Afaceri

Companiile din România pot economisi peste 100 milioane de euro cu ajutorul soluţiilor de Big Data (consultanţi)

Companiile mari din România pot economisi anual peste 100 milioane de euro din bugetul de marketing, cu ajutorul soluţiilor de Big Data care dezvoltă modele statistice şi optimizează cheltuielile, arată estimările consultanţilor din domeniu, publicate miercuri.

Un raport întocmit de către consultanţii de la Horvath & Partners relevă faptul că, în prezent, între 15% şi 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite.

Datele companiei menţionează că totalul cheltuielilor de marketing ale companiilor din ţară alocat pentru promovarea pe canalele TV, radio, în ziare şi reviste online a fost de circa 490 milioane euro, în 2019, în creştere cu 12% faţă de anul precedent. În acest context, specialiştii consideră că utilizarea unor soluţii de Big Data, care optimizează bugetele de marketing şi vânzări, prin selecţia mult mai bună a publicului-ţintă şi maximizarea rezultatelor campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 milioane de euro.

Potrivit sursei citate, cea mai mare cerere de consultanţă pentru implementarea unor soluţii informatice de Analitică Avansată care optimizează iniţiativele de marketing provine din partea companiilor mari din industria bancară, telecomunicaţii, retail şi FMCG.

“Investiţia în acest tip de proiecte este amortizată în trei, până la şase luni. Principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constau în creşterea eficienţei campaniilor de marketing printr-o mai bună alocare a resurselor, creşterea profitabilităţii prin majorarea vânzărilor, precum şi scăderea cheltuielilor de marketing. Într-un astfel de proiect sunt adunate şi pregătite date relevante, interne şi externe, despre publicul ţintă. Experţii Horvath & Partners creează modelul optim, utilizând cei mai buni algoritmi, şi îl implementează printr-o aplicaţie personalizată. Acest serviciu generează valoare adaugată pe termen lung, din datele pe care le deţin companiile”, susţin reprezentanţii Horvath & Partners.

De altfel, încă din anul 2014, experţii companiei de consultanţă dezvoltă soluţii care au la bază algoritmi şi Big Data pentru toate industriile şi funcţiile.

Horvath & Partners este una dintre cele mai importante companii internaţionale, independente, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România, începând din 2005.

Compania a fost înfiinţată în Stuttgart, în anul 1981, de către Peter Horvath, unul dintre pionierii controlling-ului în Germania, şi are peste 1.000 de angajaţi în birouri din Germania (Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Munchen şi Stuttgart), Austria, România, Elveţia, Ungaria, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe. 

 

Articole recente

Racheta rusă care a distrus parțial sediul guvernului ucrainean conținea 35 de componente americane

Ucraina a confirmat marți că o rachetă rusă Iskander a distrus duminică o parte a…

38 de minute ago

Polonia anunță arestarea unui ‘agent din Belarus’ și expulzarea unui diplomat din această țară

Premierul polonez Donald Tusk a anunțat marți arestarea unui 'agent din Belarus' și expulzarea unui…

42 de minute ago

DIICOT l-a reținut pe fostul director adjunct al SIS acuzat de trădare (surse)

Alexandru Bălan, fost director adjunct al Serviciului de Informații și Securitate din Republica Moldova, acuzat…

2 ore ago

Washingtonul confirmă că a fost informat în prealabil de Israel despre atacul efectuat în Qatar împotriva responsabililor Hamas

Statele Unite au fost informate de Israel înaintea lansării atacului aerian efectuat marţi în capitala…

2 ore ago

Profitul net al Grupului Softbinator aproape s-a triplat, în primul semestru, la 696 mii lei

Softbinator Technologies, companie românească ce furnizează servicii complete de dezvoltare produse software (management de produs,…

2 ore ago

Petrolul crește cu aproape 2% după atacul israelian în Qatar

Prețul petrolului a crescut cu peste un dolar pe baril marți, după ce armata israeliană…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More