Instrucţiunea privind completarea şi depunerea rapoartelor finale de beneficiarii Măsurii 2, conform căreia aceştia trebuie să depună o nouă raportare până la data de 27 ianuarie 2023, trebuie aplicată doar pentru cei la care au fost constatate nereguli în raportare, nu la toţi beneficiarii, consideră Consiliul Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), potrivit unui comunicat de presă.
Ieri, 17 ianuarie 2023, a fost publicată Instrucțiunea nr. 60/17.01.2023 privind completarea și depunerea rapoartelor finale de către beneficiarii Măsurii 2 Granturi pentru capital de lucru – conform OUG nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile aferente Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri din domeniul fondurilor europene, cu modificările și completările ulterioare.
CNIPMMR respinge introducerea de noi sarcini birocratice pentru antreprenorii beneficiari ai finanțărilor din cadrul Măsurii 2 pentru următoarele considerente:
- Nu se pot introduce obligații de raportare suplimentare pentru beneficiari, creându-se astfel un precedent, la aproximativ 2 ani de la obținerea finanțării și încetarea obligațiilor contractuale.
- Termenul foarte scurt (până la data de 27.01.2023, din care 2 zile sunt libere) acordat beneficiarilor pentru efectuarea noilor raportări, conform indicațiilor și formatelor stabilite de instrucțiune, este în defavoarea antreprenorilor, aceștia având nevoie de un timp suplimentar pentru îndeplinirea noilor obligații.
- Nu susținem solicitarea instituțiilor publice de a le fi transmise, într-un nou format, informații pe care acestea deja le dețin, fiind deja raportate de către beneficiari conform rapoartelor de progres. Instituțiile au obligația de a-și extrage informațiile în formatele pe care acestea le doresc din datele pe care le dețin și de a nu solicita noi raportări.
- Nu mai există bază contractuală pentru introducerea de noi obligații în sarcina beneficiarilor Măsurii 2. Conform contractelor de finanțare, beneficiarii au avut obligația menținerii numărului de salariați pentru 6 luni și, ca în termen de 180 zile de la primirea ajutorului financiar, să încarce în aplicația electronică Raportul de Progres, împreună cu toate documentele justificative, aceștia îndeplinindu-și, astfel, obligațiile contractuale pe care le au față de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, neavând încheiat un contract de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.