Update articol:

Deutsche Bahn caută un nou director general, pentru a superviza modernizarea operatorului feroviar de stat

Sursa foto: deutschebahn.com

Directorul general al Deutsche Bahn (DB), Richard Lutz, va părăsit compania, înainte de încheierea contractului său, în 2027, a anunţat Ministerul Transportului, încheind astfel perioada în care a condus operatorul feroviar de stat, afectat nu doar de plângerile referitoare la întârzierile trenurilor ci şi de performanţa financiară slabă, pe fondul infrastructurii rutiere învechite, transmit DPA şi Reuters, potrivit Agerpres.

Richard Lutz, aflat în funcţie din martie 2017, declarase anterior că mai sunt multe de făcut pentru a scoate compania din criză, după ce reducerea cheltuielilor guvernamentale nu a permis îmbunătăţirea infrastructurii.

Lutz va rămâne în funcţie până la găsirea unui succesor, a precizat Ministerul Transportului.

Compania a început modernizarea infrastructurii feroviare, dar procesul va spori probabil anulările şi întârzierile de trenuri. Anul acesta, Guvernul de la Berlin a înfiinţat un fond de 500 miliarde euro pentru a moderniza infrastructura Germaniei, din care aproximativ 100 miliarde de euro urmau să ajungă în următorii patru ani la Deutsche Bahn.

Planul de restructurare anunţat de Lutz în 2024 – care include închiderea unor linii pentru lucrări de modernizare şi concedieri, va fi acum implementat fără el.

Ministrul german al Transporturilor, Patrick Schnieder, nu a indicat dacă viitorul şef al Deutsche Bahn va fi din interiorul sau din afara companiei.

De asemenea, Schnieder a anunţat că în septembrie Guvernul ar urma să prezinte noua sa strategie pentru căile ferate.

Deutsche Bahn a raportat pierderi masive în primul semestru din 2025, dar a arătat o îmbunătăţire faţă de anul precedent, pe fondul infrastructurii învechite care face faţă cu greu majorării traficului, deşi compania de stat a demarat un amplu program de modernizare a reţelei.

Pierderile nete s-au situat la 760 milioane de euro în primele şase luni din acest an, faţă de 1,6 miliarde de euro în perioada similară din 2024.

Veniturile au crescut cu 3,4%, la 13,3 miliarde de euro, în timp ce pierderile operaţionale s-au situat la 239 milioane de euro.

Compania este afectată nu doar de plângerile referitoare la întârzierile trenurilor ci şi de performanţa financiară slabă, pe fondul infrastructurii rutiere învechite.

Deutsche Bahn se bazează pe un plan masiv de restructurare care să rezolve problemele legate de infrastructură, operaţiuni şi situaţia financiară, obiectivul fiind de a-şi îmbunătăţi activitatea până la finalul lui 2027. Un element cheie îl reprezintă renovarea amplă a aproximativ 40 de linii de cale ferată intens folosite.

Următorul proiect major începe la 1 august 1, când linia de cale ferată Berlin-Hamburg va fi închisă timp de nouă luni. Experţii apreciază că aceste lucrări vor reprezenta un test critic pentru strategia de renovare. Alte patru importante lucrări vor începe în 2026.

În iunie, doar 57,1% din trenurile pe distanţe lungi au sosit la timp, mult sub ţinta anuală a Deutsche Bahn de 65% – 70%.