Update articol:
Masuri in contextul Covid 19

Electrica: Am remarcat în această perioadă o consolidare a pozițiilor deținute de investitori institutionali

Electrica
*”Avem planuri de masuri implementate pentru asigurarea continuitatii activitatilor, parametrizate in functie de evolutia situatiei, si ca nu anticipam dificultati semnificative in continuarea alimentarii cu energie electrica”
*La aceasta data nu avem situatii de salariati aflati in somaj tehnic, ca raspuns la criza generata de COVID-19

Electrica (EL) a transmis Bursei de Valori București o actualizare a măsurilor luate de companie în contextul pandemiei de Covid 19, cu informații privind continuitatea activității, dar și legate de parcursul acțiunilor la bursă.

Compania a transmis:”In aceasta perioada fara precedent pe care o traversam cu totii, suntem constienti de rolul vital pe care il are energia electrica in comunitate si vrem sa va asiguram ca Grupul Electrica depune toate eforturile pentru a-si indeplini, cu maxima responsabilitate, angajamentul de a distribui si furniza energie electrica la standarde inalte de calitate.
Electrica este unul dintre pilonii economiei româneşti – un grup strategic, format din companii solide atat din punct de vedere operational, din pozitia de lider in aria de distributie si in cea de furnizare a energiei electrice pe zona reglementata, cat si din punct de vedere financiar, cu cashflow stabil si capacitate de mentinere a investitiilor asumate.
Continuam sa fim una dintre companiile cu cel mai stabil pret al actiunii de la Bursa de Valori Bucuresti, in ciuda volatilitatii crescute inregistrata de piata de capital. Chiar daca evolutia pretului actiunilor se afla in teritoriul negativ in ceea ce priveste randamentul de la inceputul anului (YTD), Electrica inregistra, in data de 6 aprilie 2020, a treia cea mai buna performanta din indicele BET (-9,86%), mult superioara indicilor BET si BET-NG, care consemnau scaderi de circa 23%. Am
remarcat in aceasta perioada o consolidare a pozitiilor detinute de investitori institutionali, care in mod traditional au o strategie de investire pe termen mediu si lung. Consideram ca acest lucru se datoreaza inclusiv faptului ca actiunile defensive (cele care nu sunt foarte afectate de ciclurile economice), precum cele ale Electrica, sunt considerate mai sigure in astfel de momente de criza, companiile de utilitati fiind esentiale pentru economia nationala.
Monitorizam in permanenta contextul national si international pentru a limita orice riscuri potentiale si pentru a fi pregatiti sa raspundem intr-un timp cat mai scurt situatiilor generate de evolutia situatiei din Romania.
Continuitatea activitatii si confortul clientilor nostri sunt foarte importante pentru Grupul Electrica
Asiguram clientii nostri care au nevoie constanta de serviciile furnizate de Grupul Electrica ca avem planuri de masuri implementate pentru asigurarea continuitatii activitatilor, parametrizate in functie de evolutia situatiei, si ca nu anticipam dificultati semnificative in continuarea alimentarii cu energie electrica.
In lupta impotriva COVID-19, Electrica a adoptat toate masurile necesare, astfel incat activitatea companiilor din cadrul Grupului sa continue sa se desfasoare in conditii normale. Inca de la inceputul perioadei de criza a fost actualizat cu promptitudine planul de rezilienta existent la nivelul Grupului pentru a raspunde situatiei exceptionale in care ne aflam si pentru a limita o potentiala extindere a COVID-19. De asemenea, au fost identificate activitatile esentiale si rolurile
critice, a fost asigurat personal de rezerva si au fost definite trei scenarii de actiune pe nivele de escaladare in functie de evolutia situatiei din mediul extern companiei, in baza carora a fost elaborat cate un plan de rezilienta pentru fiecare societate din cadrul Grupului.
Pana la acest moment, au fost limitate doar activitatile care presupun interactiunea cu clientii si/sau accesul in locuintele clientilor si au fost reprioritizate lucrarile planificate, astfel incat sa diminuam intreruperile programate ale alimentarii cu energie electrica.
Pentru diminuarea riscului de infectare cu COVID-19, incurajam clientii sa #steaacasa si sa foloseasca modalitati de relationare indirecte, prin Internet sau telefonic, pentru solutionarea diverselor solicitari, apeland la metodele de plata on-line. Contul MyElectrica, internet banking si mobile banking reprezinta modalitati alternative functionale si sigure de plata pentru facturile de energie electrica sau gaze naturale. De asemenea, daca sunt necesare interventii la domiciliul utilizatorilor, acestia sunt rugati sa informeze in prealabil angajatii Electrica in cazul in care se afla in situatii speciale, de carantina sau autoizolare, pentru a putea pune in aplicare procedurile existente de interventie in conditii speciale. Lista completa a canalelor de plata pentru clientii Electrica Furnizare se regaseste la adresa www.electricafurnizare.ro.
Siguranta angajatilor ramane o prioritate pentru noi
La aceasta data, la nivelul intregului Grup avem 8247 de angajați si, alaturi de partenerii sociali, acordam prioritate sigurantei si bunastarii lor. Nu am incetat sau renuntat la nici un contract de munca si pana la aceasta data nu avem situatii de salariati aflati in somaj tehnic, ca raspuns la criza generata de COVID-19.
Pentru limitarea raspandirii COVID-19 si pentru protejarea angajatilor, inclusiv a celor cu rol operational, am implementat conceptul de telemunca, acolo unde a fost posibil. Totodata, am limitat sau suspendat temporar accesul in anumite locatii, inclusiv in centrele de relatii cu clientii si am redirectionat comunicarea si corespondenta catre canale electronice alternative. La nivelul companiilor din cadrul Grupului, a fost extins sistemul de semnatura electronica care ne permite,
pentru procesele decizionale si administrative, sa lucram eficient de la distanta, fara afectarea semnificativa a activitatilor de decizie si suport. De asemenea, sistemele de tele si video conferinta ne faciliteaza interactiunea, procesele de coordonare, comunicare si decizionale.
Pentru protejarea angajatilor a caror prezenta este necesara la sediu, am luat, in primul rand, masuri de preventie, care constau in asigurarea echipamentelor de protectie (masti, manusi de protective, solutii dezinfectante etc.), anularea tuturor deplasarilor sau intalnirilor care nu sunt esentiale in desfasurarii activitatii, impunerea unui numar maxim de persoane care pot participa fizic la o intalnire in linie cu cerintele legislatiei in vigoare, igienizarea locatiilor/birourilor la interval scurte de timp, etc.
Pentru protejarea personalului care trebuie sa ramana in prima linie, colegii nostri care desfasoara activitati in instalatii si asigura continuitatea alimentarii cu energie electrica, s-au asigurat materiale de protectie, o masura care se va aplica pe toata perioada starii de urgenta.
Suplimentar, pentru a veni in sprijinul angajatilor si al familiilor acestora, am infiintat Celule de Sprijin, grupuri voluntare de ajutor, la nivelul fiecarui judet in care companiile noastre de distributie activeaza (18 la numar), plus Municipiul Bucuresti, pentru cazurile in care va fi nevoie de suport in gestionarea situatiilor de izolare/carantina pentru angajati si familiile acestora.
Recomandam actionarilor sa utilizeze mijloace electronice si votul prin corespondenta in cadrul AGA anuala
In contextul in care Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor (AGOA) Electrica urmeaza sa se desfasoare in data de 29 aprilie 2020, pentru evitarea oricarui risc, apelam la intelegerea actionarilor nostri si le recomandam sa foloseasca modalitatile electronice de informare cu privire la ordinea de zi a AGOA, sa utilizeze corespondenta on-line sau telefonica pentru adresarea  intrebarilor referitoare la documentele aferente ordinii de zi si sa isi exprime votul prin corespondenta, conform prevederilor mentionate in convocatorul AGOA disponibil in sectiunea dedicata AGOA din data de 29 aprilie 2020 de pe website-ul Electrica (www.electrica.ro). De asemenea, pentru o comunicare eficienta referitoare la organizarea AGOA Electrica, actionarii care #stauacasa pot transmite intrebarile/solicitarile prin e-mail, la adresa de e-mail ir@electrica.ro inainte, in timpul sau imediat dupa sedinta AGOA, iar echipa dedicata relatiei cu investitorii urmand sa raspunda prompt la toate intrebarile adresate.
Venim in sprijinul efortului remarcabil al personalului medical aflat in prima linie in lupta cu COVID-19

Impreuna putem sprijini sistemul medical din Romania. Companiile de furnizare, distributie si servicii energetice din Grupul Electrica au donat pana in prezent suma de 150.000 EUR catre spitale din Bucuresti, Ploiesti, Brasov si Cluj. De asemenea, Electrica Furnizare a donat suma de 433.000 RON catre Crucea Rosie pentru achizitia de masti sanitare, atat de necesare in aceasta perioada.
Analizam in permanenta perspectiva financiara si lichiditatea Grupului Electrica
Echipa de management monitorizeaza in permanenta performanta financiara si lichiditatea companiilor din Grup pe mai multe paliere, pentru asigurarea disponibilitatii fondurilor necesare pentru desfasurarea activitatii, prin analizarea cu prioritate a fluxului de lichiditati, inclusiv a impactului pe care modificarile legislative il pot avea asupra activitatilor Grupului. Se urmareste securizarea colectarii incasarii facturilor de la clienti, utilizarea structurii de servicii bancare de
concentrare a lichiditatii (“cash pooling”) implementata la inceputul acestui an, precum si finantarile disponibile pentru companiile din Grup.
Pe masura ce informatii suplimentare vor fi disponibile, echipa de management va analiza efectele acestora asupra activitatii companiilor din Grup si asupra rezultatelor financiare. Vom continua sa comunicam in mod transparent si prompt orice informatie care se asteapta, in mod rezonabil, sa modeleze perceptia investitorilor. De asemenea, la momentul in care se va putea stabili impactul
COVID-19 asupra rezultatelor financiare ale Grupului Electrica pentru anul in curs si acest impact va fi considerat semnificativ, informatiile vor fi puse la dispozitia investitorilor.”

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (25/07/2025)

Convocare AGA O & E 03(04).09.2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (25/07/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 28.07.2025 - 27.08.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 27.07.2025 - 26.08.2025