Categories: Fără categorie

Coronavirus: Autorităţile UE pentru protecţia consumatorilor şi Comisia efectuează verificări pentru a proteja consumatorii de înşelătorii online

Comisia Europeană şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (Reţeaua CPC) au publicat miercuri rezultatele celei de a doua examinări la nivel înalt privind înşelătoriile referitoare la coronavirus, efectuate în luna iunie, ca urmare a solicitării CE de a combate produsele şi publicitatea înşelătoare asociate cu coronavirusul.

Potrivit unui comunicat al Executivului comunitar, aceasta se succedă examinării la nivel înalt a platformelor din luna mai. Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidenţiat un număr semnificativ de oferte şi reclame dubioase. Companiile deţinătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale şi au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluţiona această problemă.

“Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană şi cu autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorităţi demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos. Cooperarea dintre autorităţi şi principalii actori ai pieţelor digitale este un instrument puternic şi eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi”, a declarat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, citat de Agerpres.

Datorită acestor activităţi, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a mai mult de 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul. Facebook a declarat eliminarea a cel puţin 2,3 milioane de părţi de conţinut de pe Facebook şi Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus. De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95% a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmaţii legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten şi Allegro au raportat tendinţe similare.

“Autorităţile CPC vor urmări aceste constatări şi vor lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei atunci când acest lucru este necesar, iar reţeaua îşi va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase”, dă asigurări Comisia Europeană. 

Articole recente

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a demisionat, după cum a anunțat într-o conferință de presă. "În acest…

53 de minute ago

Trump joacă golf în Scoţia, înaintea întâlnirii cu Von der Leyen axată pe comerţ

Preşedintele american Donald Trump a jucat golf duminică la complexul său de la Turnberry, în…

2 ore ago

Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică în urma furtunii de sâmbătă seară

Peste 2200 de consumatori din judeţul Bihor nu au în continuare energie electrică, după furtuna…

2 ore ago

Prima reacție a lui Ilie Bolojan în scandalul Dragoș Anastasiu: “Sigur veți avea, până după amiază, o declarație”

Premierul Ilie Bolojan a avut o primă reacție duminică, la câteva zile după ce informații…

5 ore ago

China publică un plan de acțiune privind IA la câteva zile după SUA, pe fondul intensificării cursei tehnologice globale

Sâmbătă, China a lansat un plan de acțiune global pentru inteligența artificială, care solicită cooperarea…

5 ore ago

Palantir se alătură listei celor mai valoroase 20 de companii din SUA, cu o creștere a valorii acțiunilor de peste două ori în 2025

Acțiunile Palantir au crescut cu peste 2% vineri, atingând un nou record. Furnizorul de software…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More