Săptămâna de muncă de patru zile a fost vehiculată ca o modalitate de a îmbunătăți echilibrul muncă-viață, potrivit CNN care spune că, acum, ideea primește un impuls din partea liderului din Noua Zeelandă, care consideră că ar putea ajuta economia în urma pandemiei coronavirusului.
Într-un videoclip pe Facebook Live postat la începutul acestei săptămâni, premierul Jacinda Ardern a adus în discuţie această idee, în timp ce a prezentat modalități de a reînvia turismul intern în țara sa. În ultimele luni, criza coronavirusului a obligat oamenii din întreaga lume să se izoleze și să decimeze cererea globală de călătorii.
“Am avut o mulțime de oameni care au sugerat că ar trebui să avem o săptămână de lucru de patru zile. În cele din urmă, asta se decide între angajatori și angajați”, a spus Ardern.
Cu toate acestea, ideea merită atenţie prin faptul că ar putea oferi turiştilor autohtoni „flexibilitate în ceea ce privește călătoriile și concediul”, a adăugat ea. Ardern a menționat că 60% din industria turismului din Noua Zeelandă provine de la localnici.
Primul ministru neo-zeelandez a încurajat angajatorii să ia în considerare flexibilitatea muncii – inclusiv munca la distanță și programul de lucru mai lung în mai puține zile – dacă este posibil, deoarece ar ajuta turismul în toată țara ”.
În 2018, compania din Noua Zeelandă Perpetual Guardian, care îi ajută pe clienți să își gestioneze testamentele și moșiile, a încercat săptămâna de lucru de patru zile timp de două luni. Firma a spus că a avut un succes atât de mare, încât a vrut să o facă permanentă.
Lucrând doar patru zile pe săptămână, toți angajații au raportat o productivitate mai mare, un echilibru mai bun între viața profesională și stres redus, potrivit firmei, care avea aproximativ 240 de angajați.
Anul trecut, Microsoft (MSFT) a preluat ideea, echipa companiei din Japonia a experimentat prin închiderea birourilor în fiecare vineri din august și oferind tuturor angajaților o zi liberă în fiecare săptămână.
Rezultatele au fost promițătoare: în timp ce timpul petrecut la muncă a fost redus dramatic, productivitatea – măsurată prin vânzări pe angajat – a crescut cu aproape 40% față de aceeași perioadă a anului precedent, a spus compania.
Drept urmare, Microsoft a anunțat că va urma un alt experiment în Japonia și a solicitat și altor companii să se alăture inițiativei.