Categories: Fără categorie

Deși Ucraina a anunțat că adâncimea de navigaţie a Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m, Ciucă vrea să verifice aceste date; Ambasadorul ucrainean, la MAE

*Ciucă, despre lucrările efectuae de Ucraina pe Canalul Bâstroe: Este vb de lucrari care au impact pe mediu; Dați-ne voie să verificăm aceste date

Premierul Nicolae Ciucă a spus azi că România trebuie să verifice cu mijloace tehnice proprii lucrările efectuate de Ucraina pe Canalul Bâstroe, spunând de asemenea că acestea au un impact de mediu.

Declarația vine după ce Ministerul ucrainean al Infrastructurii a anunțat că adâncimea Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m, ”o mare oportunitate pentru capacitatea fluvială a Dunării”, deşi Ambasada Ucrainei la Bucureşti a susţinut că este vorba doar despre lucrări de întreţinere a căii navigabile.

Nicolae Ciucă a spus: “Este vorba despre lucrări care au impact pe mediu.

Dați-ne voie să verificăm și să confirmăm aceste date.

Niciuna din instituțiile despre care ați făcut vorbire nu poate confirma aceste date, până nu ajungem pe canal să verificam și să efectuăm măsurătorile de adâncime.

Domnul ambasador, azi, va fi la MAE, discuția va fi pentru obținerea aprobării ca mijloacele noastre tehnice să mearga pe canal.

Întreținerea este pentru 3,5 m, ce depășește înseamnă adâncirea canalului.

Pe baza măsurătorilor, atât Ministerul Mediului, cât și celelalte structuri care răspund și care sunt preocupate de menținerea Deltei Dunării în forma naturală vor acționa ca atare, inclusiv prin sesizarea Comisiei Europene.”

Ucraina susţine că România ştia de dragajul Bâstroe. Lucrările operaționale pe partea ucraineană a Dunării sunt realizate în cooperare cu Comisia Europeană, România și Comisia Dunării, au transmis oficialii ucraineni.

Prin adâncirea Canalului Bâstroe de la 3,9 la 6,5 m, Ucraina a reușit să crească pescajul permis al navelor pentru prima dată, de la declararea independenţei Ucrainei, a anunţat Ministerul Transporturilor din Ucraina, care mai spune: “Datorită acestui fapt, vom putea asigura transport maritim mai eficient și mai sigur între Marea Neagră și Dunăre, precum și creșterea fluxului de mărfuri prin porturile dunărene”.

MAE a anunțat că România nu este de acord ca Ucraina să facă lucrări de dragare pe Canalul Bâstroe.

Articole recente

OMV vrea să taie costurile cu 400 milioane de euro şi să facă disponibilizări în Austria

Grupul austriac OMV, acţionarul majoritar de la OMV Petrom, a anunţat vineri că a demarat…

3 ore ago

ArcelorMittal anunţă oprirea definitivă a producţiei la fabrica sa din municipiul Hunedoara

Compania siderurgică ArcelorMittal a luat decizia de a opri "definitiv" activitatea la fabrica sa din…

3 ore ago

Ministrul Economiei: Charlie Ottley a aplicat pentru cetăţenia română; dosarul încă se plimbă prin hăţişul birocratic

Turismul românesc n-a avut vreodată un birou de promovare mai eficient decât jurnalistul britanic Charlie…

3 ore ago

Nazare, întâlniri cu marii finanţatori de pe Wall Street

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, a avut, în cadrul vizitei sale de lucru în SUA, mai…

3 ore ago

SUA: Individul suspectat de uciderea activistului conservator Charlie Kirk a fost identificat ca fiind Tyler Robinson

Individul suspectat de uciderea activistului conservator Charlie Kirk, reținut de autorități, a fost identificat ca…

3 ore ago

EssilorLuxottica evaluează cu atenţie o posibilă tranzacţie cu grupul Armani

EssilorLuxottica va examina cu atenţie o posibilă investiţie în grupul Armani, după ce creatorul de…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More