Securitate cibernetica

DNSC: Continuă campania de apeluri telefonice “spoofed” în care atacatorii se prezintă drept angajaţi ai unor instituţii publice

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNS) avertizează asupra continuării unei campanii de apeluri telefonice “spoofed” în care atacatorii se prezintă drept angajaţi ai unor instituţii publice sau autorităţi.

“Atacatorii contactează victimele folosind un număr de telefon care pare a fi asociat cu o instituţie publică. În realitate, numărul afişat nu este cel real, ci este falsificat printr-o tehnică numită spoofing. Aceasta implică folosirea tehnologiei Voice over IP (VoIP) pentru a masca numărul real al apelantului, exploatând informaţiile de contact ale victimei fără acordul acesteia. Din acest motiv, astfel de apeluri nu pot fi blocate direct de furnizorii de servicii telecom. Există instrumente online care facilitează astfel de atacuri, unele oferite contra cost. Totuşi, atacatorii pot crea propriile instrumente cu resurse limitate, ascunzându-şi numărul real şi afişând unul falsificat pentru a câştiga încrederea victimei”, arată DNSC într-o postare pe propria pagină de Facebook, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că lucrează pentru o instituţie sau autoritate, fără a oferi un nume specific. Atacatorii folosesc numere de telefon asociate aparent cu instituţii reale, inclusiv cele ale Inspectoratelor Generale ale Poliţiei. În timpul apelului, aceştia pretind că vor să ajute victima să recupereze sume de bani pierdute şi solicită informaţii personale sensibile, cum ar fi numele complet, codul IBAN sau alte detalii bancare. În realitate, aceştia nu sunt angajaţi ai instituţiei, ci infractori care încearcă să obţină datele personale ale victimei pentru a le folosi în scopuri frauduloase, precizează instituţia.

În context, DNSC reaminteşte că o autoritate nu va solicita niciodată recuperarea de fonduri prin telefon şi nu va cere informaţii sensibile, cum ar fi date personale sau bancare.

“Verificaţi autenticitatea apelurilor de la instituţii oficiale printr-un canal de comunicare separat, mai ales dacă vi se cer date personale. Închideţi telefonul şi apelaţi înapoi numărul pentru a verifica dacă în spatele apelului este o iniţiativă legitimă. Raportaţi astfel de apeluri către instituţia reală pentru a atrage atenţia asupra noilor metode de fraudă. Dacă aţi furnizat date de card, contactaţi imediat banca şi, în cazul în care aţi fost victima unei fraude, depuneţi o plângere la autorităţi. Contribuiţi la răspândirea acestor avertizări pentru a preveni ca alţi utilizatori să devină victime ale acestor fraude”, sunt principalele recomandări ale Directoratului.

Articole recente

Estonia l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al Rusiei pentru încălcarea frontierei sale maritime

Ministerul eston de Externe a anunţat luni că l-a convocat pe însărcinatul cu afaceri al…

3 ore ago

Germania anunţă organizarea cu sprijinul Iordaniei a unui “pod aerian umanitar” către Gaza

Germania va organiza cu sprijinul Iordaniei un "pod aerian umanitar către Gaza", a anunţat luni…

3 ore ago

Oprea: În cazierul meu judiciar nu apare menţiunea unei condamnări, reabilitări sau prescripţie a răspunderii penale

Secretarul general al Guvernului, Radu Oprea, a susţinut luni că în cazierul său judiciar nu…

3 ore ago

SUA vor ajuta Argentina să reintre în programul Visa Waiver, anunţă Departamentul Securităţii Interne

Departamentul Securităţii Interne din Statele Unite a transmis luni că ia măsuri pentru a readuce…

3 ore ago

Trump anunţă înfiinţarea în curând de către SUA a unor centre de distribuţie a alimentelor în Fâşia Gaza

Preşedintele american Donald Trump, aflat în vizită în Scoţia, a anunţat luni că Statele Unite…

3 ore ago

Netanyahu: Ofensiva în Gaza nu va înceta până când “Hamasul nu va fi eliminat, iar ostaticii eliberaţi”

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a reiterat luni că Israelul nu-şi va înceta ofensiva în Fâşia…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More