Șeful Companiei Ucrainene de Navigație pe Dunăre (UDP), Dmytro Moskalenko, a anunțat că s-a ajuns la un acord-cadru privind posibilitatea unui transbord direct de mărfuri în ancorajul exterior al portului Constanța, cu TTS Group S.A., transmite portalul Centre for Transport Strategies (https://en.cfts.org.ua/).
Potrivit acestuia, o delegație a UDP a făcut o deplasare de lucru în România. „În prezent, operațiunile UDP sunt cel mai strâns legate de această țară. Mai mult de jumătate din încărcăturile transportate de navele noastre în acest an au fost livrate în porturile românești, iar noi suntem interesați să găsim noi oportunități, proiecte și parteneri de încredere în România,” spuse Moskalenko.
Delegația a avut prima întâlnire cu reprezentanți ai TTS Group, care deține cea mai mare flotă fluvială de pe Dunăre. TTS Group are propriile terminale în Constanța și șapte porturi fluviale dunărene.
„Partenerii au confirmat posibilitatea de transbord direct de mărfuri în ancorajul exterior al portului Constanța, folosind schema barje-navă. UDP a primit ofertele de preț. Transbordarea mărfurilor în ancorajul exterior va permite UDP să accelereze în mod semnificativ timpul de rotație al flotei sale.
La urma urmei, așteptarea la coadă pentru a descărca la un terminal portuar durează de obicei prea mult. Cu toate acestea, cel mai important, UDP va putea oferi proprietarilor de marfă (fermieri sau comercianți ucraineni) un întreg lanț logistic la cheie – de la transbordare într-un port fluvial până la încărcarea pe nave maritime (UDP va avea în curând propria transbordare)”, a spus Moskalenko.
Potrivit acestuia, noul model logistic al UDP concurează cu succes cu transporturile directe de nave maritime din Izmail. Porturile fluviale ucrainene nu pot face față navelor de mare tonaj care pot intra în Constanța.
„Delegația a discutat și perspectivele de cooperare în alte domenii în timpul negocierilor cu reprezentanții TTS Group. Grupul de companii are o bază de marfă uriașă, care este chiar mai mare decât capacitatea de transport a flotei. Acest lucru deschide oportunități de cooperare cu partenerii”, spune Moskalenko.
Recent, în portul Constanța, Grupul TTS și COMVEX au operat, în premieră, încărcarea unei nave în regim combinat – la dană și, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct. În paralel, activitatea de transbordare cereale din Ucraina la terminalul de geamanduri nr. 1 al TTS se desfășoară în flux continuu.
Operaționalizarea celor două terminale de geamanduri ale TTS, realizată în a doua jumătate a anului, a condus la creșterea fluxurilor de mărfuri operate de către Grupul TTS, prin eliminarea din lanțul a danelor și a spațiilor de depozitare din Portul Constanța, navele putând fi încărcate sau descărcate în larg.