Digi Communications a înregistrat un profit înainte de impozitare de 96,89 milioane euro, în 2023, în scădere cu 75%, potrivit raportului transmis Bursei de Valori București.
Venturile pentru anul incheiat la 31 decembrie 2023 au fost 1.690.376 mii EUR, comparativ cu 1.492.769 mii EUR pentru anul incheiat la 31 decembrie 2022, o crestere de 13,2%.
Grupul a inregistrat o crestere de RGU (unitati generatoare de venituri) de la 20.782 mii in anul incheiat la 31 Decembrie 2022 la 23.864 mii la sfarsitul anului incheiat la 31 Decembrie 2023, o crestere de 14,8%, principalii vectori fiind cresterea RGU pentru serviciile de telefonie mobila din Romania si din Spania.
In anul incheiat la 31 decembrie 2023 cheltuielile operationale au fost de 1.240.720 EUR mii comparativ cu 1.131.461 mii EUR in anul incheiat la 31 decembrie 2022, o crestere de 9,7%. Cheltuielile operationale au crescut ca urmare a dezvoltarii retelei si a cresterii bazei de clienti.
EBITDA ajustata a crescut cu 17% comparativ cu rezultatul din 2022, ajungand la 592,7 milioane euro. EBITDA ajustata excluzand impactul IFRS 16 a crescut cu 19%, ajungand la 509,3 milioane euro.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Digi Communications a avut parte de o creștere remarcabilă în 2023. Piețele noastre de bază, România și Spania, au continuat să fie extrem de competitive anul trecut, dar acest lucru nu a avut un impact negativ asupra ratelor noastre de creștere. În România, segmentul nostru cel mai dinamic, serviciile de telecomunicații mobile, a înregistrat o creștere de 18% a RGU-urilor. În Spania, ne-am mărit baza utilizatorilor de servicii de internet fix cu 63%, ajungând la 1,4 milioane de clienți. De asemenea, în ambele țări suntem lideri în ce privește portabilitatea mobilă netă. Suntem încântați de progresul obținut și recunoscători pentru oportunitatea de a deservi aceste piețe dinamice. Peisajul telecomunicațiilor europene este în continuă schimbare, dar Digi rămâne neclintit în angajamentul său de a livra servicii superioare la prețuri competitive. Rezultatele financiare pe care le prezentăm astăzi acționarilor noștri evidențiază capacitatea noastră de a satisface cerințele consumatorilor chiar și în medii extrem de competitive.”
Compania a mai transmis: “In 2023, Digi a continuat sa creasca la nivelul intregului portofoliu de servicii, depasind 23,9 milioane de relatii contractuale generatoare de venituri (RGU) in Romania, Spania si Italia, reprezentand o crestere de 15% fata de anul 2022. Ofertele Digi includ servicii de telefonie mobila si fixa, internet fix si date si servicii de televiziune cu plata. In Romania, Digi ofera servicii de telefonie fixa si divertisment printr-o retea de fibra optica avansata din punct de vedere tehnologic. Grupul opereaza, de asemenea, o retea de telefonie mobila in Romania, care utilizeaza infrastructura de baza a retelei de fibra optica. In Spania, Digi ofera servicii de telefonie mobila, internet si telefonie fixa, in timp ce in Italia, Grupul ofera exclusiv servicii de telefonie mobila.
Segmentul de telefonie mobila este proeminent, deoarece produce cel mai mare numar de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului, contribuind la 46% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei piete. Mentinand ritmul de crestere din trimestrele precedente, in T4 2023, numarul de RGU din acest segment a urcat la 10,9 milioane, o crestere cu 20%, reprezentand clientii de telefonie mobila din Romania, Spania si Italia.
In Romania, segmentul de servicii de telefonie mobila a ajuns la 5,8 milioane RGU, o crestere de 18% fata de 2022. Serviciile de internet fix au inregistrat o crestere de 9% in 2023 comparativ cu anul precedent, pana la 4,6 milioane RGU, in timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plata (cablu si satelit) a inregistrat o crestere de 5% fata de 2022, pana la 5,7 milioane RGU. Impreuna cu serviciile de telefonie fixa, numarul total de RGU de pe piata romaneasca a fost de 16,9 milioane de clienti in 2023, in crestere cu 9% comparativ cu 2022.
Operatiunile din Spania au continuat sa aiba o performanta extraordinara in 2023, unde numarul utilizatorilor de servicii fixe, internet si telefonie mobila a crescut cu 32% fata de 2022, ajungand la 6,5 milioane RGU. Numarul de utilizatori de telefonie mobila a crescut cu 23%, pana la 4,7 milioane de RGU, in timp ce numarul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 63%, pana la 1,4 milioane.
In Italia, numarul utilizatorilor de telefonie mobila a crescut cu 16% fata de 2022, ajungand la 420K RGU la finalul anului 2023.
Initiativele strategice din Portugalia si Belgia ale Grupului au creat terenul pentru extinderea viitoare a Digi in aceste doua piete. In Portugalia, entitatea locala se pregateste la nivel organizational pentru a demara furnizarea de servicii comerciale in 2024. In Belgia, Digi Communications Belgium N.V. si InSky N.V. (“Asocierea belgiana”) au asigurate servicii de roaming national pentru o perioada minima de cinci ani si s-au angajat sa achizitioneze aproximativ 400 de site-uri mobile in urmatorii patru ani. „Asocierea belgiana” detine deja pachetul de spectru care a fost achizitionat in timpul ultimei licitatii, incheiate in iunie 2022.”