Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzCITR a constatat că cea mai mare pondere pe clase de asigurări din portofoliul Euroins a deținut-o clasa de asigurări RCA (peste 95% în anul 2022), urmată de cea a garanțiilor (peste 1% în anul 2022) și asigurări pentru mijloace de transport terestru (0,97% în anul 2022). Linia de business concentrată pe asigurări RCA aduce pierderi din perspectiva daunalității crescute, în timp ce alte societăți de asigurare înregistrează o medie a asigurărilor RCA de 54% în anul 2022.
Potrivit unei prezentări CITR, peste 1000 de creditori pot solicita creanțe de circa 4 miliarde de lei ( 842 milioane de lei creanțe certe, iar 3,1 miliarde lei restul sumelor solicitate).
CITR Filiala București SPRL, lichidatorul judiciar al Euroins, a finalizat raportul privind cauzele falimentului Euroins și a identificat o serie de elemente de natură operațională și de gestionare a fondurilor care au dus la faliment.
”Întocmirea raportului privind cauzele reprezintă o etapă esențială în derularea procedurii de faliment. Pe de-o parte încheie etapa analizei istorice și contextuale asupra motivelor care au dus la faliment, pe de alta parte oferă cadrul procedural pentru dezbaterea acestora având ca scop protejarea în proporție cât mai mare a intereselor creditorilor.” a spus Paul-Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.
Din analiza indicatorilor, CITR a constatat că cea mai mare pondere pe clase de asigurări din portofoliul Euroins a deținut-o clasa de asigurări RCA (peste 95% în anul 2022), urmată de cea a garanțiilor (peste 1% în anul 2022) și asigurări pentru mijloace de transport terestru (0,97% în anul 2022). Linia de business concentrată pe asigurări RCA aduce pierderi din perspectiva daunalității crescute, în timp ce alte societăți de asigurare înregistrează o medie a asigurărilor RCA de 54% în anul 2022.
Cauzele identificate în raport sunt:
Fondurile proprii de care societatea trebuia să dispună pentru acoperirea datoriilor potențiale către toți asigurații, reasiguratorii au fost insuficiente. La 30.09.2022 fondurile proprii necesare pentru acoperirea SCR erau în cuantum de 2.2 miliarde lei iar cele necesare pentru acoperirea MCR erau în cuantum de aproape 1.8 miliarde lei.
Intre elementele care au dus deschiderea procedurii de faliment lichidatorul judiciar a identificat fapte care intră sub incidența articolului 268 din Legea Insolvenței pentru care judecătorul sindic poate dispune ca prejudiciul să fie suportat de membrii organelor de conducere și/ sau supraveghere din cadrul societății, precum și de orice altă persoană care a contribuit la starea de insolvență a debitorului prin săvârșirea uneia din faptele prevăzute expres de lege.
Scurt istoric:
La data de 09 iunie 2023, instanța a dispus deschiderea procedurii de faliment a EUROINS, iar CITR a fost numit lichidator judiciar. Conform mandatului legal, CITR gestionează lichidarea companiei prin următoarele demersuri: identificarea activului și pasivului companiei falimentare și recuperarea sumelor pe care compania este îndreptățită să le obțină pentru a le oferi mai departe creditorilor săi, fie angajați, păgubiți sau parteneri de afaceri. De asemenea, lichidatorul judiciar are responsabilitatea identificării cauzelor falimentului și, dacă este cazul, formularea unor acțiuni la judecătorul sindic de atragere a răspunderii persoanelor responsabile.
Etapele următoare ce vor fi derulate în cadrul procedurii de faliment al EUROINS de către lichidatorul judiciar vor consta în:
Guvernul chinez anunţă plata unei alocaţii anuale fără precedent de aproximativ 420 de euro pentru…
Consiliul Concurenței a aprobat achiziția de active și de acțiuni în Telekom România Mobile Communications…
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu continuarea campaniilor frauduloase care promovează o…
Consiliul Concurenței aprobă achiziția de active și de acțiuni în Telekom România Mobile Communications de…
Startup-ul Z.ai, cunoscut anterior sub numele de Zhipu, a anunțat luni că noul său model…
Taxele vamale de 15% la exporturile europene au un impact direct limitat asupra României, în…
This website uses cookies.
Read More
View Comments