Categories: Fără categorie

Coronavirus: Autorităţile UE pentru protecţia consumatorilor şi Comisia efectuează verificări pentru a proteja consumatorii de înşelătorii online

Comisia Europeană şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (Reţeaua CPC) au publicat miercuri rezultatele celei de a doua examinări la nivel înalt privind înşelătoriile referitoare la coronavirus, efectuate în luna iunie, ca urmare a solicitării CE de a combate produsele şi publicitatea înşelătoare asociate cu coronavirusul.

Potrivit unui comunicat al Executivului comunitar, aceasta se succedă examinării la nivel înalt a platformelor din luna mai. Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidenţiat un număr semnificativ de oferte şi reclame dubioase. Companiile deţinătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale şi au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluţiona această problemă.

“Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană şi cu autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorităţi demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos. Cooperarea dintre autorităţi şi principalii actori ai pieţelor digitale este un instrument puternic şi eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi”, a declarat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, citat de Agerpres.

Datorită acestor activităţi, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a mai mult de 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul. Facebook a declarat eliminarea a cel puţin 2,3 milioane de părţi de conţinut de pe Facebook şi Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus. De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95% a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmaţii legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten şi Allegro au raportat tendinţe similare.

“Autorităţile CPC vor urmări aceste constatări şi vor lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei atunci când acest lucru este necesar, iar reţeaua îşi va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase”, dă asigurări Comisia Europeană. 

Articole recente

Rezerva Federală a Statelor Unite renunţă la programul special de supraveghere a băncilor privind activităţile crypto şi fintech

Rezerva Federală a Statelor Unite va renunţa la programul de supraveghere dedicat în mod special…

18 minute ago

Diplomaţia americană suspendă vizele umanitare pentru locuitorii din Gaza

Departamentul de Stat al SUA a anunţat sâmbătă că suspendă, pe parcursul unei anchete, vizele…

20 de minute ago

Ucraina: Refuzul Moscovei pentru un armistiţiu “complică situaţia”, afirmă Zelenski

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a denunţat refuzul Rusiei de a pune în aplicare un armistiţiu,…

50 de minute ago

Trump susţine planul teritorial al lui Putin pentru Ucraina, dar Zelenski îl respinge (sursă AFP)

Preşedintele american Donald Trump susţine propunerea pe care omologul său rus Vladimir Putin i-a prezentat-o…

53 de minute ago

Trump asigură că nu intenţionează deocamdată să penalizeze China pentru achiziţiile de petrol rusesc

Preşedintele american Donald Trump a declarat, într-un interviu acordat vineri postului Fox News după summitul…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More