Creatorul de modă Giorgio Armani a dat instrucţiuni fundaţiei care controlează grupul de lux pe care l-a înfiinţat să vândă în următoarele 18 luni o participaţie de 15%, şi apoi să renunţe la încă 30-55%, sau să listeze compania, în următorii cinci ani. Ar trebui acordată prioritate grupului francez LVMH, cel mai mare producător mondial de articole de lux, sau partenerilor comerciali ai Armani – L’Oreal şi EssilorLuxottica – în căutarea unui cumpărător pentru participaţie, se arată în testamentul designerului italian. De asemenea, moştenitorii pot lua în considerare viitoare vânzări către companiile de lux şi casele de modă cu care Armani are legături comerciale.
“Suntem mândri de respectul şi consideraţia primite de grupul nostru şi de conducerea sa din partea domnului Armani”, a precizat un purtător de cuvânt al EssilorLuxottica.
“Împreună cu Consiliul de Administraţie vom evalua cu atenţie o astfel de perspectivă de dezvoltare, ţinând cont de legăturile strânse care există deja între cele două grupuri”, a adăugat oficialul producătorului de ochelari.
EssilorLuxottica produce ochelari sub marca Armani, conform unui acord care datează din 1988 şi este valabil până în 2038.
Giorgio Armani, al cărui nume a devenit sinonim cu stilul vestimentar modern şi eleganţa italiană, era supranumit “Regele Giorgio”. El a murit în 4 septembrie la vârsta de 91 de ani şi nu a avut copii cărora să le lase imperiul pe care l-a construit în lumea modei.
Armani a fost singurul mare acţionar al companiei pe care a înfiinţat-o în anii ’70 cu Sergio Galeotti şi asupra căreia a păstrat un control strâns – atât pe segmentul creativ cât şi în privinţa conducerii – până la final. Firma a generat venituri relativ stabile de 2,3 miliarde euro în 2024, dar profiturile au scăzut, pe fondul dificultăţilor cu care se confruntă industria bunurilor de lux.