Electrolux, cel mai mare producător european de electrocasnice, a anunţat luni că intenţionează să înceapă un program de reducere a costurilor, ca răspuns la cererea mai scăzută decât se estima, şi a câştigurilor slabe, în contextul inflaţiei ridicate, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire, a precizat că reducerile de costuri vor viza în special Europa şi America de Nord, urmând să aibă o contribuţie materială pozitivă în 2023.
De asemenea, Consiliul de Administraţie al companiei suedeze a precizat, citând actualele evoluţii de pe piaţă, că nu va iniţia noi răscumpărări de acţiuni înainte de Adunarea generală din 2023.
Luni, acţiunile Electrolux au înregistrat un declin de 7%, după ce compania a avertizat că se aşteaptă la o scădere a profitului, din cauza inflaţiei ridicate şi a scăderii încrederii consumatorilor.
În trimestrul trei din 2022, faţă de precedentele trei luni, cererea de electrocasnice a scăzut într-un ritm accelerat în Europa şi America de Nord, prin urmare compania estimează şi un declin al câştigurilor.
În perioada aprilie-iunie 2022, Electrolux a raportat un profit operaţional sub aşteptări, de 560 milioane de coroane suedeze (53,4 milioane de dolari)