Comunicate de presa

Colliers: Cinci măsuri pe care le pot lua proprietarii de clădiri de birouri pentru siguranța angajaților din companiile chiriașe și pentru optimizarea costurilor

Proprietarii de clădiri de birouri pot lua măsuri rapide pentru igienizarea spațiilor și a sistemelor termice și de ventilație în această perioadă în care o mare parte dintre angajații companiilor chiriașe lucrează din afara biroului, putând opta chiar pentru punerea în conservare a clădirilor în care chiriașii au implementat sistemul de lucru de acasă în procent de 100%, potrivit consultanților Colliers International. Astfel, contribuie la limitarea riscurilor epidemiologice și asigură optimizarea utilizării resurselor, cu efecte asupra costurilor de management ale clădirii, potrivit unui comunicat de presă.

Cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers funcționează, în prezent, la o capacitate redusă, lucru care arată faptul că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt, iar proiectele industriale în administrare sunt operaționale la 100% din capacitate. În acest context, proprietarii de clădiri de birouri pot lua mai ușor măsuri care ar fi altfel dificil de implementat în condițiile unui grad maxim de ocupare a clădirii, potrivit aceleași surse.

„Am construit un plan de continuitate specific acestei situații pentru clădirile pe care le administrăm. Pornind de la grija pentru sănătatea oamenilor din clădiri, am reglementat în acest plan nevoia de continuitate, de predictibilitate și de flexibilitate, mijloacele de comunicare digitală, sursele de informare și obligațiile de comunicare către partenerii noștri, precum și componența și responsabilitățile structurii de administrare. Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate planurile”, precizează Oana Adjudeanu, Deputy Head of Property Management în cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.

O acțiune preventivă de dezinfecție prin nebulizare în toate spațiile comune ale clădirilor și, ideal, și în spațiile închiriate, împreună cu chiriașii, este primul pas recomandat, urmând măsurile și normele impuse de autorități din acest punct de vedere, potrivit consultanților Colliers International.

Igienizarea completă și revizia instalațiilor de încălzire și răcire (VCV) și centralelor de tratare și ventilare a aerului (CTA) sunt de asemenea recomandate. „Aceste operațiuni cresc gradul de eficiență a clădirii, dar și nivelul de igienă, atât de important în acest context. În această perioadă, echipa Colliers s-a mobilizat și se adaptează rapid cu soluții viabile pe care le implementăm zilnic”, completează Oana Adjudeanu.

În anumite situații, este de asemenea recomandată oprirea funcției de recirculare ale sistemelor de tratare și ventilare a aerului. Aceste sisteme pornesc în unele cazuri doar o oră pe zi, până la revenirea chiriașilor în clădire. De asemenea, mai pot fi efectuate lucrări care, în mod normal, sunt programate în afara orelor de program, iar etajele goale pot funcționa pe modul ”unoccupied”, pentru a reduce consumul și a asigura o temperatura minimă în spațiul respectiv.

Ca măsură suplimentară de protecție, în contextul epidemiologic actual, la schimbarea turelor, echipele de întreținere sau administrare nu trebuie să se mai suprapună și astfel nu mai interacționează direct. Consultanții Colliers recomandă și intensificarea rondurilor de dezinfecție a suprafețelor din interior, operațiunile putând fi efectuate rapid, mai ales când clădirea nu este ocupată.

„Astăzi ne desfășurăm activitatea în condiții speciale și alegem să vorbim despre aceste recomandări de bună practică pornind de la experiența extinsă a colaboratorilor noștri și a echipei Colliers de Property Management. De la declanșarea acestei situații speciale analizăm, atât la nivelul echipei Colliers în ansamblu, cât și la nivelul echipelor de proiect, diferite scenarii, de la funcționarea în regim redus sau de conservare, până la închiderea completă pe fondul unor posibile decizii ale autorităților și redeschiderea ulterioară, încercând să documentam și să pregătim cât mai multe posibile acțiuni. Totodată, încurajăm proprietarii de clădiri, chiriașii și colaboratorii să eficientizeze resursele și chiar să direcționeze echipele către acele zone din societate în care este cea mai mare nevoie de ele, pe activități care pot contribui la supraviețuirea business-ului și la sprijinirea societățiii în ansamblu”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director în cadrul Departamentului de Real Estate Management Services al Colliers.

Articole recente

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

18 minute ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

25 de minute ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

26 de minute ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

47 de minute ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

52 de minute ago

Guvernul portughez ia în considerare recunoaşterea statului Palestina în septembrie la ONU

Guvernul portughez se va consulta cu preşedintele şi parlamentul în vederea recunoaşterii statului Palestina la…

55 de minute ago

This website uses cookies.

Read More