Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, când va analiza piața relevantă, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă.

Până acum, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

Autoritatea de concurență a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurență a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Definirea pieței relevante este un instrument de identificare și de stabilire a granițelor în care se exercită concurența între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurențiale cu care se confruntă acestea.

Documentul final conținând noul mod de definire a pieței relevante în sectorul comercializării cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate, la nivel urban, poate accesat la adresa www.consiliulconcurentei.ro.

Articole recente

PSD a sesizat Poliţia Capitalei şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă cu privire la congresul PNL

PSD a sesizat, vineri, autorităţile publice cu atribuţii de control în domeniul pandemiei, printre care…

19 minute ago

Mugur Isărescu: Sectorul guvernamental este cel care creează deficitul extern în totalitate

Sectorul guvernamental este cel care creează deficitul extern în totalitate, a declarat vineri guvernatorul Băncii…

23 de minute ago

Oana ȘTEFĂNOIU: ASF a susținut în permanență demersul de impozitare cu 1% a investițiilor pe piața de capital – video

ASF a susținut în permanență demersul de impozitare cu 1% a investițiilor pe piața de…

26 de minute ago

Criza din sectorul european al îngrăşămintelor se extinde după ce o altă firmă a redus producţia

Un alt producător european de îngrăşăminte a decis să reducă producţia din cauza creşterii explozive…

2 ore ago

Turcan: Îmi doresc să nu găsim scuze şi să facem eforturi maxime ca Legea consumatorului vulnerabil să se aplice de la 1 noiembrie

Reprezentanţi ai administraţiilor publice locale sunt îngrijoraţi de rapiditatea cu care trebuie să acţioneze pentru…

2 ore ago

Studiu Kaspersky: 70% dintre oameni susţin că reţelele de socializare au un impact negativ asupra sănătăţii mintale

Şapte din zece oameni (70%) îşi schimbă atitudinea faţă de reţelele de socializare, dat fiind…

2 ore ago