Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzVictor Negrescu/ Sursa foto: facebook.com/victornegrescu
În contextul formulării de către Ucraina a cererii de a include brațele Chilia și Bîstroe în rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) și prezentării unui plan de dragare a canalului navigabil Bîstroe, eurodeputatul Victor Negrescu a solicitat Comisiei Europene să își prezinte poziția cu privire la planul Ucrainei, potrivit unui comunicat de presă.
“La începutul lunii februarie, autoritățile ucrainene au prezentat un plan de dragare a canalului navigabil Bîstroe, aflat în Delta Dunării, zonă protejată, parte a patrimoniului mondial UNESCO, deosebit de importantă pentru ecosistemul de mediu european.
Conform tuturor experților, asemenea lucrări ar duce la degradarea majoră, ireversibilă a Deltei Dunării. Mai mult, aceste lucrări sunt și contrare dreptului internațional, conform concluziilor a numeroase organisme internaționale”, a precizat eurodeputatul social-democrat, Victor Negrescu.
Eurodeputatul român a subliniat faptul că țara noastră şi-a arătat în mod constant sprijinul pentru Ucraina, oferind inclusiv, ca măsură excepțională, acordul privind folosirea canalului Bîstroe în scopul tranzitării navelor cu încărcătură cerealieră, în vederea reducerii consecințelor agresiunii Federației Ruse asupra acestui stat, și a reiterat nevoia ca angajamentele asumate să fie în continuare menținute.
Astfel, reprezentantul României în Parlamentul European a întrebat Comisia Europeană dacă aceasta sprijină demersurile Ucrainei în ceea ce privește efectuarea lucrărilor de dragaj pe canalul Bîstroe, cum apreciază impactul grav asupra mediului pe care îl au respectivele lucrări propuse de Ucraina și dacă, înainte de a depune cererea de includere a brațelor Chilia și Bîstroe în rețeaua TEN-T, autoritățile ucrainene au consultat România.
Încă de la nivelul anului 2004, autoritățile ucrainene au intenționat să realizeze lucrări de dragare pe brațele Chilia și Bîstroe, menite să creeze o cale navigabilă alternativă către porturile Dunării de Jos, lucrări care au fost declarate de numeroase organisme internaționale ca fiind contrare prevederilor de drept internațional privind protecția mediului.
6 din 10 români cred că statul ar trebui să intervină mai mult în economie,…
Curtea de Conturi a României efectuează, începând de luni, o misiune de audit ad hoc…
Prețul aurului a fost din nou în centrul atenției, deoarece a atins un nou maxim…
Serviciul de internet prin satelit Starlink a încetat să funcţioneze pe toată linia frontului din…
Investitorii americani sunt interesaţi de domenii strategice precum infrastructură, energie, tehnologie şi sănătate, a anunţat…
"România reprezintă pentru noi puntea directă către piața energetică a Uniunii Europene și un partener…
This website uses cookies.
Read More