Categories: Fără categorie

Deși Ucraina a anunțat că adâncimea de navigaţie a Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m, Ciucă vrea să verifice aceste date; Ambasadorul ucrainean, la MAE

*Ciucă, despre lucrările efectuae de Ucraina pe Canalul Bâstroe: Este vb de lucrari care au impact pe mediu; Dați-ne voie să verificăm aceste date

Premierul Nicolae Ciucă a spus azi că România trebuie să verifice cu mijloace tehnice proprii lucrările efectuate de Ucraina pe Canalul Bâstroe, spunând de asemenea că acestea au un impact de mediu.

Declarația vine după ce Ministerul ucrainean al Infrastructurii a anunțat că adâncimea Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m, ”o mare oportunitate pentru capacitatea fluvială a Dunării”, deşi Ambasada Ucrainei la Bucureşti a susţinut că este vorba doar despre lucrări de întreţinere a căii navigabile.

Nicolae Ciucă a spus: “Este vorba despre lucrări care au impact pe mediu.

Dați-ne voie să verificăm și să confirmăm aceste date.

Niciuna din instituțiile despre care ați făcut vorbire nu poate confirma aceste date, până nu ajungem pe canal să verificam și să efectuăm măsurătorile de adâncime.

Domnul ambasador, azi, va fi la MAE, discuția va fi pentru obținerea aprobării ca mijloacele noastre tehnice să mearga pe canal.

Întreținerea este pentru 3,5 m, ce depășește înseamnă adâncirea canalului.

Pe baza măsurătorilor, atât Ministerul Mediului, cât și celelalte structuri care răspund și care sunt preocupate de menținerea Deltei Dunării în forma naturală vor acționa ca atare, inclusiv prin sesizarea Comisiei Europene.”

Ucraina susţine că România ştia de dragajul Bâstroe. Lucrările operaționale pe partea ucraineană a Dunării sunt realizate în cooperare cu Comisia Europeană, România și Comisia Dunării, au transmis oficialii ucraineni.

Prin adâncirea Canalului Bâstroe de la 3,9 la 6,5 m, Ucraina a reușit să crească pescajul permis al navelor pentru prima dată, de la declararea independenţei Ucrainei, a anunţat Ministerul Transporturilor din Ucraina, care mai spune: “Datorită acestui fapt, vom putea asigura transport maritim mai eficient și mai sigur între Marea Neagră și Dunăre, precum și creșterea fluxului de mărfuri prin porturile dunărene”.

MAE a anunțat că România nu este de acord ca Ucraina să facă lucrări de dragare pe Canalul Bâstroe.

Articole recente

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

54 de minute ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

o oră ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

2 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

3 ore ago

Nicușor Dan spune că vizita în SUA ar putea fi la începutul anului viitor: Trebuie pregătită foarte bine

Președintele Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că vizita sa oficială în Statele Unite ale Americii…

3 ore ago

Economia Germaniei în stagnare în semestrul I; după doi ani de ajustare, economia Germaniei va reveni pe creștere începând cu 2025 (Andrei Rădulescu)

de Andrei Rădulescu Destatis a publicat astăzi estimările preliminare cu privire la evoluția economiei Germaniei…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More