Energie

ENGIE Romania transmite că a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare și compensare, însă nu toți clienții întrunesc criteriile de eligibilitate; pentru 946.772 de facturi au fost aplicate măsurile de plafonare și compensare

ENGIE Romania transmite că a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare și compensare, însă nu toți clienții întrunesc criteriile de eligibilitate, potrivit unui comunicat.

ENGIE Romania aduce următoarele precizări referitoare la aplicarea măsurilor de plafonare și compensare a facturilor de gaze naturale: “Majorarea prețurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creșterea fără precedent a prețurilor de achiziție ca urmare a dezechilibrului între cerere și ofertă, creșteri de preț care nu sunt sub controlul ENGIE Romania, fiind determinate de mecanisme de piață. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienții care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale, în a doua parte a anului 2021, când prețurile de achiziție au cunoscut maxime istorice.

ENGIE Romania a aplicat, conform legii, măsurile de plafonare și compensare, însă nu toți clienții întrunesc criteriile de eligibilitate.

Astfel, dintr-un total de 1.742.544 de facturi emise clienților casnici pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie:

• pentru 946.772 de facturi au fost aplicate măsurile de plafonare și compensare, în baza criteriilor stabilite de lege;

• pentru 795.772 de facturi nu au fost întrunite condițiile de eligibilitate stipulate de lege (fie din punct de vedere al prețului, fie al intervalelor de consum prevăzute).

Prin urmare, pentru acestea, nu au putut fi aplicate măsurile de plafonare sau compensare.

o Astfel, pentru 460.907 de facturi, prețul contractual s-a situat sub prețul minim de referință prevăzut de lege (de 0,125 lei/kWh);

o Pentru restul de 334.865 de facturi nu au fost aplicate măsurile de sprijin întrucât nu s-au încadrat în categoriile de consum eligibile pentru aplicare.

În plus, aproximativ 30.000 de clienți au beneficiat de ajutoarele pentru categoriile vulnerabile, iar jumătate dintre aceștia s-au încadrat și la măsurile de plafonare și compensare.

Măsurile de sprijin au fost comunicate tuturor clienților noștri și vom continua demersurile de informare despre criteriile de eligibilitate pentru aplicarea acestora.

Dacă, în cazuri excepționale, sunt identificate inadvertențe în procesarea facturilor, ENGIE Romania tratează fiecare caz în parte și, dacă se impune, realizează rectificările necesare, potrivit legii.”

ENGIE Romania precizează că:

– pentru a beneficia de schema de suport pentru consumatorii casnici, conform legii, titularul de contract trebuie să fie o persoană fizică;

– clienții non-casnici, printre care IMM-urile și microîntreprinderile, trebuie să transmită, conform legii, o cerere însoțită de o declarație pe proprie răspundere că aparțin acestei categorii pentru a beneficia de schema de sprijin;

– facturile sunt emise zilnic, în funcție de intervalul de citire, și reprezintă contravaloarea consumului din ultimele 30 de zile de la data citirii sau autocitirii contorului de client;

– o dată la trei luni, operatorul de distribuție realizează o regularizare a consumului, cu condiția ca acestuia să i se permită accesul la contor, în caz contrar furnizorul facturează convenția de consum agreată cu clientul în momentul semnării contractului.

Compania reitereaza faptul că ENGIE Romania respectă legislația în vigoare și a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei.

Articole recente

Audit al Curții de Conturi la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, pentru verificarea derulării contractului de achiziție a ramelor Coradia Stream

Curtea de Conturi a României efectuează, începând de luni, o misiune de audit ad hoc…

17 minute ago

ANALIZĂ XTB: Recorduri istorice pentru aur în această toamnă. Piața este susținută de nevoia investitorilor de siguranță

Prețul aurului a fost din nou în centrul atenției, deoarece a atins un nou maxim…

26 de minute ago

Ucraina/ Starlink a căzut pe toată linia frontului în mijlocul întreruperii globale a serviciului de internet

Serviciul de internet prin satelit Starlink a încetat să funcţioneze pe toată linia frontului din…

30 de minute ago

Nazare: Interesul american se concentrează asupra unor domenii strategice: infrastructură, energie, tehnologie, sănătate

Investitorii americani sunt interesaţi de domenii strategice precum infrastructură, energie, tehnologie şi sănătate, a anunţat…

o oră ago

Ce vede evaluatorul atunci când toți ceilalți văd doar prețul? (opinie Laurențiu Stan)

Autor: Laurenţiu Stan, consultant financiar, Kapital Minds Ce este valoarea? Ceea ce credem noi că…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More