Burse/Investitii

Electrica a raportat un profit în scădere cu 48,1%, la 161 milioane lei, la nouă luni

  • Compania a recuperat pierderea din primul trimestru, pe fondul modificărilor semnificative ale cadrului de reglementare 

Grupul Electrica (EL) a înregistrat, în primele nouă luni ale acestui an, un profit net consolidat de 161 milioane RON, acoperind pierderea din T1, în sumă de 41 milioane RON, printr-un profit net înregistrat în T2 și T3 de 202 milioane RON, a transmis compania. Profitul din primele nouă luni este în scădere cu 48,1%, față de perioada similară din 2018.

Corina Popescu, Director General Electrica, a spus: “După un prim trimestru al acestui an marcat de modificările semnificative ale cadrului de reglementare, care au avut efecte nefavorabile asupra afacerii, am reușit să recuperăm și, la nouă luni, să înregistrăm un profit net consolidat de 161 milioane RON, ceea ce reprezintă 133% din valoarea bugetată pentru întreg anul 2019.

Într-o perioadă plină de provocări, am continuat să ne asumăm rolul de companie responsabilă față de cei 3,7 milioane de utilizatori din portofoliu, precum și față de cei peste 7000 de acționari. În egală măsură, considerăm că autoritățile au responsabilitatea de a asigura predictibilitate, un cadru de reglementare care să stimuleze investițiile, precum și tratament echidistant și nediscriminatoriu pentru toți participanții din piața de energie.”

Veniturile operaționale totale ale Grupului Electrica, în perioada de nouă luni încheiată la 30 septembrie 2019, au atins valoarea de 4.723 milioane RON, ceea ce reprezintă o creștere de 14,5%, sau 597 milioane RON, față de aceeași perioadă a anului 2018.

În segmentul de distribuție, veniturile au crescut cu 3,9%, ca urmare a creșterii cantității distribuite totale cu 0,5% și a tarifelor medii de distribuție, precum și a majorării semnificative a valorii investițiilor în rețea, în conformitate cu politicile contabile aplicabile, în primele nouă luni din 2019, comparativ cu aceeși perioadă a anului 2018.

În ceea ce privește segmentul de furnizare, veniturile au crescut cu 20,4%, ca rezultat al creșterii cu 8,7% a cantității de energie electrică furnizată pe piața cu amănuntul, a majorării prețurilor medii de vânzare cu 5,6%, precum și ca urmare a dezvoltării activității de furnizare de gaze naturale.

Costurile consolidate pentru achiziția energiei electrice au crescut cu 31,8%, la 2.446 milioane RON în primele 9 luni din 2019.

Această evoluție a fost resimțită în segmentul de distribuție, prin majorarea cu 22,4% a costului energiei electrice achiziționate pentru acoperirea pierderilor în rețea, influențată de evoluția ascendentă a prețurilor de achiziție a energiei electrice, care au fost semnificativ mai mari față de prețul aprobat ex-ante de ANRE pentru operatorii de distribuție din Grupul Electrica.

Și în segmentul de furnizare a fost înregistrată o creștere a cheltuielilor cu achiziția de energie electrică cu 34,2%, ca efect cumulat al creșterii prețului de achiziție și al cantității de energie electrică achiziționată. Marja de furnizare a fost afectată negativ, în principal întrucât, prin tarifele aprobate de către ANRE, prețul recunoscut pentru primele două luni din 2019 pe segmentul reglementat nu acoperă prețul de achiziție a energiei electrice efectiv realizat.

Pe fondul modificărilor semnificative ale cadrului legislativ și de reglementare, îndeosebi cu efect advers, profitul operațional al Grupului a scăzut cu 190 milioane RON, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, la evoluția EBITDA s-a adaugat în principal impactul nefavorabil al cheltuielii cu amortizarea, o creștere de 35 milioane RON – ca urmare a aplicării unui nou standard de raportare financiară, începând cu 1 ianuarie 2019, și a volumului de investiții puse în funcțiune.

  • În primele 9 luni ale anului 2019, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 13,27 TWh (în creștere cu 0,5% față de 9 luni 2018) către un număr de aproximativ 3,77 milioane de utilizatori;
  • Operatorii de distribuție din cadrul Grupului au distribuit energie electrică pe o arie care acoperă aproximativ 40,7% din teritoriul național;
  • Electrica Furnizare are o cotă de piață de 18,54%. Este lider pe piața reglementată, cu o cotă de 51,00%, iar pe piața concurențială are o cotă de 10,85% (conform raportului ANRE din august 2019). Compania a furnizat 6,9 TWh de energie electrică către un număr de aproximativ 3,5 milioane de consumatori finali (atât în regim de ultimă instanță, cât și de pe piața concurențială).

Articole recente

Raiffeisen Bank România continuă ritmul de creștere: +35% mai mulți clienți noi, +12% pe zona de credite nete, +15% la economisire în prima jumătate a anului 2025

Raiffeisen Bank România încheie prima jumătate a anului cu rezultate care confirmă menținerea strategiei de…

o oră ago

Mozaik Investments devine acționar majoritar al Genesis College, unul dintre cele mai mari businessuri educaționale private cu capital integral românesc

Firma de investiții Mozaik Investments anunță achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College, una…

2 ore ago

Evoluții geopolitice mondiale în primul sfert al secolului XXI. România în acest context; Previziuni pentru 2050 (Corneliu Pivariu)

Autor: Corneliu Pivariu - General-maior (cu două stele) în retragere, expert in geopolitică și relații internaționale,…

2 ore ago

Un vânzător de iluzii (Iulian Mareș)

Viktor Orban s-a aflat sâmbăta la Băile Tușnad, ca principal invitat al celei de-a 34-a…

2 ore ago

PROIECT EDITORIAL FEL, DEDICAT PAMÂNTURILOR RARE: Ceriu (Teodora Mîndra)

Echipa Future Energy Leaders România, platforma de tineret al Comitetul Național Român al Consiliului Mondial…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More