Afaceri

Dinescu (UNTRR): Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut 2, 55 miliarde de euro în 2023, din cauza întârzierilor de la frontiere

Industria de transport rutier de mărfuri a pierdut anul trecut 2,55 miliarde de euro din cauza întârzierilor înregistrate la frontiere, comparativ cu 2,41 miliarde de euro în 2022, a declarat, luni, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu, la o conferinţă de specialitate, potrivit Agerpres.

“Estimările noastre sunt că anul trecut am pierdut 2,55 miliarde de euro ca industrie de transport rutier de mărfuri, faţă de 2,41 miliarde euro în 2022. În 2011, în martie, a fost prima ocazie când România putea să se integreze în spaţiul Schengen. Cumulat, din 2012, până în prezent, am înregistrat pierderi de 19,1 miliarde de euro, ceea ce echivalează cu valoarea pieţei de transport rutier în România pe anul 2023”, a afirmat Dinescu.

În opinia acestuia, situaţia poate fi mult îmbunătăţită la frontierele interne ale Uniunii Europene.

“Transportatorii aşteaptă între 8 şi 16 ore să treacă în Ungaria, înregistrându-se un maxim istoric de 5 zile acum câţiva ani. Acel lucru s-a întâmplat când una dintre firmele mari de automotive trebuia să aleagă între Ungaria şi România, între Oradea şi Debreţin, şi, având în vedere timpul acesta mare de aşteptare, a luat decizia să stea în Ungaria, şi nu în România. În zona cu Bulgaria aşteptăm 36 de ore”, a susţinut oficialul UNTRR.

El a subliniat că autorităţile din Bulgaria au făcut o parcare în parteneriat public-privat, iar operatorul de parcare “operează şi coada virtuală”.

“Dacă stai la el în parcare, plăteşti de trei ori jumătate mai mult decât plătesc bulgarii. Dacă alegi să nu stai în parcarea lui şi doar te înregistrezi gratis în coada virtuală, din păcate, vei trece după 40 de ore, deci cu siguranţă vei aştepta mai mult. Funcţionează pe principiul: ‘Lasă-ne numărul de telefon şi te sunăm noi’, ceea ce nu prea se întâmplă. Toate lucrurile astea ne duc la nişte pierderi colosale”, a atras atenţia Radu Dinescu.

În ceea ce priveşte vămile non-Schengen, acesta a arătat că “situaţia este dezastruoasă”.

“Între Ucraina şi România se stă la frontiere între 10 zile şi 15 zile pentru a trece. Cu Republica Moldova lucrurile stau ceva mai bine. Se stă între 3 şi 9 zile”, a adăugat Dinescu.

Articole recente

OMV vrea să taie costurile cu 400 milioane de euro şi să facă disponibilizări în Austria

Grupul austriac OMV, acţionarul majoritar de la OMV Petrom, a anunţat vineri că a demarat…

2 ore ago

ArcelorMittal anunţă oprirea definitivă a producţiei la fabrica sa din municipiul Hunedoara

Compania siderurgică ArcelorMittal a luat decizia de a opri "definitiv" activitatea la fabrica sa din…

2 ore ago

Ministrul Economiei: Charlie Ottley a aplicat pentru cetăţenia română; dosarul încă se plimbă prin hăţişul birocratic

Turismul românesc n-a avut vreodată un birou de promovare mai eficient decât jurnalistul britanic Charlie…

2 ore ago

Nazare, întâlniri cu marii finanţatori de pe Wall Street

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, a avut, în cadrul vizitei sale de lucru în SUA, mai…

2 ore ago

SUA: Individul suspectat de uciderea activistului conservator Charlie Kirk a fost identificat ca fiind Tyler Robinson

Individul suspectat de uciderea activistului conservator Charlie Kirk, reținut de autorități, a fost identificat ca…

2 ore ago

EssilorLuxottica evaluează cu atenţie o posibilă tranzacţie cu grupul Armani

EssilorLuxottica va examina cu atenţie o posibilă investiţie în grupul Armani, după ce creatorul de…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More