Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzCompaniile care se digitalizează își pot crește productivitatea în mod exponențial, cel puțin să își dubleze productivitatea, pe o perioadă de timp dată, potrivit unui studiu Mckinsey din 2019, a spus Cristian HERGHELEGIU, CEO Cloud & Infrastructure Bittnet Group, la Forumul România Digitală, organizat de Financial Intelligence, pe 20 iunie.
La nivel național, asta înseamnă că economia digitală poate să dubleze economia reală sau economia de bază, producția poate să funcționeze și digital și non-digital, a spus el: “Dacă o digitalizăm, putem să vedem o creștere de productivitate de cel puțin 100% în 3-5 ani. Obiectivul final pentru care facem toate aceste eforturi este că vrem să ne meargă mai bine, și ca națiune și ca persoane, și ca societăți pe care le reprezentăm. Noi, personal, în grupul Bittnet, consideram că autostrăzile digitale pot face diferența. Dacă ne vom construi toate autostrăzile pe care Vestul le are, vom recupera treptat decalajul. Dacă vom reuși să punem la punct aceste autostrăzi digitale, să creștem digitalizarea României, cu siguranță vom sări niște etape, vom putea ajunge mult mai repede acolo unde ne propunem. Asta ne pune pe noi în mișcare”.
El a menționat că ultimul loc în indicele DESI pe care îl deține România poate reprezenta un nou început: “În DESI, există 4 piloni foarte mari, iar noi nu stăm rău în toți indicatorii. La conectivitate, de exemplu, stăm foarte bine. Suntem într-un loc fruntaș, deci e clar că operatorii de telecomunicații și-au făcut treaba foarte bine, avem acces la internet. Nu viteza de acces ne trage în jos, ci distribuția ei geografică. Avem mult mai mult acces la internet în orașele mari și mult mai puțin în mediul rural. Nu e nici o surpriză pentru nimeni că adopția de tehnologia în mediul public este foarte în urmă, stăm cel mai rău în acel domeniu, serviciile digitalizate la nivelul administrațiilor publice, la nivelul interacțiunii cu statul sunt foarte jos față de ce ar putea să fie. Dar ca să fim foarte sinceri, nici în zona privată nu stăm extraordinar.”
El a amintit si de studiul Confidex, derulat de Impetum: “In timp ce toată lumea spune că digitalul este extrem de important, toti se eschivează când îi întrebi cât au investit acolo. Deci, avem o separare foarte clară între ceea ce spunem în acest moment și modul în care facem eforturile ca acest lucru să se întâmple.”
Domnul Herghelegiu a vorbit si despre cum se implica Grupul Bittnet in schimbarea situatiei: „Deși suntem un grup care, anul viitor, va depăși 100 milioane euro, totuși suntem un jucător foarte mic la scara economiei reale.
Deși, la capital uman, stăm foarte foarte slab în DESI, avem și acolo doi indicatori buni. În primul rând, avem persoane de sex feminin care intră în zona de IT&C, de tehnologie, media este mult mai mare decât media europeană. Asta înseamnă că ne place diversitatea, credem că industria IT din România este foarte deschisă pentru acest subiect. Mai avem un indicator foarte bun unde suntem pe locul 4 în Uniunea Europeană – numărul de absolvenți de IT&C. Ceea ce nu se vede foarte clar în acest raport este că marea lor majoritate pleacă din țară, vor livra soluții de mare succes pentru companii americane, germane etc. Bătălia noastră cred că ar trebui să înceapă din a ține aceste talente în România. Dacă putem să-i readucem pe cei care învață din exterior ar fi și mai bine. Primul pilon din toată partea asta de human capital este zona de educație. Bittnet are unul dintre cele mai mari business-uri din zona de educație de tehnologie din România, vorbim peste 4000 de studenți, de oameni care trec prin curriculele noastre în fiecare an și frumusețea este că avem curricule dezvoltate în România de pe care învață și pe care își dau examenele cei de la Oracle, deci companii foarte mari. Avem mii de oameni care vin și dau pe curricule românești certificările de DevOps de exemplu.
Zona de educație este extrem de importantă, are două componente: educația tehnică și abilitățile de comunicare. Pentru IT-ști nu este cel mai puternic punct, dar este important cum comunicăm din zona de tehnologie cu businessul.”
Apoi, în zona de companii private adopția de tehnologie este foarte scăzută, comparativ cu un media europeană, pe soluții banale, de la zona de ERP, zona de control al business-ului, a mai spus Herghelegiu: ” În România, gradul de adopție pe zona de ERP, pe zona de infrastructură de bază, adică număr de site-uri de web, este slab.”
Cristian HERGHELEGIU apreciaza ca digitalizarea nu înseamnă unul-două proiecte, ci un mod de a face business, înseamnă să investești constant.
„Ca grup, ne dorim să devenim un jucător regional”, a mai spus el: „Cred că am văzut în istoria recentă a noastră foarte multe companii venite din Polonia, din Cehia, din multe alte țări din regiune, deschizându-și birouri în România. Noi ne propunem să devenim un jucător regional, ce am făcut extraordinar de bine în România să încercăm să facem și la nivel regional. Pentru asta, e nevoie de capital și de energie. Partea umană o avem”.
Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…
Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…
Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…
Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…
Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…
Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…
This website uses cookies.
Read More