Categories: Comunicate de presa

Cooperativa țărănească digitală Obor21 anunță o cifră de afaceri de 100.000 de euro în primul an

Cooperativa țărănească digitală Obor21, lansată chiar înainte de debutul crizei pandemice, oferă acces la produse naturale, neprocesate, pe baza unui concept nou pe piața noastră – meatbooking – rezervare înainte de sacrificare. Rețeta unică apărută într-un context favorabil pentru piața de online a generat vânzări peste așteptări chiar și după eliminarea restricțiilor, aducând Obor21 la o cifră de afaceri de 100.000 de euro după 10 luni, potrivit unui comunicat de presă.

Contextul imprevizibil al anului 2020 a generat o creștere accelerată în comerțul online, românii urmărind să se aprovizioneze online cu o gamă mult mai largă de produse, mai ales din categoria celor esențiale.

Dinamica vânzărilor a fost determinată și de o creștere constantă a numărului clienților și, simultan, a valorii comenzilor acestora, ajungând la o medie de 230 lei/client. După primele luni de funcționare, clientul Obor21.ro s-a conturat ca fiind o persoană cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani, cu venituri medii și peste medii, preocupată de un stil de viață sănătos, pasionată de gătit, de a experimenta gusturi noi. Totodată, o caracteristică de bază a clienților este preocuparea pentru un stil de viață responsabil, care planifică distribuția alimentelor cumpărate și fac achiziții în consecință. 54% dintre clienții care comandă sunt femei.

Obor21.ro este puntea digitală dintre sat și oraș, care oferă acces la carne autentică de la țară, în condiții sanitar-veterinare de secol XXI, iar țăranii crescători de animale au piață de desfacere și venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezintă o preocupare, astfel că rezervarea cărnii înainte de sacrificare este atât garanția pentru prospețime, cât și soluția pentru consumul responsabil, sustenabil, fără pierderi și fără sacrificări nejustificate, a explicat Florian Mateiță, cofondator Obor21.

Focus pe consum responsabil

Un alt factor care a contribuit la succesul cooperativei digitale a fost achiziția de noi clienți prin recomandare. 1 client din 6 a recomandat Obor21 după prima comandă sau a revenit în shopul online. Valoarea coșului mediu a crescut cu 20% în perioada sărbătorilor, respectiv aprilie și decembrie. În medie se adaugă 5 produse în coș (3-6 kilograme), iar cele mai populare sunt cele din mânzat (70%), după care urmează carnea de oaie și capră (10%), restul comenzilor fiind pentru specialități, respectiv zahana.

De asemenea, pentru a asigura un procent de peste 98% a cărnii distribuite după sacrificare, fondatorii Obor21 au dezvoltat parteneriate în industria HoReCa. Astfel, lunar, un procent de 30-40% dintre clienți sunt din zona B2B – restaurante și băcănii tradiționale -, procentul variind în funcție de comenzile B2C.

Pentru 2021, fondatorii Obor21 vizează extinderea zonei de livrare în afara ariei București-Ilfov și, în măsura posibilităților logistice, diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susțină conceptul de cooperativă țărănească digitală. Printre acestea se numără produse lactate, dar și o categorie de legume și fructe.

“Explorăm posibilitatea de a ne extinde către alte zone din țară, însă pentru noi este important să rămânem fideli conceptului Obor21 și să asigurăm trasabilitatea produsului. Perspectivele sunt încurajatoare, având în vedere și schimbarea comportamentului clientului, care a rămas orientat către confortul comenzilor online chiar și după ridicarea restricțiilor”, a mai precizat Florian Mateiță.

***

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile țărănești din județele Botoșani și Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoțită de certificat de calitate. Rezervarea cărnii reprezintă pentru clienți garanția prospețimii.

Fiecare etichetă conține informații detaliate despre proveniența produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum și data sacrificării, data ambalării în vid și data expirării produsului. Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menționat pe etichetă), iar întreg fluxul, până la ușa clientului, este fiscalizat și conceput să respecte normele sanitar-veterinare.

Geanina Voda

Geanina Vodă - membru fondator FinancialIntelligence.ro Geanina Vodă, membru fondator FinancialIntelligence.ro, a fost director de calitate la cotidianul “Bursa", având o experienţă de circa 20 de ani în cadrul societății. Pe parcursul carierei profesionale, Geanina Vodă a parcurs treptele ierarhice, de la preluarea anunțurilor de mică publicitate până la conducerea executivă a societății. Geanina Voda a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității Spiru Haret în anul 2004, iar în anul 2009 a obținut diploma de master în Managementul Calității din cadrul Academiei de Studii Economice din București.

Articole recente

SUA îşi rezervă dreptul de a-l sancţiona pe prinţul moştenitor saudit (Casa Albă)

SUA îşi rezervă dreptul de a-l sancţiona pe prinţul moştenitor saudit Mohammed bin Salman în…

9 ore ago

FBI vrea să îl aresteze pe „Bucătarul lui Putin”, oferind o recompensă de 250.000 USD

FBI l-a adăugat vineri pe magnatul cateringului Yevgeny Prigozhin, cu legături apropiate de Kremlin, pe…

10 ore ago

Huawei Forum la MWC Shanghai 2021: Avem nevoie de standarde comune de securitate cibernetică

Stabilirea unor standarde comune de securitate cibernetică a fost principalul subiect de discuţie al forumului…

10 ore ago

Incendiu violent la o fabrică de produse din ţiţei din Prahova; Două persoane au suferit arsuri pe 80% din suprafaţa corpului – VIDEO

”Un incendiu violent a izbucnit în jurul orei 19.01, la o societate comercială care are…

10 ore ago