Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzComisia Europeană – CE a aprobat, astăzi, 26 octombrie 2020, proiectul major de infrastructură rutieră„Varianta de ocolire Bacău”, potrivit Ministerului Transporturilor.
Proiectul a fost transmis de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor împreună cu CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, la data de 22 noiembrie 2019.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat: “Aceasta este încă o dovadă a faptului că Moldova nu e uitată. Astfel, prima porțiune de autostradă pentru zona Moldovei , și anume Varianta de ocolire a Bacăului, beneficiază începând de astăzi de finanţare europeană. Și asta în condițiile în care, anul trecut, vechea guvernare PSD a trimis CE documentații incomplete, fără planuri de management de mediu, pentru mai multe obiective de infrastructură. De data aceasta, reprezentanții europeni au găsit parteneri de dialog și iată că munca de echipă și seriozitatea cu care sunt transmise datele și informațiile solicitate de către Comisie dau roade”.
Astfel, la 22 noiembrie 2019, România a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contribuție din partea Fondului de coeziune pentru „Construcția variantei de ocolire Bacău”, selectat de către autoritatea de management pentru axa prioritară 1, „Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T si a metroului” din cadrul programului operațional „Infrastructura Mare”.
Romania a furnizat Comisiei toate informațiile necesare, inclusiv cele referitoare la aspectele de mediu.
Obiectul proiectului Varianta de ocolire Bacău este reprezentat de acordarea finanțării nerambursabile către CNAIR, în vederea realizării a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier și 7 intersecții. La finalizarea implementării, varianta de ocolire Bacău va conduce la realizarea unor economii semnificative de timp, prin reducerea timpului de călătorie pentru automobile și pentru autovehiculele grele.
Valoarea totală a proiectului este de 968.781.763,34 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este 811.102.174,82 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 689.436.848,61 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 121.665.326,21 lei va fi finanțată din bugetul beneficiarului).
Statele Unite au fost informate de Israel înaintea lansării atacului aerian efectuat marţi în capitala…
Softbinator Technologies, companie românească ce furnizează servicii complete de dezvoltare produse software (management de produs,…
Prețul petrolului a crescut cu peste un dolar pe baril marți, după ce armata israeliană…
Obiectivul Guvernului este să atragă peste 20 de miliarde de euro din PNRR, iar în…
Știam că Boloş e mincinos, dar nu mă așteptam să fie și lipsit de caracter,…
Comisia Europeanã alocã României suma de 16,68 miliarde de euro, prin intermediul noului instrument financiar…
This website uses cookies.
Read More