Trăim într-un mediu inflaționist, iar cea mai mare întrebare este dacă o recesiune va copleși inflația, pentru că nu există și inflație și recesiune, una va prevala în fața celeilalte, a spus Claudio Cisullo, președintele Consiliului de administrație al One United Properties, ieri, într-o conferință de presă, după Adunarea Generală a Acționarilor One United Properties.
În orice situație, el s-a declarat pozitiv cu privire la perspectivele investițiilor imobiliare, având în vedere că sunt active tangibile.
Claudio Cisullo a spus: “Din discuțiile pe care le am, la nivel înalt, cu oameni din întreaga lume, nu am auzit pe nimeni care să-mi spună că recesiunea nu va avea loc. Probabil va fi o recesiune care va încetini inflația, probabil va fi o reticența în a cumpăra bunuri normale. Dar, noi suntem în domeniul imobiliar. Ce poți avea mai bun pe timp de inflație sau recesiune decât proprietăți imobiliare, care sunt active tangibile?! Sunt foarte încrezător (n.n. cu privire la perspectivele pieței imobiliare) chiar și în caz de recesiune. Și nu cred că va fi o recesiune mare, pentru că în pandemie am avut deja recesiune.”
Piața imobiliară, în special cea rezidențială, are un potențial semnificativ de creștere și consolidare, a apreciat Cisullo.
Trăim într-un mediu inflaționist de mulți ani, în ce privește costul construcțiilor și vânzarea proprietăților, a spus Victor Căpitanu, co-CEO One United Properties. El a explicat: „Din 2015, după câțiva ani de prețuri constante, în urma colapsului Lehman Brother’s, în fiecare an, am văzut creșteri de costuri și ale prețurilor de vânzare.
Suntem obișnuiți cu asta. In fiecare an, de șapte ani deja, costurile de construcție au crescut cu 10-15 %, iar prețurile de vânzare aproximativ la fel. Până acum, creșterea prețurilor de vânzare a acoperit creșterea costurilor.”
Acesta a spus ca majoritatea clienților One United sunt localnici care vor să trăiască mai bine: „Majoritatea stocului de locuințe (n.n. din Romania) este format din clădiri comuniste, fără eficiență energetică. Piața nu s-a dezvoltat foarte mult. Este o oportunitate să construim un produs mai bun pentru clienți. Majoritatea clienților noștri sunt beneficiarii finali si majoritatea sunt români. Fundamental, business–ul este foarte stabil.”
Potrivit lui Claudio Cisullo, factorii cheie în susținerea prețurilor sunt locația, calitatea, sustenabilitatea clădirilor.