Update articol:

Doi bancheri de investiții – Bogdan Iliescu și Alin Pop – își unesc forțele în cel mai activ boutique de consultanță din România

Doi bancheri care au condus diviziile de investiții de la cele mai prezente bănci în piața de fuziuni și achiziții au decis să își unească forțele și să concureze pe cont propriu cu marii jucători din România, care asistă anual tranzacții de peste un miliard de euro, potrivit unui comunicat.

Proiectul a luat naștere în 2017, când Bogdan Iliescu, directorul departamentului de Corporate Finance din BRD Groupe Societe Generale, a decis să înceapă o activitate în privat. Doi ani mai târziu, i s-a alăturat ca partener Alin Pop, fostul director al Diviziei de Investment Banking și Corporate Finance de la UniCredit.

Focusul companiei BI Corporate Finance este să asiste preponderent antreprenori locali, pe o piață dominată de nume străine, oferind o implicare directă din partea a doi specialiști cu o experiență cumulată, în sectorul financiar și de investiții, de peste 40 de ani.

“România este o piață în continuă creștere în ultimul deceniu și din ce în ce mai multe companii românești au reușit să se dezvolte astfel încât ajungă la un nivel la care fie atrag direct interesul marilor jucători internaționali, fie sunt în căutarea unui partener pentru dezvoltare, cum ar fi fondurile locale sau internaționale de investiții. În oricare dintre aceste situații, pentru antreprenorul local este foarte important aibă alături un profesionist, care poate să  îl ghideze prin toate hățișurile unei tranzacții și, în primul rând, să îl ajute să maximizeze rezultatele unei operațiuni de vânzare”, spune Bogdan Iliescu, fondatorul companiei.

Iliescu activează de peste 20 de ani în zona de consultanță M&A și piețe de capital, fiind directorul diviziei de investment banking din BRD aproape o decadă, timp în care realizat cu success numeroase proiecte de referință: IPO-ul Electrică SA (444 milioane euro), emisiunile de obligațiuni pentu GDF Suez (300 milioane lei) și Garanti Bank, achiziția LaDorna alături de Lactalis. 

Alin Pop, vine cu o experiență de peste 18 ani în domeniul financiar bancar, fiind implicat în diverse zone cum ar fi proiecte de împrumuturi sindicalizate, leveraged finance,  fuziuni și achiziții precum și în piețe de capital.

“Credem că există în continuare multiple companii românești care pot deveni campioni locali, dar care au nevoie de ajutor atât financiar cât și de business pentru a putea depăși anumite bariere critice. Zona de guvernanță corporativă, spre exemplu, este încă destul de puțin dezvoltată la nivelul companiilor antreprenoriale și vedem o mare nevoie de pregătire a acestor companii înainte de a începe un proces de găsire a unui investitor”, a declarat, la rândul său, Alin Pop.

Pop a fost coordonatorul unor tranzacții de renume în piață de M&A din România, fiind printre altele consultant pentru acționarii Noriel și Pietta Glass, al JC Flowers în achiziția Piraeus Bank sau Al Dahra LLC în achiziția Agricost SA, cea mai mare tranzacție din agricultură.

El deține certificarea CFA și a urmat programele executive cu focus pe Private Equity în cadrul Said Business School, Oxford și Management Strategic în cadrul Harvard Business School, Boston.

BI Corporate Finance a fost consultantul Humangest, compania italiană de outsourcing de personal și recrutare, care a achiziționat compania locală ÎHM Total Consult (companie cu afaceri de peste EUR 25 milioane EUR), tranzacție care a creat un  nou jucător de top al pieței de profil. De asemnea, în anul 2017 BI Corporate Finance a fost consultantul vânzătorului lanțului de magazine Yves Rocher.

BI Corporate Finance oferă antrerenorilor locali și asistență în pregătirea companiei, în primul rând pentru a o ajută în definirea cât mai clară a strategiei de business și a organizării interne, iar în eventualitatea unei tranzacție ulterioare să evite posibile puncte care ar putea întârzia sau chiar bloca o vânzare.

Cei doi bancheri pledează pentru implementarea unei discipline financiare clare și urmărirea strictă a unor indicatori de performanță, care pot să facă o mare diferență în atractivitatea și evaluarea unei companii.