*122 de companii se află, în medie, pe radarul investitorilor instituționali globali
Relațiile cu investitorii (IR) sunt foarte importante pentru evaluarea companiilor, în condițiile în care un IR extraordinar aduce un premium de 10% evaluărilor emitenților, iar unul slab – un discount de 20%, potrivit unui studiu prezentat de Claire Lavery, Executive Director, Europe & Asia, Rivel Research Group, la Forumul pentru Relația cu Investitorii și Analiștii (AR&IR), organizat de Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).
Conform domniei sale, doar 31% din emitenți au un IR extraordinar.
Studiul a fost efectuat pe aproximativ 350 de investitori instituționali – manageri și analiști – din SUA, UK, Europa și Asia/Pacific.
Claire Lavery a analizat așteptările investitorilor într-un context de incertitudine și riscuri, precum directiva MiFid II, Brexit, creșterea investițiilor pasive, tehnologii disruptive – blockchain, inteligența artificială, realitatea augmentată, mașinile fără șofer.
Conform doamnei Lavery, credibilitate managementului este principalul driver pentru decizia de investiție a instituționalilor.
Ea le recomandă companiilor să răspundă prompt întrebărilor investitorilor, să fie transparente, să demonstreze credibilitate, stabilitate și strategie în mesajele către investitori. Potrivit domniei sale, programele de răscumpărare de acțiuni arată o lipsă de orientare strategică.
Conform studiului prezentat, 56% din investitori se așteaptă la creșterea activismului, însă doar 27% dintre companii au un plan de raspuns la acțiunile activiste, iar 54% dintre ele nu sunt îngrijorate de acest lucru. Însă 53% din investitori au fost deja contactați de activiști, ceea ce ar trebui să pună o problemă pentru emitenți.
Claire Lavery a mai spus că două treimi din investitori consideră că guvernanța corporativă este importantă în decizia de investiții. De asemenea, investitorii se uită și le diversitatea boardurilor – din punct de vedere al genului, etniei, geografic.
122 de companii se află, în medie, pe radarul investitorilor instituționali globali, ceea ce face dificil pentru companii să se diferențieze, a mai spus doamna Lavery, întărind recomandarea pentru emitenți să ofere un nivel ridicat de acces investitorilor – și pe vremuri bune și pe vremuri rele.