Categories: Fără categorie

Consiliul de supervizare al Lufthansa aprobă asistenţa financiară de nouă miliarde de euro

Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat luni pachetul de salvare de nouă miliarde de euro (zece miliarde de dolari) acordat de Guvernul german pentru a ajuta cea mai mare compania aeriană europeană să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmit Reuters şi Bloomberg.

Este cea mai mare operaţiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acţionar la compania aeriană.

“Recomand acţionarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuţii substanţiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situaţie dificilă în viitor”, a afirmat Karl-Ludwig Kley, preşedintele Consiliului de supervizare al Lufthansa, potrivit Agerpres.

Autorităţile de reglementare şi acţionarii Lufthansa trebuie să aprobe pachetul de asistenţă financiară. În 25 iunie este programată o reuniune online a acţionarilor companiei germane.

În schimbul ajutorului Guvernului, Lufthansa va renunţa la plata viitoarelor dividende şi va limita remuneraţia acordată conducerii. Executivul va avea două locuri în Consiliul de supervizare, din care unul va deveni membru al comitetului de audit.

Planul prevede că Germania va prelua o participaţie de 20% în Lufthansa, pe care intenţionează să o vândă până la finalul lui 2023. Germania va achiziţiona noi acţiuni la o valoare nominală de 2,56 euro per titlu, valoarea totală fiind de aproximativ 300 de milioane de euro. Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW şi alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani.

Vineri, Guvernul german şi Comisia Europeană au ajuns la un acord cu privire la condiţiile salvării Lufthansa. Astfel, Lufthansa va ceda concurenţilor până la 24 de sloturi orare de decolare şi aterizare utilizate de opt avioane staţionate la aeroporturile din Frankfurt şi München. Lufthansa a precizat că aceste sloturi vor putea fi preluate de un concurent european care nu a beneficiat de ajutoare de stat din cauza pandemiei de coronavirus.

Şi alte mari companii aeriene cum ar fi Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines au cerut ajutor de la stat ca urmare a efectelor economice ale pandemiei. 

Articole recente

Partidul de extremă dreapta AfD se preconizează că va înregistra câștiguri la  alegerile din Renania de Nord-Westfalia

Alegerile din cel mai populat land german reprezintă primul test important la urne pentru Friedrich…

2 ore ago

Elon Musk a cerut dizolvarea parlamentului şi schimbarea guvernului britanic într-un mesaj video transmis la mitingul extremei dreapta de la Londra

Miliardarul Elon Musk a cerut „dizolvarea parlamentului” şi „schimbarea guvernului” în Marea Britanie adresându-se sâmbătă…

2 ore ago

Banca elvețiană UBS ia în considerare mutarea în SUA pentru a evita noile reguli, relatează New York Post

Banca elvețiană UBS (UBSG.S) ia în considerare mutarea în Statele Unite ca răspuns la propunerile…

2 ore ago

Proiectul de acord între Congo și Rwanda subliniază rolul SUA și al altor țări în reorganizarea sectorului mineralier – Reuters

Rwanda și Republica Democratică Congo se vor angaja să colaboreze cu terțe părți, inclusiv cu…

2 ore ago

Încălcarea spațiului aerian românesc de către drone ruse este ‘inacceptabilă’, declară șefa diplomației UE

Șefa diplomației Uniunii Europene, Kaja Kallas, a criticat duminică intruziunea ''inacceptabilă'' a unor drone ruse…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More