Update articol:

Departamentul de Justiţie al SUA: Raytheon Company va plăti peste 950 de milioane de dolari în legătură cu stabilirea defectuoasă a prețurilor, mită în străinătate și scheme de control al exporturilor; FBI: Raytheon și-a propus să fraudeze în mod intenționat guvernul SUA

Raytheon Company (Raytheon) – o filială a RTX (cunoscut anterior sub numele de Raytheon Technologies Corporation), antreprenor în domeniul apărării cu sediul în Arlington, Virginia – va plăti peste 950 de milioane de dolari pentru a soluționa investigațiile Departamentului de Justiție cu privire la: (i) o schemă majoră de fraudă guvernamentală implicând stabilirea defectuoasă a prețurilor pentru anumite contracte guvernamentale și (ii) încălcări ale Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) și ale Arms Export Control Act (AECA) și ale reglementărilor sale de punere în aplicare, International Traffic in Arms Regulations (ITAR), anunţă Departamentul de Justiţie al SUA.

Raytheon va încheia un acord de urmărire penală amânată (DPA) pe o perioadă de trei ani în legătură cu o informare penală depusă ieri în districtul Massachusetts, prin care Raytheon este acuzată de două capete de acuzare de fraudă majoră împotriva Statelor Unite. Ca parte a acestei rezoluții, Raytheon a recunoscut că s-a angajat în două scheme separate de fraudare a Departamentului Apărării (DOD) în legătură cu furnizarea de articole și servicii de apărare, inclusiv sisteme de rachete PATRIOT și un sistem radar.

În mod separat, Raytheon a încheiat un DPA de trei ani în legătură cu o informație penală prezentată ieri în districtul estic din New York, prin care Raytheon a fost acuzată de două capete de acuzare: conspirație pentru încălcarea dispoziției anti-mită din FCPA pentru o schemă de mituire a unui oficial guvernamental din Qatar și conspirație pentru încălcarea AECA pentru omisiunea intenționată de a dezvălui mita în cererile de acordare a licențelor de export la Departamentul de Stat, astfel cum prevede partea 130 din ITAR.

Ambele acorduri prevăd ca Raytheon să păstreze un monitor de conformitate independent timp de trei ani, să își îmbunătățească programul intern de conformitate, să raporteze Departamentului de Justiție orice dovadă de abatere suplimentară și să coopereze în cadrul oricăror anchete penale în curs sau viitoare.

Raytheon a ajuns, de asemenea, la o înțelegere separată cu departamentul în temeiul False Claims Act în legătură cu sistemele defectuoase de stabilire a prețurilor. Rezoluția Departamentului de Justiție privind FCPA și ITAR este coordonată cu Securities and Exchange Commission (SEC).

În plus, rezoluțiile Departamentului de Justiție garantează că agențiile federale competente pot continua să stabilească dacă Raytheon sau orice alte persoane sau entități asociate cu societatea ar trebui să fie suspendate sau radiate ca contractanți federali. În conformitate cu Federal Acquisition Regulations (FAR), atunci când mai multe agenții au un interes în suspendarea sau excluderea potențială a unei entități, FAR prevede ca Interagency Suspension and Debarment Committee (ISDC) să identifice agenția principală pentru desfășurarea procedurilor de suspendare sau excludere la nivel guvernamental. În legătură cu această rezoluție, Departamentul de Justiție a transmis recunoașterile faptice ale Raytheon oficialilor corespunzători din cadrul DOD pentru a iniția procesul cu ISDC pentru a identifica agenția federală care va prelua conducerea în astfel de proceduri administrative, care au loc independent de rezoluțiile penale și civile ale Departamentului de Justiție.

„Raytheon s-a angajat în scheme infraţionale de fraudare a guvernului SUA în legătură cu contracte pentru sisteme militare esențiale și de obținere de afaceri prin mită în Qatar”, a declarat procurorul general adjunct Kevin Driscoll de la Divizia penală a Departamentului de Justiție. „O astfel de conduită coruptă și frauduloasă, în special din partea unui contractant american din domeniul apărării cotat la bursă, erodează încrederea publică și dăunează Departamentului Apărării, întreprinderilor care respectă regulile și contribuabililor americani. Rezoluțiile de astăzi, cu recuperări penale și civile în valoare totală de aproape 1 miliard de dolari, reflectă capacitatea Diviziei Penale de a aborda cele mai importante și complexe cazuri cu gulere albe în mai multe domenii.”

„Antreprenorii guvernamentali au obligația de a fi pe deplin transparenți cu privire la datele lor privind costurile și prețurile atunci când solicită atribuirea unui contract cu sursă unică”, a declarat procurorul general adjunct principal Brian M. Boynton, șeful Diviziei civile a Departamentului de Justiție. „Departamentul se angajează să îi tragă la răspundere pe acei contractanți care, cu bună știință, își denaturează datele privind costurile și prețurile sau își încalcă în alt mod obligațiile legale atunci când negociază sau execută contracte cu Statele Unite.”

„Corupția internațională în vânzările militare și de apărare este o încălcare a legilor noastre privind securitatea națională, precum și o infracțiune de combatere a mitei”, a declarat procurorul general adjunct Matthew G. Olsen de la Divizia de securitate națională a Departamentului de Justiție. „Raytheon a omis în mod deliberat să dezvăluie mitele luate în legătură cu contractele care necesitau licențe de export. Rezoluția de astăzi ar trebui să servească drept avertisment dur pentru companiile care încalcă legea atunci când vând tehnologie militară sensibilă în străinătate.”

„Pe parcursul mai multor ani, angajații Raytheon au mituit un oficial militar de nivel înalt din Qatar pentru a obține contracte de apărare profitabile și au ascuns plata mitei prin falsificarea documentelor către guvern, încălcând astfel legile, inclusiv pe cele menite să protejeze securitatea noastră națională”, a declarat procurorul Breon Peace pentru districtul estic din New York. „Vom continua să urmărim justiția împotriva corupției și, așa cum stabilește acest acord, să aplicăm consecințe semnificative, reforme și monitorizări pentru a ne asigura că această conduită necorespunzătoare nu se repetă.”

„Prin acțiuni deliberate și înșelătoare, Raytheon nu numai că a fraudat guvernul SUA – ci a compromis integritatea procesului nostru de achiziții publice în domeniul apărării”, a declarat procurorul federal interimar Joshua S. Levy pentru districtul Massachusetts. „Biroul nostru se angajează să îi tragă la răspundere pe cei care prioritizează profiturile în detrimentul securității naționale și al obligațiilor legale clare. Acest caz subliniază angajamentul nostru neclintit de a face dreptate, în special atunci când sunt în joc banii contribuabililor și operațiunile DOD. Vom continua să lucrăm neobosit cu partenerii noștri din domeniul aplicării legii pentru a ne asigura că acest tip de comportament necorespunzător este pe deplin expus și abordat cu consecințe grave.”

„Investigarea fraudei în domeniul achizițiilor care afectează contractele DOD este o prioritate absolută pentru Defense Criminal Investigative Service (DCIS), ramura de aplicare a legii a Biroului inspectorului general al DOD”, a declarat inspectorul general Robert Storch de la DOD. „Atunci când contractorii DOD nu furnizează date veridice privind prețurile și suprataxează guvernul, aceștia subminează integritatea procesului de achiziții al DOD și dăunează programelor esențiale ale DOD. DCIS va continua să colaboreze cu partenerii săi din domeniul aplicării legii și cu Departamentul de Justiție pentru a se asigura că contractorii DOD care se angajează în scheme defectuoase de stabilire a prețurilor sunt trași la răspundere pentru acțiunile lor. Divizia de sprijin pentru investigații operaționale a Agenției de Audit al Contractelor de Apărare (DCAA) a furnizat expertiză valoroasă în timpul acestei investigații.”

„Compania Raytheon și-a propus să fraudeze în mod intenționat guvernul SUA”, a declarat directorul adjunct Chad Yarbrough de la Divizia de Investigații Criminale (CID) a FBI. „Acest acord evidențiază importanța integrității atunci când vine vorba de contracte guvernamentale. FBI, împreună cu partenerii săi din domeniul aplicării legii, va continua să investigheze aceste tipuri de infracțiuni care risipesc banii contribuabililor și să îi urmărească penal pe toți cei care intenționează să pună la cale aceste scheme de fraudă majoră.”

„Raytheon Corporation s-a angajat într-o conspirație sistematică și deliberată care a încălcat cu bună știință și în mod deliberat legislația americană privind frauda și exportul”, a declarat agentul special responsabil William S. Walker de la Homeland Security Investigations (HSI) New York. „Mituirea de către Raytheon a funcționarilor guvernamentali, în special a celor implicați în achiziționarea de tehnologie militară americană, a reprezentat o amenințare la adresa securității naționale atât pentru Statele Unite, cât și pentru aliații săi. După cum reflectă această anchetă, securitatea națională continuă să fie o prioritate absolută pentru HSI New York. Amenințările globale cu care se confruntă Statele Unite nu au fost niciodată mai mari, iar HSI New York se angajează să colaboreze cu partenerii noștri federali și internaționali pentru a se asigura că tehnologiile americane sensibile nu sunt achiziționate ilegal și fraudulos.”

Cazul de prețuri defectuoase

Conform recunoașterilor și documentelor judiciare depuse în districtul Massachusetts, în perioada 2012-2013 și, din nou, în perioada 2017-2018, angajații Raytheon au furnizat informații false și frauduloase către DOD în timpul negocierilor contractuale privind două contracte cu Statele Unite în beneficiul unui partener străin – unul pentru achiziționarea sistemelor de rachete PATRIOT și celălalt pentru operarea și întreținerea unui sistem radar. În ambele cazuri, angajații Raytheon au furnizat DOD informații false și frauduloase pentru a induce în eroare DOD în vederea atribuirii celor două contracte la prețuri exagerate. Aceste scheme de fraudă au făcut ca DOD să plătească companiei Raytheon cu peste 111 milioane de dolari mai mult decât ar fi trebuit să primească Raytheon pentru aceste contracte.

În conformitate cu termenii DPA, Raytheon va plăti o sancțiune penală pecuniară de 146. 787. 972 de dolari, va plăti 111. 203. 009 dolari cu titlu de despăgubire a victimelor și va menține un monitor independent al conformității timp de trei ani. Departamentul de Justiție a fost de acord să crediteze suma reprezentând despăgubirea victimelor cu restituirea pe care Raytheon o plătește diviziei civile în cadrul procedurii conexe, paralele, în temeiul False Claims Act.

În conformitate cu DPA, în plus față de monitorul independent de conformitate, Raytheon și RTX au convenit să continue punerea în aplicare a unui program de conformitate și etică la Raytheon, conceput pentru a preveni și detecta comportamentul fraudulos în cadrul operațiunilor sale.

Raytheon și RTX au convenit, de asemenea, să continue să coopereze cu Secția de Fraude a Diviziei Penale și cu Biroul Procurorului General al Statelor Unite pentru Districtul Massachusetts în orice investigații penale în curs sau viitoare.

Departamentul de Justiție a ajuns la această rezoluție cu Raytheon pe baza unui număr de factori, inclusiv, printre altele, natura și gravitatea comportamentului infracțional, care a implicat două scheme separate de fraudare a guvernului SUA. Raytheon a primit credit pentru acceptarea afirmativă a responsabilității și cooperarea cu ancheta departamentului, care a inclus (i) facilitarea interviurilor cu foști și actuali angajați; (ii) furnizarea de informații obținute prin ancheta sa internă, ceea ce a permis departamentului să păstreze și să obțină dovezi ca parte a propriei sale anchete independente; (iii) prezentări detaliate către departament; (iv) identificarea proactivă a documentelor-cheie din voluminoasele materiale colectate și produse; (v) angajarea de experți pentru efectuarea de analize financiare; și (vi) demonstrarea dorinței sale de a dezvălui toate faptele relevante, analizând dacă excepția de infracţiune-fraudă se aplică anumitor documente potențial privilegiate și divulgând documentele care, în opinia sa, intră sub incidența excepției. Cu toate acestea, în fazele inițiale ale investigației de dinainte de martie 2022, cooperarea Raytheon a fost limitată de producerea nerezonabil de lentă a documentelor.

Raytheon s-a angajat, de asemenea, să ia măsuri de remediere în timp util, inclusiv (i) concedierea anumitor angajați responsabili pentru comportamentul necorespunzător; (ii) instituirea unei campanii ample de sensibilizare cu privire la prețurile defectuoase; (iii) elaborarea și punerea în aplicare a unor politici, proceduri și controale referitoare la conformitatea prețurilor defectuoase; și (iv) angajarea de resurse suplimentare cu expertiza corespunzătoare pentru a evalua și testa noile politici, proceduri și controale referitoare la conformitatea prețurilor defectuoase.

Înțelegerea în temeiul False Claims Act

Raytheon a încheiat, de asemenea, o tranzacție civilă în temeiul False Claims Act pentru a soluționa acuzațiile potrivit cărora a furnizat date false privind costurile sau prețurile certificate în momentul negocierii prețurilor cu DOD pentru numeroase contracte guvernamentale și a facturat dublu pentru un contract de întreținere a armelor.

În conformitate cu soluționarea în temeiul False Claims Act, care reprezintă a doua cea mai mare recuperare în urma fraudei în domeniul achizițiilor publice în temeiul acestei legi, Raytheon va plăti 428 de milioane de dolari pentru că nu a furnizat, cu bună știință, date certificate veridice privind costurile și prețurile în timpul negocierilor pentru numeroase contracte guvernamentale între 2009 și 2020, încălcând astfel Truth in Negotiations Act (TINA).

Congresul a adoptat TINA în 1962 pentru a contribui la echivalarea condițiilor de concurență în contractele cu sursă unică – în care nu există concurență de preț – asigurându-se că negociatorii guvernamentali au acces la datele despre costuri sau prețuri pe care ofertantul le-a folosit la elaborarea propunerii sale. Ca parte a acordului, Raytheon a recunoscut că nu a dezvăluit date privind costurile sau prețurile, așa cum este cerut de TINA, cu privire la costurile cu forța de muncă și materialele pentru furnizarea de sisteme de arme către DOD.

Raytheon a recunoscut, de asemenea, că, prin denaturarea costurilor sale în timpul negocierilor contractuale, a suprataxat SUA pentru aceste contracte și a primit profituri peste ratele de profit negociate. În plus, Raytheon a recunoscut că nu a dezvăluit date veridice privind costurile sau prețurile privind un contract de personal pentru o stație radar. De asemenea, Raytheon a recunoscut că a facturat aceleași costuri de două ori pe un contract DOD.

Ca parte a rezoluției civile, Raytheon a primit credit în conformitate cu liniile directoare ale Departamentului de Justiție pentru a lua în considerare divulgarea, cooperarea și remedierea în cazurile False Claims Act pentru cooperarea furnizate de RTX. Această cooperare a inclus desfășurarea și dezvăluirea rezultatelor unei investigații interne, dezvăluirea faptelor și a materialelor relevante care nu sunt cunoscute de guvern, dar relevante pentru ancheta acestuia, furnizarea departamentului de dovezi inculpatorii, efectuarea unei analize a pagubelor, identificarea și separarea persoanelor responsabile sau implicate în comportamentul necorespunzător, admițând răspunderea și acceptând responsabilitatea pentru comportamentul necorespunzător și îmbunătățirea programelor sale de conformitate.

„Departamentul Apărării apreciază foarte mult eforturile remarcabile ale Departamentului de Justiție care au culminat cu această recuperare semnificativă”, a declarat directorul principal al Politicii de prețuri, contractări și achiziții pentru apărare, John Tenaglia de la DOD. „Prețul pe care îl plătim pentru echipamente și servicii contează absolut. Cu cât plătim mai mult, cu atât putem oferi mai puține capacități de luptă pentru luptătorii națiunii noastre. Această recuperare a Departamentului de Justiție restabilește fondurile care vor fi folosite pentru a dobândi mai multe capacități, servind, de asemenea, ca un puternic descurajator pentru toate companiile care ar putea încerca să refuze ofițerilor contractanți DOD informațiile faptice de care au nevoie pentru a negocia contracte la prețuri corecte și rezonabile.”

Reglementarea civilă include soluționarea unui proces intentat în temeiul dispoziției qui tam sau avertizorilor din False Claims Act, care permite părților private să depună un proces în numele Statelor Unite pentru pretenții false și să participe la o parte din recuperarea guvernului. Procesul qui tam a fost intentat de Karen Atesoglu, o fostă angajată Raytheon, și este subtitrată Statele Unite ale Americii ex rel. Atesoglu v. Raytheon Technologies Corporation, 21-CV-10690-PBS (DMA). Doamna Atesoglu va primi 4,2 milioane de dolari drept parte din decontare.

 

BVB | Știri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (01/08/2025)

Convocare AGOA 4 (5) septembrie 2025

FONDUL DESCHIS DE INVESTITII ETF BET BRK (BKBETETF) (01/08/2025)

Notificare cu privire la numarul de titluri de participare aflate in circulatie

FONDUL DESCHIS DE INVESTITII ETF ENERGIE PATRIA-TRADEVILLE (PTENGETF) (01/08/2025)

Notificare cu privire la numarul de titluri de participare aflate in circulatie

FONDUL DESCHIS DE INVESTITII ETF BET PATRIA-TRADEVILLE (TVBETETF) (01/08/2025)

Notificare cu privire la numarul de titluri de participare aflate in circulatie