Real Estate

Dezvoltatorii de industrial consolidează huburile logistice din jurul Bucureștiului, pe fondul creșterii accelerate a vânzărilor online

  • Retailul se concentrează pe proiecte de proximitate de dimensiuni mai mici.

Pandemia aduce schimbări structurale pe segmentele de retail și industrial: retailul de proximitate câștigă teren, în timp ce segmentul logistic este în plină dezvoltare, în contextul creșterii accelerate a vânzărilor online în 2020, conform celei mai recente analize de piață realizate de  BUCHAREST REAL ESTATE CLUB – THE NEW FACE OF BUCHAREST.

”Piața totală de E-Tail – produse fizice tangibile – din România a ajuns la final de 2020 la valoarea de 5,6 miliarde EUR, o creștere de 30% față de anul anterior. Vânzările zilnice s-au ridicat la un nivel de 15 milioane EUR”, a declarat Raluca Radu, Co-organizator GpeC (Gala Premiilor E-Commerce) în cadrul conferinței de presă organizate ieri de BUCHAREST REAL ESTATE CLUB.

În acest context, dezvoltatorii investesc activ în noi parcuri logistice, zonele cel mai importante din București fiind huburile din proximitatea A1 și A3, cu un nou punct de interes între cele două, respectiv Buftea -Chitila, în vecinătatea noii centuri a Capitalei, A0, potrivit unui comunicat.

“Operațiunile e-commerce schimbă paradigma în logistic. Marii jucători din e-commerce vor genera în continuare cerere pentru formate logistice tip XXL hubs, precum și pentru platforme cross-docking” a declarat Dana Bordei, Commercial Director, WDP România.

Din activitatea grupului vedem sinergii între zona de office și cea de logistică, cu chiriași din clădirile de birouri pe care ne dorim să îi atragem și în parcurile logistice”, a spus Alexandra Popa, CFO, Element Group, din care face parte și Element Industrial.

„Companiile de retail și e-commerce au închiriat în 2020 spații cu o suprafață cumulată la nivelul întregii țări de peste 400.000 mp. Capitala rămâne zona cea mai atractivă, cu o pondere de 65% în volumul tranzacționat anul trecut. Proximitatea are un impact major asupra obiceiurilor consumatorilor; în consecință, operatorii alimentari au rămas destul de activi, asigurând noi locații în apropierea celor mai dense hub-uri rezidențiale, în timp ce dezvoltatorii s-au concentrat și asupra parcurilor mici, cu un amestec limitat de comerț cu amănuntul și servicii,” a declarat Cristi Moga, Head of Reserach Cushman & Wakefield Echinox.

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

11 ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

12 ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

12 ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

12 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

13 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

13 ore ago

This website uses cookies.

Read More