rating "AAA" grupului petrolier rus…

59 de minute ago

Franţa/ Moţiune de cenzură care cel mai probabil va duce la căderea guvernului condus de Francois Bayrou

Franţa se pregăteşte să se cufunde din nou într-o criză politică odată cu căderea aşteptată…

o oră ago

Trump anunţă că lideri europeni vor vizita SUA pentru discuţii privind războiul din Ucraina

Preşedintele american Donald Trump a declarat duminica aceasta că mai mulţi lideri europeni vor vizita…

o oră ago

Ziua Petrolistului – Respect pentru moștenirea industrială, accent pe inovație durabilă (FPE)

Federația Patronală a Energiei (FPE) marchează Ziua Petrolistului printr-un mesaj de recunoștință adresat tuturor profesioniștilor…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More