Categories: Fără categorie

Comisia Europeană vrea angajamente mai ferme din partea platformelor digitale pentru combaterea dezinformării

Comisia Europeană a prezentat miercuri propuneri pentru întărirea codului de bune practici împotriva dezinformării semnat de mai multe platforme digitale, printre care Facebook şi Google, cerându-le acestora mai multă transparenţă în privinţa algoritmilor şi mai mult fact-checking, transmite AFP, potrivit Agerpres.

Acest cod, instrument de autoreglementare, urmează să devină mai constrângător odată cu viitoarea legislaţie în domeniul digital (‘Digital Services Act’, DSA), pe care Bruxellesul speră să o vadă adoptată anul viitor.

DSA va obliga platformele să aplice măsuri pentru a lupta, printre altele, împotriva dezinformării, iar respectarea codului de bune practici va face parte din această legislaţie, permiţând să se evite amenzi grele.

Codul a fost lansat în 2018 şi semnat de Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Mozilla şi TikTok, precum şi de actori din sectorul de publicitate. În versiunea sa actuală, el ‘şi-a arătat limitele’, a recunoscut comisarul european pentru transparenţă, Vera Jourova, în contextul în care pandemia a dus la proliferarea zvonurilor şi informaţiilor false în mediul online.

‘Ameninţările reprezentate de dezinformarea online evoluează rapid, iar noi trebuie să ne intensificăm acţiunea’, a declarat ea.

La rândul său, comisarul UE pentru piaţa internă, Thierry Breton, a subliniat că ‘dezinformarea nu poate rămâne o sursă de venituri’, şi a cerut ‘angajamente mai ferme din partea platformelor digitale, a întregului ecosistem publicitar şi a reţelelor de fact-checkers’.

Comisia vrea să stimuleze mai mult actorii din sectorul digital şi din cel publicitar să adere la cod, şi să încurajeze platformele să coopereze pentru a combate publicitatea mincinoasă sau înşelătoare.

Spre deosebire de conţinuturile ilegale, lupta contra dezinformării nu implică o retragere obligatorie.

Bruxellesul cere însă mai multă transparenţă în privinţa algoritmilor utilizaţi de giganţii internetului pentru a scoate în faţă conţinuturi şi doreşte ca utilizatorii să aibă la dispoziţie instrumente pentru a semnala cu uşurinţă informaţii false sau înşelătoare. Comisia Europeană vrea să încurajeze dezvoltarea fact-checking-ului şi un acces mai bun al investigatorilor la datele platformelor.

Ea propune, de asemenea, crearea unei ‘task force’ compuse mai ales din semnatarii codului de conduită, reprezentanţi ai serviciului diplomatic al UE şi ai Grupului autorităţilor europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA).

Propunerile vor fi discutate cu platformele digitale, care vor trebui să prezinte o primă versiune a codului revizuit în toamnă, pentru a fi operaţional de la începutul lui 2022.

Comisia Europeană mai are în plan să prezinte până la finele anului un proiect de reglementare a publicităţii politice şi a ţintirii utilizatorilor plecând de la datele lor personale.

Articole recente

Exim Banca Românească prelungește oferta de economisire  cu dobânzi atractive la depozitele în lei și euro

Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…

5 ore ago

SUA şi NATO elaborează un nou mecanism de finanţare a armelor americane pentru Ucraina plătite de europeni

Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…

5 ore ago

DNSC avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care este folosită imaginea economistului Adrian Negrescu

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…

6 ore ago

Adrian Țuțuianu – secretar de stat în cadrul SGG; Dan Reșitnec – secretar general adjunct al Guvernului

Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…

6 ore ago

Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea solicită convocarea AGA pentru anularea actualului proces de selecție a administratorului

Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More