Categories: Fără categorie

Consiliul de supervizare al Lufthansa aprobă asistenţa financiară de nouă miliarde de euro

Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat luni pachetul de salvare de nouă miliarde de euro (zece miliarde de dolari) acordat de Guvernul german pentru a ajuta cea mai mare compania aeriană europeană să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmit Reuters şi Bloomberg.

Este cea mai mare operaţiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acţionar la compania aeriană.

“Recomand acţionarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuţii substanţiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situaţie dificilă în viitor”, a afirmat Karl-Ludwig Kley, preşedintele Consiliului de supervizare al Lufthansa, potrivit Agerpres.

Autorităţile de reglementare şi acţionarii Lufthansa trebuie să aprobe pachetul de asistenţă financiară. În 25 iunie este programată o reuniune online a acţionarilor companiei germane.

În schimbul ajutorului Guvernului, Lufthansa va renunţa la plata viitoarelor dividende şi va limita remuneraţia acordată conducerii. Executivul va avea două locuri în Consiliul de supervizare, din care unul va deveni membru al comitetului de audit.

Planul prevede că Germania va prelua o participaţie de 20% în Lufthansa, pe care intenţionează să o vândă până la finalul lui 2023. Germania va achiziţiona noi acţiuni la o valoare nominală de 2,56 euro per titlu, valoarea totală fiind de aproximativ 300 de milioane de euro. Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW şi alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani.

Vineri, Guvernul german şi Comisia Europeană au ajuns la un acord cu privire la condiţiile salvării Lufthansa. Astfel, Lufthansa va ceda concurenţilor până la 24 de sloturi orare de decolare şi aterizare utilizate de opt avioane staţionate la aeroporturile din Frankfurt şi München. Lufthansa a precizat că aceste sloturi vor putea fi preluate de un concurent european care nu a beneficiat de ajutoare de stat din cauza pandemiei de coronavirus.

Şi alte mari companii aeriene cum ar fi Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines au cerut ajutor de la stat ca urmare a efectelor economice ale pandemiei. 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

o oră ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

o oră ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

3 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

3 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

3 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More