International

Echipa de tranziţie a lui Trump recomandă eliminarea cerinţei de raportare a accidentelor auto, contestată de Tesla

Echipa de tranziţie a lui Trump doreşte ca administraţia care urmează să renunţe la solicitarea de raportare a accidentelor auto, căreia i s-a opus compania Tesla (TSLA.O) a lui Elon Musk, potrivit unui document consultat de Reuters. Această măsură ar putea afecta grav capacitatea guvernului de a investiga şi reglementa siguranţa vehiculelor cu sisteme de conducere automată, potrivit News.ro.

Musk, cea mai bogată persoană din lume, a cheltuit peste un sfert de miliard de dolari pentru a sprijini alegerea lui Trump ca preşedinte în noiembrie. Eliminarea prevederii de raportare a accidentelor ar aduce beneficii în special companiei Tesla, care a raportat majoritatea accidentelor – peste 1.500 – autorităţilor federale de siguranţă în cadrul programului. Tesla a fost vizată de investigaţiile Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).

Recomandarea de a elimina regula raportării accidentelor provine de la o echipă de tranziţie însărcinată cu elaborarea unei strategii pentru primele 100 de zile de politici auto. Grupul a descris măsura ca fiind un mandat pentru „colectarea excesivă” de date, arată documentul consultat de Reuters.

Echipa de tranziţie a lui Trump, Musk şi Tesla nu au răspuns solicitărilor de comentarii. Reuters nu a putut determina dacă Musk a avut vreun rol în redactarea recomandărilor echipei de tranziţie sau probabilitatea ca administraţia să le implementeze.

Alianţa pentru Inovaţie în Industria Auto, un grup comercial care reprezintă majoritatea producătorilor auto mari, cu excepţia Tesla, a criticat şi ea cerinţa, considerând-o împovărătoare.

O analiză Reuters a datelor NHTSA arată că Tesla a fost implicată în 40 dintre cele 45 de accidente fatale raportate agenţiei până la 15 octombrie. Printre accidentele Tesla investigate de NHTSA conform prevederii se numără un accident mortal din 2023 din Virginia, unde un şofer care folosea funcţia „Autopilot” a maşinii a lovit un camion, şi un accident în California, în acelaşi an, unde o Tesla cu „Autopilot” a lovit o maşină de pompieri, omorând şoferul şi rănind patru pompieri.

NHTSA a declarat că astfel de date sunt cruciale pentru evaluarea siguranţei tehnologiilor emergente de conducere automată. Doi foşti angajaţi ai NHTSA au afirmat că cerinţele de raportare a accidentelor au fost esenţiale pentru investigaţiile agenţiei privind funcţiile de asistenţă a şoferului de la Tesla, care au condus la rechemări în 2023. Fără aceste date, agenţia nu poate detecta cu uşurinţă tipurile de accidente care indică probleme de siguranţă.

NHTSA a raportat că a primit şi analizat date despre peste 2.700 de accidente de la stabilirea regulii, în 2021. Aceste date au influenţat 10 investigaţii asupra a şase companii, precum şi nouă rechemări de siguranţă care au implicat patru companii diferite.

Un exemplu notabil este amenda de 1,5 milioane de dolari aplicată de NHTSA startup-ului Cruise, deţinut de General Motors (GM.N), în septembrie, pentru că nu a raportat un incident din 2023 în care un vehicul a lovit şi târât un pieton deja accidentat de o altă maşină. Săptămâna aceasta, GM a anunţat că va închide dezvoltarea robotaxiurilor Cruise şi va integra proiectul în grupul său care lucrează la tehnologia de asistenţă a şoferului.

RAPORTAREA ACCIDENTELOR

Aşa-numitul ordin general permanent al NHTSA obligă producătorii auto să raporteze accidentele dacă tehnologiile avansate de asistenţă pentru şofer sau cele de conducere autonomă au fost activate în decurs de 30 de secunde înainte de impact, printre alţi factori.

Pe lângă eliminarea regulii de raportare, recomandările solicită administraţiei să „liberalizeze” reglementările privind vehiculele autonome şi să adopte „reglementări de bază care să permită dezvoltarea” industriei.

Într-un apel privind câştigurile Tesla din octombrie, Musk a cerut „un proces federal de aprobare pentru vehiculele autonome”, în locul unui mozaic de legi statale pe care le-a numit „incredibil de greu de gestionat”. El a declarat că îşi va folosi poziţia de „ţar al eficienţei guvernamentale” – un post pe care Trump i-l promisese – pentru a promova astfel de schimbări legislative.

După alegeri, Trump l-a numit pe Musk co-lider al unui Departament de Eficienţă Guvernamentală nou creat, pentru a consilia din afara guvernului cu privire la reducerea personalului federal, a cheltuielilor şi a reglementărilor.

Articole recente

UNSAR: Aproximativ 60 de maşini cu asigurare CASCO sunt vandalizate zilnic

Cele mai mari pagube raportate în cazul maşinilor asigurate CASCO, excluzând accidentele rutiere, apar în…

2 minute ago

Envisia a transmis Cancelariei Prim-ministrului un set de recomandări menite să contribuie la profesionalizarea rolului de membru de CA

În ultimele luni, Envisia a formulat și a transmis Cancelariei Prim-ministrului un set de recomandări…

6 minute ago

Dogioiu: Guvernul nu discută în acest moment posibilitatea creșterii vârstei standard de pensionare

Guvernul nu are în vedere și nu discută în acest moment posibilitatea creșterii vârstei standard…

o oră ago

Visual Fan raportează creșterea de aproape cinci ori a profitului, la 5,8 milioane lei, în primul semestru

Visual Fan, deținătoarea brandului Allview și companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul…

o oră ago

Horváth: 70–80% din bugetele IT sunt recurente, dar planificarea inteligentă poate reduce efortul și crește valoarea strategică

Majoritatea departamentelor IT replanifică anual aceleași costuri recurente, ceea ce duce la pierderi de timp,…

o oră ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Convergența economică a României în context european: considerente teoretice și evidențe empirice

Autor: Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR Convergența economică a României rămâne, dincolo de dimensiunea celorlalte evoluții…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More