Afaceri

Comisarul Vestager crede că a venit timpul ca UE să îşi revizuiască normele în domeniul concurenţei

Organismele de reglementare din Uniunea Europeană vor revizui regulile în domeniul concurenţei, vechi de două decenii, care determină dacă o companie are puterea de piaţă care îi permite să îşi înlăture rivalii sau să controleze preţurile, în ideea de a lua în calcul globalizarea şi digitalizarea, a declarat luni comisarul pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Acest anunţ vine ca o replică la criticile potrivit cărora legislaţia UE în domeniul concurenţei nu a reuşit să ţină pasul cu vremurile, într-un context în care organismele de reglementare trebuie să examineze fuziuni şi practici anticoncurenţiale care implică companii globale din domeniul online.

Modul în care organismele de reglementare definesc pieţele poate ajuta să măsoare puterea unei companii de a stabili preţurile în cazul unei fuziuni sau puterea de a-şi înlătura rivalii precum şi despăgubirile pe care le pot solicita de la aceste companii în cazul unor anchete. Actualele norme datează din anul 1997.

“Modificări precum globalizare sau digitalizarea înseamnă că multe pieţe funcţionează diferit faţă de modul în care funcţionau în urmă cu 22 de ani. Aşa că a venit timpul să revizuim modul de definire a pieţei. Vrem să fim siguri că direcţia pe care o dă este una corectă şi la zi şi, de asemenea, că stabileşte o abordare clară şi consecventă pentru cazurile de fuziuni şi anchete antitrust în diferite industrii, într-un mod care este uşor accesibil”, a spus Margrethe Vestager, la o conferinţă pe tema concurenţei.

Potrivit Reuters, revizuirea va viza amploarea geografică a pieţelor. De exemplu, producătorii de trenuri Siemens şi Alstom, a căror tentativă de fuziune a fost blocată de Vestager în luna februarie a acestui an, au susţinut că organismele de reglementare ar fi trebuit să ţină mai mult cont de ponderea rivalilor chinezi precum şi de piaţa mondială.

De asemenea, organismele de reglementare vor examina şi modul în care sunt definite pieţele din punct de vedere al produselor şi dacă este posibil pentru consumatori să treacă uşor de la un produs la altul, în special având în vedere că digitalizarea înseamnă că unele produse sunt gratuite în timp ce unii giganţi din domeniul tehnologiei sunt prezenţi în mai multe zone diferite.

“În aceste condiţii ar putea apărea situaţii în care vom fi nevoiţi să ne uităm la modul în care aceste ecosisteme pot menţine consumatorii captivi”, a spus Vestager.

Articole recente

Serbia este gata să cumpere NIS, dar Rusia nu este interesată — șeful Srbijagas

Dusan Bajatovic a subliniat că, pentru a elimina complet NIS de pe lista sancțiunilor SUA,…

2 ore ago

Chiriţoiu, după introducerea noilor cote de TVA: Vom investiga, dacă vom găsi situaţii în care creşterile sunt neobişnuit de mari

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, anunţă că instituţia pe care o conduce va investiga situaţiile…

3 ore ago

Ministrul Energiei estimează o scădere a preţului energiei cu 5 – 15%, în maximum un an şi jumătate

Ministerul Energiei împreună cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) şi Consiliul Concurenţei…

3 ore ago

Restructurarea Ministerului Energiei va fi finalizată în două săptămâni (ministru)

Restructurarea Ministerului Energiei se va finaliza în două săptămâni, dar instituția trebuie aliniată din punct…

3 ore ago

Popa (BNR): Până la sfârșitul anului vom dispune de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor euro

România va dispune, până la sfârșitul acestui an, de întreaga dotare tehnologică necesară tipăririi bancnotelor…

6 ore ago

Acordul comercial UE-SUA: stabilitate pe termen scurt sau declin pe termen lung pentru Europa? (analiză Ecaterina Mațoi)

Cele două mari piețe și blocuri comerciale de pe malurile Atlanticului au negociat timp de…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More