Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzConsiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) recomandă populaţiei, printre altele, să folosească în această perioadă cu precădere mijloacele de plată la distanţă, iar în cazul în care sunt necesare vizite în agenţiile bancare, să păstreze o distanţă sigură, de cel puţin un metru, faţă de alte persoane, fie ca sunt clienţi sau personal al băncii, conform unui comunicat al organizaţiei.
“Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), ale cărui bănci membre deservesc milioane de clienţi persoane fizice şi juridice, face apel către toţi prestatorii şi utilizatorii de servicii bancare de a proteja publicul şi proprii angajaţi prin respectarea regulilor stricte de igienă şi prevenţie mai ales în ceea ce priveşte operaţiunile cu numerar, pentru a preveni răspândirea şi creşterea infecţiilor cu noul tip de coronavirus ce poate cauza afecţiunea respiratorie numită COVID-19”, se spune în comunicat.
Astfel, CPBR recomandă populaţiei: să folosească în această perioadă cu precădere mijloacele de plată la distanţă (aplicaţii online şi mobile banking), carduri sau alte metode de tip “contactless” pentru plata bunurilor şi serviciilor în magazine, precum şi plăţi securizate pentru cumpărăturile online; metodele de plată la distanţă sau contactless, igienice şi la îndemâna oricărui consumator, sunt extrem de eficiente în prevenirea contaminării cu virusuri sau bacterii, fiind de altfel şi extrem de sigure din punct de vedere al utilizării, în sensul că în cazul pierderii acestora nu se pierd banii din conturile care le alimentează; în cazul în care sunt necesare vizite în agenţiile bancare, să păstreze o distanţă sigură, de cel puţin un metru, faţă de alte persoane, fie ca sunt clienţi sau personal al băncii; sa amâne vizitele în agenţii dacă au călătorit în ţări sau zone afectate de coronavirus; de asemenea, să urmeze toate indicaţiile privind igiena şi măsurile preventive în orice situaţie, în primul rând spălarea pe mâini cu apa şi săpun timp de minim 20 de secunde, cât de des este posibil.
Cu privire la măsurile de prevenţie din cadrul instituţiilor de credit, CPBR menţionează că băncile ce operează în România au implementat deja planuri de protecţie atât pentru angajaţi cât şi pentru clienţi.
Conform organizaţiei, foarte multe dintre acestea au decis interzicerea călătoriilor de serviciu în zonele de risc, amânarea unora dintre evenimentele programate în perioada următoare şi instruirea salariaţilor cu privire la conduita pentru protejarea împotriva bolilor contagioase. Au fost intensificate activităţile de curăţenie în spaţii utilizând materiale dezinfectante speciale, a fost suplimentată dotarea punctelor sanitare cu săpun sau alte substanţe antibacteriene si înfiinţate puncte gratuite de alimentare cu substanţe antiseptice. Băncile ţin evidenţa strictă a călătoriilor angajaţilor, cu respectarea regulilor de monitorizare şi autoizolare a celor care au venit din zone afectate, iar in multe cazuri personalului şi se distribuie măşti de protecţie, soluţii dezinfectante, mănuşi chirurgicale de unică folosinţă (celor care lucrează cu numerar).
Cele cinci bănci care compun CPBR deţin peste jumătate din totalul activelor bancare şi al angajaţilor din sistemul bancar. Membrii CPBR sunt Banca Comercială Romană, BRD – Groupe Societe Generale, ING Bank, Raiffeisen Bank şi UniCredit Bank.
Trina Storage, divizia de stocare a energiei, a companiei Trina Solar, a semnat un parteneriat…
Acțiunile Romgaz au crescut cu 30%, în ultimele 12 luni, fiind unul dintre driverii sectorului…
Royal FrieslandCampina N.V. a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operațiunilor…
Ministrul Educaţiei, Daniel David, spune că a venit la conducerea ministerului ca să ajute şi…
Rata șomajului, în formă ajustată sezonier, a fost, în iunie 2025, de 5,8%, valoare egală…
Maspex Romania, o companie aparținând Grupului Maspex, a finalizat, prin intermediul Bursei de Valori București,…
This website uses cookies.
Read More