Tesla își va dezvălui produsul robotaxi pe 8 august, a declarat CEO-ul Elon Musk într-o postare pe social media pe X.
Musk a vorbit despre proiectul robotaxi de ani de zile și ar putea reprezenta o nouă afacere majoră pentru producătorul de automobile.
Tesla își va dezvălui produsul robotaxi pe 8 august, a declarat CEO-ul Elon Musk într-o postare pe social media X.
Musk a vorbit despre proiectul robotaxi de ani de zile și ar putea reprezenta o nouă afacere majoră pentru producătorul de automobile, deoarece investitorii devin precauți față de companie într-o perioadă de încetinire a creșterii, scrie CNBC.
Tesla Robotaxi unveil on 8/8
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2024
Acțiunile Tesla au crescut cu peste 3% în tranzacțiile extinse, după tweetul lui Musk.
Musk a transmis anunţul vineri, după ce Reuters a raportat că planurile pentru modelul de mașină low-cost foarte așteptat al Tesla au fost abandonate. Musk a acuzat Reuters de „minciună”.
În 2015, Elon Musk le-a spus acționarilor că mașinile Tesla vor atinge „autonomie deplină” în trei ani. În 2016, el a spus că, până la sfârșitul anului următor, Tesla va putea trimite una dintre mașinile sale într-o călătorie de-a lungul ţării fără a necesita intervenție umană.
Dar Tesla încă nu a livrat un robotaxi, un vehicul autonom sau o tehnologie care să transforme mașinile în vehicule automate de „nivelul 3”. Tesla oferă sisteme avansate de asistență pentru șofer (ADAS), inclusiv o opțiune standard Autopilot sau o opțiune premium Full Self-Driving „FSD”, cea din urmă costă 199 USD pe lună pentru abonații din SUA sau 12.000 USD în avans.
Într-un impuls pentru a creşte vânzările, la sfârșitul trimestrului, Musk a ordonat recent ca întreg personalul de vânzări și service să instaleze și să le arate clienţilor opţiunea FSD, înainte de a preda cheile. El a scris într-un e-mail către angajați: „Aproape nimeni nu își dă seama cât de bine funcționează de fapt FSD. Știu că acest lucru va încetini procesul de livrare, dar trebuie să o facem.”
În ciuda numelui său, opțiunea premium a Tesla necesită un șofer uman la volan, gata să vireze sau să frâneze în orice moment.
Unitatea de vehicule autonome a Alphabet, Waymo, operează servicii comerciale de transport fără șofer în Phoenix, San Francisco și Los Angeles și se dezvoltă în baza Tesla din Austin, Texas. De asemenea, Waymo a încheiat recent un parteneriat pe mai mulți ani cu Uber și va folosi robotaxis pentru a livra alimente pentru Uber Eats în Arizona. În China, unitatea autonomă a Didi operează comercial pe piețe, inclusiv Guangzhou. Companii precum Wayve din Marea Britanie și Zoox din SUA continuă să testeze robotaxi.
Unele companii au avut o perioadă grea pe această piață.
Vineri, Apple și-a închis unitatea de conducere autonomă și a concediat aproximativ 600 de persoane care au fost asociate cu proiectul. Serviciul de croazieră al GM a oferit anterior servicii de mașini cu conducere autonomă în San Francisco, înainte de a fi anulat sub controlul reglementărilor după un accident. De la incident, flota de robotaxi a Cruise a fost blocată, guvernele locale și federale și-au lansat propriile investigații, iar conducerea Cruise a fost demisă.