Infrastructura

Dăncilă, la semnarea contractului de finanţare pentru un lot al autostrăzii Braşov-Comarnic: “Sper să fie respectate termenele”

Premierul Viorica Dăncilă a participat astăzi, la Râşnov, la semnarea  contractului de finanțare pentru „Autostrada București – Brașov, tronson Comarnic – Brașov, Lot 2: Sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 și drum de legătură”, alături de Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, directorul general CNAIR, Narcis Neaga, şi alţi membri ai Guvernului. 
 
Valoarea totală a contractului este de 202.235.177,59 lei.
 
Suma este defalcată, după cum urmează:
– Organismul Intermediar pentru Transport acorda o finanțare nerambursabila de 132.589.403,37 lei (Valoarea eligibilă nerambursabilă din  FEDR)
– Valoarea totală eligibilă – 155.987.533,37 lei
– Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului – 23.398.130,00 lei
– Valoarea ne-eligibilă inclusiv TVA – 46.247.644,22 lei
 
 
Se pare că pentru sectorul Râșnov – Cristian din autostrada Comarnic-Brașov, licitaţia a fost lansată in iulie 2015, iar în octombrie 2017, când Ministrul Transporturilor era tot Răzvan Cuc, a fost semnat contractul pentru proiectare şi execuţie cu Asocierea Alpenside – Specialist Consulting.
 
Este vorba despre 6,3 km de autostradă + 3,7 km (drum naţional la 4 benzi cu separator median). 
 
Dăncilă a precizat că se bucură că lucrarea va fi realizată de un constructor român şi că speră ca în acest caz să fie respectate termenele: “Mă bucur că am participat la semnarea acestui contract, aceasta este abordarea guvernului, vrem să avem cât mai multe obiective pe care să le punem în valoare, oamenii nu mai au timp să aştepte, trebuie să avem o abordare constructivă, un ritm alert, iar acolo unde lucrurile nu merg aşa cum ne-am dori, trebuie să aducem alţi oameni care vor să se implice pentru că nu putem să le spunem oamenilor că a început un drum sau o autostradă în 2011 şi în 2019 încă lucrăm la ea. Firmele care sunt serioase să-şi continue lucrul, iar celelalte să plece acasă şi să lase pe alţii care vor să facă ceva. Nu ne fac nouă un favor, este obligaţia lor şi trebuie să respecte termenele pe care le-au antamat când au vorbit de realizarea unui drum expres sau autostrăzi. (…)Sper ca şi în acest contract să respectăm termenele şi mă bucur că sunt constructori români”.
 
 
 
”România are proiecte care sunt finanțate, dar avem nevoie și de români acolo în funcțiile pe care le dețin, care să înțeleagă că aceste proiecte pot să fie implementate,” a precizat Ministrul Răzvan Cuc.
 
În continuare,  Ministrul Răzvan Cuc a precizat că în urma verificării stadiului lucrărilor la DN73 a constatat o mobilizare slabă a constructorului, condiții în care a solicitat directorului general al CNAIR să rezilieze contractul. 
 
”În urmă cu o lună făceam o vizită în Braşov şi unul dintre obiectivele pe care le-am vizitat atunci era DN 73, care începe de la Piteşti şi se termină la Braşov. Am spus constructorului respectiv că vreau să văd o mobilizare corespunzătoare pentru că este un contract semnat încă din 2011, un contract pe fonduri, un contract care trebuie implementat şi nu mai avem de ce să aşteptăm şi să tergiversăm din cauza unei proaste mobilizări a unor constructori care nu au înţeles că în România nu se vine doar cu o mapă şi cu un laptop, ci trebuie să ai şi utilaje, şi forţă de muncă angajată în România. Aşadar, conform graficului pe care firma respectivă şi l-a asumat la vizita precedentă, trebuia în acest moment să aibă în şantier 190 de muncitori şi 71 de utilaje. Azi dimineaţă m-am dus să inspectez, am constatat cu stupoare că în şantier erau 11 utilaje şi doar 20 de muncitori. Acest mod de a se mobiliza,doar când se anunţă vizita ministrului, nu mai poate fi tolerat. Ori lucrează aşa cum şi-au asumat în contracte, ori, dacă nu, aşa cum am spus şi până acum, vor pleca acasă (…) Domnule director Neaga, vă rog frumos să reziliaţi contractul acestei firme neserioase şi ştiţi care sunt următorii paşi pe care trebuie să-i urmaţi” a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. 
 
 
 

Articole recente

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

o oră ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

2 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

2 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

3 ore ago

Nicușor Dan spune că vizita în SUA ar putea fi la începutul anului viitor: Trebuie pregătită foarte bine

Președintele Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că vizita sa oficială în Statele Unite ale Americii…

4 ore ago

Economia Germaniei în stagnare în semestrul I; după doi ani de ajustare, economia Germaniei va reveni pe creștere începând cu 2025 (Andrei Rădulescu)

de Andrei Rădulescu Destatis a publicat astăzi estimările preliminare cu privire la evoluția economiei Germaniei…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More