Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzEugen Lascu este managing partner la Thepesia Corporate Advisory.
Omenirea se află astăzi în ceea ce Azeem Azhar, în lucrarea sa „Exponentiality”, numește „exponențial age”, „Era exponențială”. O eră dominată de tehnologia exponențială, o eră în care evoluția umană nu mai este una lineară, ci una exponențială. Consecința directă a acestei dinamici exponențiale este ceea ce se cheamă “exponențial gap”, ruptura între evoluția tehnologică și evoluția socială, instituțională.
De ceva timp se vorbește de caracterul disruptiv tehnologic, economic, social, politic – cum putem vedea chiar în apropierea noastră – și nu în ultimul rând, sanitar – de mai mult de doi ani Covid-ul nu ne dă pace. Caracterul disruptiv este generat de ceea ce se cheamă „disruptive inovation”. Există chiar o sintagmă răspândită în zonele cu „frământare tehnologică”, „inovate or die”.
În aceste condiții, factorii cheie ai supraviețuirii, ai dezvoltării sunt: capacitatea de reziliență la factorii disruptivi, capacitatea de adaptare continuă. Cerințele esențiale de leadership sunt date de cei patru “A“: Anticipare, Alertă, Agilitate și Adaptare.
Fiecare companie este parte a macrosistemului economic, social și politic, caracterizat prin trei trăsături fundamentale: interdependență, complexitate și velocitate. Așa cum afirmam, evoluțiile nu mai sunt lineare, sunt exponențiale, impredictibile, disruptive (Claus Schvab Covid 19 – The great reset). În acest context, elaborarea, dezvoltarea unor procese, mecanisme de evaluare continuă a capacității de reziliență la factorii disruptivi adverși devine un imperativ.
Factorii de influență ai capacității de reziliență a unei companii, factorii care determină vulnerabilitatea sau capacitatea de reziliență sporită, sunt următorii:
Toți acești factori împreună, îmbinați sinergic printr-o viziune de leadership adaptată acestei epoci exponențiale, disruptive pot asigura supraviețuirea, „business continuity” și, cu siguranță șansa de dezvoltare a unei companii.
PS: Dacă este de interes, puteți regăsi în publicația Financial Inteligence, rubrica „Educație Antreprenorială”puteți găsi „GHID de Conducere Strategică, adresat antreprenorilor români”.
România are nevoie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, deoarece creşterea economică se realizează…
Autorizațiile de securitate acordate de guvernul SUA pentru cel puțin 37 de actuali și foști…
Preşedintele american, Donald Trump, a declarat marţi că a exclus desfăşurarea de trupe americane pe…
Exim Banca Românească a lansat o nouă soluţie de finanţare pentru persoanele fizice, disponibilă începând…
Nişte directoraşi şi nişte şefuţi care ţin puterea strânsă încearcă, astăzi, să manipuleze o reformă…
Ca participant la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), UniCredit Bank va fi în măsură să…
This website uses cookies.
Read More